HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dessa linngubbar.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/05/21 :  07:39:40  Show Profile Send molsson a Private Message
Nu börjar jag tröttna på att var och varannan tråd spårar ur till ett linn-käbbel. Tyvärr är jag inte bättre själv, men man blir smått upprörd när denna (lilla) klick med människor (sic) hela tiden ska ha rätt.

Efter att ha läst en massa om att "linn är det enda ljudet" och "Linnanvändarna är upplysta" och "Mindre upplysta hifi-recensenter".

Va faan. Här kommer en annan teori. Kan det vara så, att det är linnanhängarna har fel. Kan det vara så? Tänk vad hemskt om hela linnkulturen, sitter och lyssnar på utrustning som återger musik på ett undermåligt sätt? Kan det till och med vara så att de känner till det, och att fanatismen, i själva verket är bitterhet?

Sug på den.

Peace out

/Marcusoft

No hay banda!!

Wintermute
Member

281 Posts

Posted - 2003/05/21 :  07:54:21  Show Profile Send Wintermute a Private Message
Kan det vara så att det inte finns rätt eller fel? Kan det vara så att det inte finns några sanningar (utom enkla logiska sammanhang och heltal)? Hursomhelst har även jag retat mig på dogmatiska utlåtanden från än det ena lägret än det andra...
Det kan vara så att det som är den mest gynnsamma lösningen för en människa inte alls är det för en annan!

f.ö. tycker jag att den som vill lägga 99% av sin HiFi-budget på t ex spikes skall vara fri att göra så. Jag är inte den som vill säga att han/hon har fel! (även om inte jag väljer att göra så)

What can be said at all can be said clearly;
and whereof one cannot speak,
thereof one must be silent.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/21 :  08:22:22  Show Profile Send divander a Private Message
Jag tror mer på att det finns flera rätt och flera sanningar. Om Linn låter bra för någon så är det ju en sanning och rätt för den. Låter Linn skit för någon annan så har nog även den rätt. Och även han/hon får en sanning. Jag tycker det låter utmärkt om alla kan ha rätt. Då kan ju alla sitta och vara nöjda och lyssna på musik i stället för att bråka.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2003/05/21 :  08:46:43  Show Profile Send CDP a Private Message
Molsson:

"Var och varannan tråd" är väl att ta i?

Dessutom tycker jag att debatterna är mycket mera sansade idag på hififorum än tidigare och präglas mer av "fredlig samexistens" än antagonism.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/05/21 :  09:16:58  Show Profile Send n/a a Private Message
Du är inte ensam om att vara less på den diskussionen. Så då undrar jag varför du startade den här tråden, tycker att det verkar som om du gärna tar det hela en gång till. Snälla, lägg ner det här.

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/05/21 :  09:38:57  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Dahlberg!

Håller med dig fullständigt, varför starta en ny debatt.
Kan man inte bara konstatera att Linn gör bra "prylar" och att en del ägare till dessa tycker att Linn:s produkter är bäst.
I och för sig så är väl inte det så konstigt, själv tycker jag ju att mina "prylar" är bra annars skulle jag ju inte alls köpt dem eller hur!
Till Molsson vill jag bara säga att om du vill ha en ny debatt så vänd dig för alldel då till Linnforumet, det är där de mest debattat glada Linn ägarna finns nu förtiden!
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/05/21 :  10:14:34  Show Profile Send molsson a Private Message
Jo tack, men linnforumet är belagt med lösenord, så att ej rätt-trogna inte kommer in. Det jag reagerade mot var snarare att när några linn-anhängare blev utslängda vid senaste argumentet, så blev det passord på linnforumet, samt att det dyker upp nya argumentatörer här. Konstigt.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/05/21 :  12:28:36  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag vet inte om jag ska kalla det tragiskt eller komiskt.

Det liknar lite alla trådar för ett par veckor sen om att alla borde lugna ner sig, när forumet började bli sansat och alla kunde börja rikta in sig på det vi SKA debattera om, dvs hifi. Samma sak här - jag tror inte jag är ensam om att tycka att det varit lugnt efter "det stora Linn-slaget" häromveckan, och det känns bara onödigt att köra igång det hela igen. Vad vill du uppnå med tråden egentligen, göra de Linn-ägare som är kvar förbannade så att de också slängs ut?

Jo tack, men linnforumet är belagt med lösenord, så att ej rätt-trogna inte kommer in. Det jag reagerade mot var snarare att när några linn-anhängare blev utslängda vid senaste argumentet, så blev det passord på linnforumet, samt att det dyker upp nya argumentatörer här. Konstigt.

Vet inte var du fått detta från? Jag har varit inne på forumet från alla möjliga olika ställen ända sen det startades upp, det har aldrig funnits något krav på att skriva ett hemligt lösenord för att komma in. Linnforumet är öppet för alla som är intresserade.

De nya debattörerna på forumet är jag också nyfiken på varifrån de kommit - det krävs dock ingen särskilt djupgående analys för att konstatera att de skriver annorlunda än de som just slängst ut. Men visst, det är ju möjligt att de "gamla gubbarna" skapar kompletta alter ego bara för att kunna sprida sin ondska!

Om du ändå vill tjafsa vidare om detta är du välkommen att adressera den grupp du attackerar på därtill avsett forum: http://linn.boplats.net

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/05/21 :  12:31:22  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

Jag tror vi stoppar där, och hoppas att ingen känner sig illa behandlad pga det.

mvh
// Pär epkpeng Engelholm
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000