HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 dra nätkabel från proppskåpet?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/05/17 :  11:40:09  Show Profile Send Rydberg a Private Message
gurin> Det var ett skämt, observera gubben som blinkar med ena ögat, det var ironi. Ber om ursäkt om det kan misstolkas

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/05/17 :  11:43:44  Show Profile Send gurin a Private Message
Gubbar hit och gubbar dit är lika obegripliga som konstiga tecken. De användes inte på den tiden jag lärde mig skriva och de ingår inte som en naturlig del i min förståelse.

Man har väl blivit gammal!

mvh/Gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/05/19 :  09:32:34  Show Profile Send gardd a Private Message
Tjenare!
Vad barnsliga ni är med den kopiösa mängden påhopp. Verkar nästan som att ju äldre folk är, och med högre utbildning, desto arrogantare blir de...

För att hålla mig till topic så kommer här mina 5 cent:

En del har skrivit att det är bäst om en auktoriserad elektriker drar elkablarna så att det inte blir fel. Det är bra, men inte nödvändigt! Mitt tips är att dra kablarna själv om man klarar av det, och slutligen ber en elektriker göra en inspektion när allt är klart! Då har man kapat kostnaderna rejält och samtidigt har man en gällande försäkring. Det kan vara bra att ha såna här ad-hoc lösningar på papper ifall försäkringsbolaget börjar gorma. De är INTE ATT LEKA MED när huset har brunnit ned (på grund av att TV'n säckat ihop)...

jag kör
https://www.clonesaudio.com
Go to Top of Page

rikkitikkitavi
Member

656 Posts

Posted - 2003/05/19 :  10:23:53  Show Profile Send rikkitikkitavi a Private Message
ja givetvis är det billigast att dra kablarna själv och få en elektriker att inspektera arbetet, men det innebär att elektrikern tar på sig ansvaret för installationen och det är kanske inte så lätt att hitta någon som är villig att gör det, oavsett hur bra arbetet är utfört.

Observera att någon behörig måste vara ansvarig för installationen , annars flyger all försäkring all världens väg .
De tjänar ju inte så mycket heller på enbart en inspektion.

men har man en god elektrikerkontakt så...

/rickard

I m only in it for the DIY
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/05/19 :  11:17:07  Show Profile Send Xover a Private Message
Det började med någon som ville dra en kabel från "proppskåpet" och det drog på utav h-e.
Om man kikar in i en apparats nätdel så förstår man ganska snabbt att i stort sett vad som helst kommer att påverka ljudet från en anläggning till det bättre eller sämre det finns inget hokuspokus i detta.
Om man däremot är aktiv i Livets Ljud så blir det lite annat, då är ju ens religiösa del av tankesystemet inkopplat på ljudutrustningen.
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000