Author |
Topic  |
|
tombee
Member

65 Posts |
Posted - 2003/05/18 : 17:07:03
|
Finns det NÅGON svensk nätbutik som säljer Ergo RC-L nuförtiden? |
Web |
|
dax
Member

644 Posts |
|
tombee
Member

65 Posts |
Posted - 2003/05/18 : 17:14:08
|
Nu är det så här att man kan få ett par nya RC-L från tyskland för ca 9000:-
Finns det någon svensk nätbutik som matchar det priset?? (inte så troligt)
Omständigt att beställa från Tyskland.  |
Web |
 |
|
Basnarkoman
Member

75 Posts |
Posted - 2003/05/18 : 22:37:00
|
Jag köpte mina av Hifi-Fabrik på ebay (splitternya). Dom har några ute nu tror jag (www.ebay.de). Kolla in där.
Kan bara säga positivt om dem, jag betalade in pengarna, dom skickade högtalarna direkt efter att pengarna kommit in, de levererades av UPS. Helt utan problem. Dom svarade snabbt på alla möjliga frågor och krav jag hade oxå. Totalt gick allt på 888 Euro + 80 euro frakt + 130 kr för utlandsbetalningen på posten = 9010 kr.
Just nu är de ute för 858 tror jag, så det är bara att passa på. |
www.svsubwoofers.com |
 |
|
tombee
Member

65 Posts |
Posted - 2003/05/19 : 01:39:40
|
Hur länge tog det för dig att få dom? Var det tal om veckor, månader?
|
Web |
 |
|
Monster
Member

268 Posts |
Posted - 2003/05/19 : 11:47:38
|
Låter dyr?
Har för mig att jag sett L modelen för runt 4000Kr men det kan i och försig vara styck priset |
 |
|
Basnarkoman
Member

75 Posts |
Posted - 2003/05/19 : 15:37:47
|
Monster:
A, om du tänker logiskt så är det så.
tombee:
Det tar 5 arbetsdagar för att pengarna ska komma in på deras konto. Sedan så skickar dom direkt. Dom skickade mina på tisdagen, och de levererades på fredag eftermiddag, alltså 3 dagar ungefär. |
www.svsubwoofers.com |
 |
|
tombee
Member

65 Posts |
Posted - 2003/05/19 : 16:51:39
|
Kostar frakten mer om man bor högt upp i landet? |
Web |
 |
|
Basnarkoman
Member

75 Posts |
Posted - 2003/05/19 : 18:25:53
|
Det har jag ingen aning om. Ge dem din adress, så ger dom dig en siffra. |
www.svsubwoofers.com |
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/05/19 : 18:28:30
|
Om det är UPS ska det väl inte skilja såvitt jag vet. Kolla på UPS sida om du är osäker. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
Monster
Member

268 Posts |
Posted - 2003/05/20 : 10:03:42
|
Basnarkoman:
Jo det var ju så:
Fråga: Är du nöjd med högtalarna och hur "låter" dom ungerfär!! |
 |
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2003/05/20 : 10:26:27
|
Hejsan
Jag sitter själv med Canton RC-L, har snart haft dom i ett halvår och är väldigt nöjd. Jag köpte några av dom sista exen i Sverige, har inte hört många som har hittat nya sen dess!
Jag beskriver dom sen en allround högtalare, man kan spela all sorts musik och det passar utmärkt för mej. Eftersom jag är en riktig allätare!
Basen är oerhörd djup, men även rapp med den rätta stärkaren! Väldigt mustigt ljud skalle jag vilja påstå.
Mellanregistret är väldigt detaljerat, man hör en mellaregisterklang som nästan känns i kroppen, gott vid hårdrock 
Diskanten är där många som klagar på, men låt högtalaren spela in sej ordentligt och då menar jag länge!!! Den är vass i början, men den mjuknar! Komplettera med mjuk eletronik och du fär en prisvärd kombination!!
Du kan alltid finjustera med RC-L boxen som följer med, jag som har ett litet rum (skall flytta sen) har basen på minus, gör att det inte blir så grumligt och otydligt! Vid finlyssning har jag till och med diskanten på plus för att få ut dom extra detaljerna!
Kolla bilder på "meddlemmarnas system" sök på marcus_ec
Mvh/Marcus |
 |
|
Monster
Member

268 Posts |
Posted - 2003/05/20 : 10:46:24
|
Tjena Mracus.
Detta låter enligt mig inte dumt alls. Jag är lika så en allätare och vill kunna växla skivor utan att det för den delen ska låte sämmre.
Mvh Jonas |
 |
|
|
Topic  |
|