| Author |
Topic  |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 09:11:54
|
Eftersom jag är ganska okunnig vad gäller Linn, skulle jag vilja veta skilnaden mellan Kollektor och Wakonda. Dvs både vad gäller funktioner/anslutningar och ljudkvalitet.
(jag vill INTE ha åsikter om Linn i allmänhet!) |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 09:46:38
|
Wakondan är dubbelt så dyr, och har mindre ingångar, men får väl anses som lite mer musikalisk, men ser man till priset är en Kolektor mer prisvärd  |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 09:52:40
|
| Har sett begagnatpriser på ca 3500-4000 för Kollektor och ca 4500 för Wakonda, inte så stor skillnad alltså. Är Wakonda en nyare modell? Fanns de nya samtidigt? |
//StefanZ
 |
|
|
Rebo
Member

1071 Posts |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 10:16:58
|
Tack, nu har jag läst, har även läst manualerna på Linn´s hemsida. Följdfrågor: Kolektor är ju väldigt flexibel iom att man kan döpa ingångarna, och att den har minne för inställningarna på resp ingång. Eftersom minnet inkluderar volume så borde man kunna använda detta i en "hembio-koppling" dvs i princip "köra rakt igenom", vad jag förstår har inte Wakonda den möjligheten? Eller är jag fel ute? Jag har redan en bioreciever (H/K) som jag hade tänkt komplettera med försteg/slutsteg för att slippa ha två anläggningar. Tacksam för ytterligare kommentarer! |
//StefanZ
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/05/16 : 10:19:06
|
Hej
Nej Wakondan är vad jag vet en lite äldre modell men inte så värst stor skillnad på åldern, vet faktiskt inte varför prisskillnaden är så stor om man köper dem nya, vilket man kan göra med båda, det är sant skillnaden begagnat är inte så stor men betänk att Kolektor har 10 ingångar medan Wakondan har 4 st
|
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
| |
Topic  |
|