HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 lågnivå?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adaktus
Member

58 Posts

Posted - 2003/05/20 :  08:04:29  Show Profile  Visit adaktus's Homepage Send adaktus a Private Message
god morgon!
en liten fråga, vad är egentligen en lågnivå kabel? är det samma sak som en rca kabel?

jag skall koppla ihop mitt nya rotel slutsteg (rb985) med min denon avca10se förstärkare och vill gärna ha tips på ett par bra kablar i prisklassen 400-900 kr paret.

skall bi-ampa frontarna och köra centern med rotel steget , resten med denonen!

ps) jag är ute efter lite mer mellanregister och en "rapp" bas, diskant har jag så det räcker.

tips tack:)

adaktus

big muff, super fuzz

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/05/20 :  08:22:52  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Ja, en lågnivåkabel är vad man ibland lite slarvigt kallar RCA-kabel. RCA betecknar egentligen kontakterna och en lågnivåkabel kan naturligtvis ha vilka kontakter som helst, men oftast är det RCA. Några kabeltips kan jag nog inte ge dig dock, själv har jag väldigt svårt att höra skillnader mellan olika signalkablar (som det också kallas) men generellt kan man från en teknisk synvinkel säga att kabeln bör ha låg kapacitans och vara skärmad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000