HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Quad 11L
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

björrsa
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/05/16 :  10:51:17  Show Profile Send björrsa a Private Message
Är det någon som har erfarenhet av dessa högtalare.Funderar på att köpa dom,Dynaudio 42 eller Monitor Audio B2.

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2003/05/16 :  11:43:01  Show Profile Send DHT a Private Message
Jag har jämfört dem direkt mot Dynaudio 42. Tyckte Quaden var bättre i precis allt. Dessutom billigare och med bättre finish. 11L:orna var bland det bästa jag hört för pengarna faktist. Fast det finns säkert de som tycker annorlunda. Jämför helst själv förstås.
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2003/05/16 :  11:53:38  Show Profile Send rolandm a Private Message
Ja, Quad L-högtalarna ger väldigt mycket för pengarna. Kanske har att göra med att de byggs i Kina (av samma företag som även bygger Wharfedale).

Med vänlig hälsning
Roland

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

yrwing
Member

81 Posts

Posted - 2003/05/16 :  12:06:58  Show Profile Send yrwing a Private Message
Quad 11 har fått mycket bra recentioner i den Engelska pressen. Jag tror det är What HIFI som har dom som sin recomendations högtalare i den pris klassen. Det beror ju också på var du skall ha dem, jag valde MA B2 därför att de kommer att stå nära väggen i och med att de har en framåt riktad bas reflex.

Så som de säger här på forumet " låna hem och lyssna".

MVH
Jesper

ROTEL
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/05/16 :  12:49:40  Show Profile Send n0p a Private Message
Quad är väldigt bra tycker jag. Fast personligen tycker jag nog att de kan vara värt de extra pengarna att lägga upp på storebror 12L. Förstår inte riktigt varför de har två så lika modeller.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

björrsa
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/05/16 :  13:03:36  Show Profile Send björrsa a Private Message
Tack för svaren! Skall låna hem dom så snart jag får tid.Blev klart imponerad av dom efter en kort tids lyssning i butik att dom sedan verkar vara "hyggligt" prissatta gör ju inte saken sämre.Är det någon som har förslag på stärkare att driva dom med?Prisklass 4-8000:-
Go to Top of Page

tombee
Member

65 Posts

Posted - 2003/05/16 :  15:51:46  Show Profile  Visit tombee's Homepage Send tombee a Private Message
Jag driver mina Quad 12L med en H/K 670.
Tycker det låter bra.
Fick mina Quad 12L i tisdags. Nöjd hittils.

Web
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.8 sekunder. Snitz Forums 2000