HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sony XA555ES (ej sacd) erfarenheter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/05/20 :  17:23:42  Show Profile Send Melker a Private Message
Hej

Jag har fått korn på en Sony XA555ES, dvs den cdspelare som efterföljde XA50ES, och nu undrar jag om någon har erfarenheter att dela med sig av? Är den nått at ha? Kan den vara värd sådär en 7000:-?

Tack på förhand

Melker

Halmstad

chg
Member

171 Posts

Posted - 2003/05/20 :  22:37:35  Show Profile Send chg a Private Message
Har ingen direkt erfarenhet med XA555ES men som efterföljare till XA50ES som jag själv har och är mycket nöjd med är den ju knappast sämre...

Samma stabila uppbyggnad, släden med den kraftiga pucken, 24bit variabelt filter osv.

Det som skiljer är förutom den nya "avfasade" frontdesignen att 555an har tre (!) ringkärnetransformatorer.
Den sista rena CD-spelaren i ES-serien innan SACD tog vid.

Priset ? Kanske något lägre med tanke på att de första SACD modellerna i ES-serien nu börjar dyka upp på begagnatmarknaden.

Det är få om ens någon spelare på marknaden i denna prisklass som är lika välbyggd, jag tycker den är ett mycket bra köp begagnad !
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/05/21 :  12:40:21  Show Profile Send Melker a Private Message
Det låter ju bra. Jag får väl bjuda sådär en 5000:- så får vi se om jag får loss den. Jag trodde att 7000:- skulle vara vara ungefär vad den skulle vara värd eftersom man sällan ser XA50ES under 6000:- på beg.marknaden. Men visst har du rätt i det att nu när SACD maskinerna börjar dykaupp beggade så det borde ju sänka priserna på XA555ES och XA50ES mm.

Tack för synpunkterna

Melker

Halmstad
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000