Author |
Topic  |
Rydberg
Member

4519 Posts |
Posted - 2003/05/17 : 11:40:09
|
gurin> Det var ett skämt, observera gubben som blinkar med ena ögat, det var ironi. Ber om ursäkt om det kan misstolkas |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
 |
|
gurin
Member

196 Posts |
Posted - 2003/05/17 : 11:43:44
|
Gubbar hit och gubbar dit är lika obegripliga som konstiga tecken. De användes inte på den tiden jag lärde mig skriva och de ingår inte som en naturlig del i min förståelse.
Man har väl blivit gammal!
mvh/Gurin |
Mina öron är mina mätinstrument. |
 |
|
gardd
Member

509 Posts |
Posted - 2003/05/19 : 09:32:34
|
Tjenare! Vad barnsliga ni är med den kopiösa mängden påhopp. Verkar nästan som att ju äldre folk är, och med högre utbildning, desto arrogantare blir de...
För att hålla mig till topic så kommer här mina 5 cent:
En del har skrivit att det är bäst om en auktoriserad elektriker drar elkablarna så att det inte blir fel. Det är bra, men inte nödvändigt! Mitt tips är att dra kablarna själv om man klarar av det, och slutligen ber en elektriker göra en inspektion när allt är klart! Då har man kapat kostnaderna rejält och samtidigt har man en gällande försäkring. Det kan vara bra att ha såna här ad-hoc lösningar på papper ifall försäkringsbolaget börjar gorma. De är INTE ATT LEKA MED när huset har brunnit ned (på grund av att TV'n säckat ihop)...
|
jag kör https://www.clonesaudio.com |
 |
|
rikkitikkitavi
Member

656 Posts |
Posted - 2003/05/19 : 10:23:53
|
ja givetvis är det billigast att dra kablarna själv och få en elektriker att inspektera arbetet, men det innebär att elektrikern tar på sig ansvaret för installationen och det är kanske inte så lätt att hitta någon som är villig att gör det, oavsett hur bra arbetet är utfört.
Observera att någon behörig måste vara ansvarig för installationen , annars flyger all försäkring all världens väg . De tjänar ju inte så mycket heller på enbart en inspektion.
men har man en god elektrikerkontakt så...
/rickard |
I m only in it for the DIY |
 |
|
Xover
Member

122 Posts |
Posted - 2003/05/19 : 11:17:07
|
Det började med någon som ville dra en kabel från "proppskåpet" och det drog på utav h-e. Om man kikar in i en apparats nätdel så förstår man ganska snabbt att i stort sett vad som helst kommer att påverka ljudet från en anläggning till det bättre eller sämre det finns inget hokuspokus i detta. Om man däremot är aktiv i Livets Ljud så blir det lite annat, då är ju ens religiösa del av tankesystemet inkopplat på ljudutrustningen. |
 |
|
Topic  |
|