Är det någon som vet om det finns nål eller pickup till en gammal Beogram 1203 att få tag på? Jag hittade en i bra skick i soprummet igår (och en Beomaster 1100). JAg tänkte att det kunde vara kul att den i sommarstugan. Jag tror inte att den låter något märkvärdigt men den är tillräckligt snygg för att vara intressant. Men man vill ju inte förstöra sin askivor med en gammal och kass nål.
B&O gjorde väldigt fina skivspelare och pickups på sin tid. Väldigt fina konstruktioner, inte bara design. Tyvärr tycker jag de har tappat bort sig i CD-världen. Jag är mer eller mindre uppfödd med B&O. :-)
Kolla med http://www.bangolufsenservice.com/ om de kan hjälpa dig. Eller något Bang & Olufsen center, som Lars Bengtsson i Stockholm 08-441 56 20.
Med vänlig hälsning Roland
Be the change you want to see in the world ~ Nelson Mandela (m fl)
Jag skickade ett e-brev till Bangolufsen Service. Vi får se vad dom säger (skriver). JAg tittade på Ortofons hemsida men hittade inget där. Om inte B. O. service har något så får jag kanske kontakta Ortofon. HAr någon någon erfarenhet av denna maskin? Hur står sig en sådan 25 år gammal skivspelare i dag. Jag vet att det fanns en del bra spelare på 70-talet. Men hur var BO:s?