HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lavardin till electra?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/20 :  08:13:22  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Hur skulle den minsta Lavardin integrerade klara sig med mina electra 926? Den har ju inte överdrivet mycket effekt om man säger så.

Almost cut my hair

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/05/20 :  08:45:03  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag har lyssnat en hel del på electra 926 tillsammans med minsta Lavardinen. Lavardinen klarar sig inte bara mycket bra, utan det är det bästa jag har hört electra 926orna med!

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/20 :  09:10:20  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
På vilket sätt spelar den? Luftigt, ljust, mörkt, varmt?

Almost cut my hair
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/05/20 :  10:46:05  Show Profile Send B Peter a Private Message
Jag är inte helt säker men jag tror att du kan lyssna på den kombinationen på STEREO i Karlstad (ring dem först för säkerhets skull).

Jag har en test av Lavardinförstärkare i ett par år gammalt Hifi News & Records-nummer. Där testades den med JM-Lab högtalare, bl.a. Skribenten (en av de mer kritiska i Hifi News har jag för mig) tyckte att förstärkaren inte riktigt orkade hela vägen. Nu minns jag inte vilka volymer han lyssnade på.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/05/20 :  11:23:23  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Mycket intressant tråd, hade faktiskt tänkt göra en nästan exakt likadan själv

Den enda skillnaden är om Lavardin IS skulle passa ihop med mina nuvarande högtalare, alltså JMlab 920.1 Jag har inte haft möjlighet att testa själv. Så om någon gjort det skulle det vara jättekul om man kunde få veta hur pass bra den klarade sig.

Jag vet att man inte kan åstadkomma enorma ljudtryck, men hur långt klarar den sig?
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/05/20 :  12:18:25  Show Profile Send linkan a Private Message
merkurius

Ring Sontec, de körde med Lavardin IS och JMLAb 920 för några år sen. Jag lyssnade själv lite och tyckte att det lät bra men IS:en fick problem med riktigt djup bas.

Linkan

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/05/20 :  12:31:45  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Linkan
quote:
Ring Sontec, de körde med Lavardin IS och JMLAb 920 för några år sen. Jag lyssnade själv lite och tyckte att det lät bra men IS:en fick problem med riktigt djup bas.

Okej, jag ska göra det. Problem med djupbasen? Blev den mullrig eller var den helt enkelt obefintlig???

Någon annan som testat
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/05/20 :  12:37:24  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Visst kan det låta fint till en viss nivå, men JM-labbarna tål ju betydligt mer effekt än vad Lavardinen ger, så du kommer att kompromissa vad gäller ljudtrycksfårmåga. Då har du liksom för stora högtalare som du inte utnyttjar till fullo.

Du kommer dessutom att riskera uppbrända diskanter då Lavardinen klipper.

Köp en förstärkare med mer uteffekt!

Hälsn. Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000