Author |
Topic  |
gardd
Member

509 Posts |
Posted - 2003/05/22 : 15:01:57
|
Jag och min sambo var på REFERENCE AUDIO i höstas och det var en blandad upplevelse. Jag tyckte de var lite arroganta i attityden dessutom sa de: "Det är klart att High End '03-mässan blir bra, vi kommer ju vara där". Det är såna där onödiga skämtsamma kommentarer som gör att man tappar förtroendet för butiken. Ödmjukhet vinner så himla stort så det finns inte utrymme att göra bort sig. Kunderna är snabbfotade och otrogna, får de inte vad de vill ha, varför skall man då handla där när det finns 1000 andra butiker på både internet o i verkliga livet.
Naturligtvis sa de andra saker som var bra, och vi är inte några typer som stör sig på saker i onödan. Men för att summera helheten blir betyget i uppförande: 3 av 5 vilket är för lite med tanke på rådande konkurrens.
|
jag kör https://www.clonesaudio.com |
 |
|
John
Member

583 Posts |
Posted - 2003/05/22 : 15:16:50
|
Hm, känner att jag var lite grinig tidigare, så jag kompenserar lite med ett par mer positiva kommentarer (och kanske nåt ytterligare neggo?)
Veteran Hifi har jag bara besökt en gång och fick mycket bra hjälp. Blev avrådd att köpa en pryl, för han trodde inte att den skulle funka så bra. Sånt ger respekt, när nån engagerar sig och inte bara vill prångla på en saker.
Sontec: har fått låna hem (öppet köp) utan knussel alls, lite ovanligt och mycket tacksamt!
Best Sound har jag lite delade uppfattningar om: har blivit mycket väl bemött, nån som engagerade sig och kollade saker och fixade och donade. Även här så tyckte dom att jag skulle avvakta och ta ett större steg i uppgradering än det jag tänkt på. Schysst. Andra gånger har jag blivit rätt taskigt bemött faktiskt. Åter med en vän, sa att jag var intresserad av en "billigare" anläggning. Fick en "klapp på huvet" att - ja sååånt sysslar inte vi med, då har du kommit fel. Tja, sa jag, men de där högtalarna du har på hyllan ska visst vara bra för pengarna har jag läst och jag har 10 papp på fickan. Helt annat bemötande när dom fattat att jag har öron också. Men det är trist att det ska vara så. Kan dock tänka mig att en hel del OnOff-kunder ramlar in (för det ligger ju så bra till) och gnäller över höga priser, så man kan ju kanske ha lite överseende...
Ljudmakarn har varit helnajsa! Där handlade för övrigt min vän till slut. Fick prylarna hemkörda på köpet (nä, det var nog lite special, inget man kan förvänta sig)!
/en john igen |
Hörlursfrilla! |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/05/22 : 15:37:34
|
Apropå High End 03.
I samband med själva mässan slank jag in på HiFi-Klubbens demo och fick på ett mycket klart sätt förklarat för mig vilka serviceåtaganden som gäller när HiFi-Klubben tar över en agentur. Denna gång gällde det Classé. Blev mycket trevligt bemött trots att personalen säkert bara hade en kort paus inför nästa demo-omgång och dessutom hörs det väl att man inte är från stan... Inga tänkbara hifiköp runt hörnet alltså. Väl hemma i Göteborg, tog jag på stockholmsbutikens inrådan kontakt med "Klubben" på Skånegatan och det visade sig att vad som var sagt stämde. Samma vänliga bemötande här, både från butikspersonal och servicetekniker. Slutsteget (som var inköpt innan Klubben hade agenturen) kom tillbaka i perfekt och fintrimmat skick.
Jag gillar HiFi-Klubben... |
 |
|
Topic  |
|
|
|