HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Behöver ny förstärkare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/05/21 :  18:04:35  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
roland!

jag HAR sett priset, men memorerade det tyvärr inte... har något vagt minne av att det ska ha legat mellan 9000-10000kr... 9600kr kanske? tror 8:an låg på strax över 13...

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/05/21 :  20:03:20  Show Profile Send John a Private Message
Roland: Best Sound har en Cyrus 8 för 10900 om jag inte ser galet.
Ville bara tipsa om nåt jag råkar he sett på nätet...
/en john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/05/22 :  13:33:45  Show Profile Send mac a Private Message
Om du vill ha en Rotel RA-02 så säljer dom den på apparat.se för 5295 SEK. AUDIO ANALOGUE PUCCINI MK II kostar 6495 SEK.

Har aldrig handlat från Apparat, så jag vet inte hur de är med leveranser osv, men de har ju trevliga priser.
Go to Top of Page

tombee
Member

65 Posts

Posted - 2003/05/22 :  15:36:08  Show Profile  Visit tombee's Homepage Send tombee a Private Message
Deras leveranstider suger minst sagt.

Web
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2003/05/22 :  15:43:11  Show Profile Send rolandm a Private Message
Ja, det verkar som om apparat.se importerar själva när de har fått en beställning och därför kan det ta 1-2 månader, ibland ännu mer, att få sin apparat. Jag undrar hur det blir med garantier och sådant på produkter som ej kommer via de vanliga kanalerna.

Med vänliga hälsningar
Roland

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

tombee
Member

65 Posts

Posted - 2003/05/22 :  18:11:36  Show Profile  Visit tombee's Homepage Send tombee a Private Message
Rotel RA-02 kanske är för svag för att driva Quad 12L (88dB, http://www.quad-hifi.co.uk/12l.htm)

Eller?

Web
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/05/22 :  18:19:35  Show Profile Send marens a Private Message
Jag spelar väldigt högt med mina högtalare som är på 85dB känslighet utan problem. Det är som sagt roligare att spela högt men Roteln än med min gamla HK670. Känns inte som om jag saknar effekt direkt.
Go to Top of Page

margell
Member

97 Posts

Posted - 2003/05/23 :  10:32:17  Show Profile Send margell a Private Message
Tjenare

Var in på AUDIO ANALOGUE hemsida och där kom det upp en pop-up sida just angående garantier. De utförde endast garanti arbeten på produkter som var sålda av "godkända" försäljare. I Sverige verka det vara PL-Audio.
Så det finns risk med strul man köper den från apparat.se. Men dom måste väl ha garanti på deras prylar när dom säljer dom eller?
http://www.audioanalogue.com/

Mvh
Joakim
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2003/05/23 :  10:48:56  Show Profile Send rolandm a Private Message
Ja, det ingår garanti i konsumentköplagen (har för mig att den är på två år), men om apparaten måste repareras - vem gör det? Jag tolkar det som att Audio Analogue inte reparerar apparater som sålts via icke auktoriserade distributörer. Tycker det verkar upplagt för strul om man köper s.k. "gråimport".

Med vänlig hälsning
Roland

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000