Jag har jämfört dem direkt mot Dynaudio 42. Tyckte Quaden var bättre i precis allt. Dessutom billigare och med bättre finish. 11L:orna var bland det bästa jag hört för pengarna faktist. Fast det finns säkert de som tycker annorlunda. Jämför helst själv förstås.
Quad 11 har fått mycket bra recentioner i den Engelska pressen. Jag tror det är What HIFI som har dom som sin recomendations högtalare i den pris klassen. Det beror ju också på var du skall ha dem, jag valde MA B2 därför att de kommer att stå nära väggen i och med att de har en framåt riktad bas reflex.
Så som de säger här på forumet " låna hem och lyssna".
Quad är väldigt bra tycker jag. Fast personligen tycker jag nog att de kan vara värt de extra pengarna att lägga upp på storebror 12L. Förstår inte riktigt varför de har två så lika modeller.
Tack för svaren! Skall låna hem dom så snart jag får tid.Blev klart imponerad av dom efter en kort tids lyssning i butik att dom sedan verkar vara "hyggligt" prissatta gör ju inte saken sämre.Är det någon som har förslag på stärkare att driva dom med?Prisklass 4-8000:-