Author |
Topic  |
peder47
Member

587 Posts |
Posted - 2003/05/20 : 14:03:57
|
Jag har nått det stadiet att återgivningskvaliten betyder allt,tror jag ...men undermedvetet, så nog påverkas jag också av att *totalkänslan* dvs designen, byggkvaliten,uppgraderingsmöjligheter,servicemöjligheter finns med i bilden. Fast hur mkt det påverkar mig kan jag inte gradera.
Ta bara detta exempel: En kompis till mig är bil och MChandlare i Helsingborg,han tog det här exemplet en gång när vi satt och pratade över en öl.
*Om han har två äldre bilar,samma märke,årsmodell mm och den ena är mkt risig mekaniskt men mkt fin i lacken...den andra är lite matt i lacken men i toppskick mekaniskt så får han 5000:- mer för den risiga med fin lack*
Kan det vara så även inom vårat intresse (hur vana lyssnare vi än är)att vi färgas av en läcker design och låter det påverka vårat val  
Tänkte bara,för det är rätt ofta man ser uttryck som *dreggel*,*Whaao läckert* mm här på forumet.
Peder 
|
Våga vara *openminded* |
 |
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2003/05/20 : 14:38:45
|
Vad som är prisvärt bestämms av varje individs betalningsförmåga och intresse.
Inget är fel och alla har rätt
|
"My mistress eyes is nothing like the sun |
 |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
Posted - 2003/05/20 : 15:05:21
|
Prisvärt är att köpa grejer jag inte behöver byta ut hela tiden. Prisvärt är att modifiera/gradera upp sina grejer. Prisvärt är en positiv syn på hobbyn, att gilla läget ge fan i och leta fel, letar jag fel hittar jag inget annat. Prisvärt är framför allt, att hitta nya BRA skivor! |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
 |
|
SpLiX
Member

523 Posts |
Posted - 2003/05/20 : 15:07:43
|
Prisvärt är saker man har råd med..... |
Låter det?? BRA! |
 |
|
hackan
Starting Member
13 Posts |
Posted - 2003/05/20 : 16:08:52
|
För mig som är mer intresserad av att få pengar över tillbra musik är ju prisvärt en anläggning som ger ett bra ljud och håller. Har en Luxman L120A förstärkare somom jag minns rätt kostade 3500 kr för 20 år sedan som fungerar än. Min Thorens skivspelare som kostade kring 2500 kronor för 25 år sedan har gått som en klocka - visst, jag har bytt pickuper och nålar och även drivrem en gång, men grunden är den samma. Min carlsson OA50 har fungerat bra i 17-18 år (har bytt en bas). Tunern är en maratz somlars bengtsson sålde ut för 6-700 kronor för 20 år sedan. All den utrustningen hade jag när jag köpte min första cd-spelare där jag nu är inne på den tredje. För mig har det varit prisvärt, även om man emellanåt funderar på att köpa nytt. men då tänker jag: varför byta ut något som fungerar och ger skönt ljud? |
 |
|
Topic  |
|