Någon som bra synpunkter på Revel M20 driven av Linn Classik, ganska stort lyssningsrum ca 35kvm högt i tak. Pallar Linn´en driva dessa 2-vägare på ett bra sätt? Tacksam för synpunkter
Vet inte så mkt om classicen (eller Linn) men M20 ska helst ha en ganska kraftig förstärkare för att komma helt till sin rätt. Jag har beställt ett par M20 och ska ha den till en 100W (8ohm) stärkare Simaudio i-3 och det funkar mkt bra. Ett tips: se upp med de där revelstativen, det är ganska lätt att välta högtalarna!
Rent tekniskt skulle det funka då classiken levererar 75Wrms in i 4 ohm och revelerna dippar ner till 4,4 ohm mao ganska lätt belastning för classiken. sedan har vi ju känsligheten på revelarna på 87db/Wm vilket inte är högt men heller inte jättelågt. jag skulle gissa på att det skulle gå men att man senare vill kompletera med externt slutsteg. Hur det blir i praktiken vågar jag inte utala mig om.
Jag skulle nog oxå säga att en Classik kan vara i minsta laget, satsa på nått lite kraftigare. Du har ett ganska stort rum och om du vill få ut lite högre volymer så kan det behövas lite mer kräm, dock kan du säkert få ut bra ljud med classiken.