HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dynaudios golvare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/05/24 :  00:28:39  Show Profile Send marens a Private Message
Timbre, det var bland det fånigaste högtalarna jag sett. Har de försökt vara udda eller har de bara råkat montera golvsockeln i fel ände Husdjursprioriterad ljudbild? Även om man vänder den så är ju inte en siffra rätt...

Sen tycker även jag att det är något konstigt med audience-serien. De låter lite chokladaktigt och trögt på något sätt och lite markerat mellanregister. Iaf 52 och 42 som jag har lyssnat på.

Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/05/24 :  02:42:57  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Timbre! tror det ligger något i det där med ojämn kvalitet bland deras modeller... jag har hört 1.3se jag med... och dem gillar jag! har även hört den nya 1.4s & den verkar också ha potential! fick höra den precis ur kartongen dock... och dynaudio brukar vara lite kinkiga med inspelning... ändå släppte ljudet väldigt fint från högtalaren... (något som jag saknat i andra dynaudio-modeller) redan då man bara spelat i 2 timmar från det att man plockat fram dem ur kartongen.

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/24 :  02:44:27  Show Profile Send ekman a Private Message
hehe dom och orpheuslurarna =)
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/05/24 :  07:17:21  Show Profile Send Timbre a Private Message

marens, jag har för mig att dom hade fler modeller i den här uppochnervända () serien. Detta skulle väl vara statementmodellen. Namnet tyder på det.

Jakob_S, Dynaudios högtalarelement har alltid fascinerat mig så därför har jag tagit varje tillfälle i akt att lyssna. Har gjort samma erfarenheter. Det handlar om släppet från själva lådan.

ekman, Consequense för att dom måste lyftas ut med helikopter och Orpheus för att dom är orörbara...

Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/05/24 :  11:27:41  Show Profile Send arcam a Private Message
...Ja dom hade flera modeller som är uppochnervända
med modellbeteckning Confidence.
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/05/24 :  13:17:19  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
(De nya contour:erna är också upp-och-nervända)

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Pass
Member

92 Posts

Posted - 2003/05/24 :  15:18:48  Show Profile Send Pass a Private Message
Yes, de nya contourerna är "upp-och-nervända", men de låter definitivt inte på det viset! Och, Timbre, ljudet släpper bätre ur mina 3.4 än någon motsvarande lådhögtalare under 50kkr jag hört. Men jag ska villigt erkänna att jag inte lyssnat på de äldre modellerna, som säkerligen beter sig på annat vis än mina (som drivs med 30 watt klass A!).
M.v.h.
/Pass

Det finns inga genvägar...
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2003/05/25 :  21:18:19  Show Profile Send 24U a Private Message
Ja, som vanligt RigorMortis kommer en tråd snabbt från ämnet... *flin*

Många som sågar Dynaudio igen, som i så många andra liknande trådar... Jag har Audience 82. Köpte dom efter att ha A B-lyssnat mot Audiovectors motsvarande. Och om Du vill ha kvar Din H/K rekommenderar jag att Du köper Audiovectors eller liknande mer spelglada och dynamiska vid måttlig förstärkarkraft. Jag lyssnade med ett Crown studioslutsteg, vilket dock inte var fallet hemma, så när jag tog hem dom var reaktionen; "nu har Du allt gjort bort Dig"! Då körde jag på H/K. Jag har nyligen köpt Thules IA 250B och nu börjar känslan från butiken infinna sig.

Många klagar över inspelningstid, vasst ljud, kyla och annat, och har förmodligen alldeles rätt, men nu när jag fått till elektroniken har jag inte hittat någon annan högtalare som belönat mig så rikligt. Men det blir dyrt. Riktigt kraftiga stärkare krävs. H/K har inget i bassortimentet som får dessa att komma loss... *nu blir det väl protester* Och läser en Cd-spelare av skivan med SSS-ighet, blir det inget förlåt i burkarna...

I urvalslyssningen spelade 82:orna skjortan av Audiovectors golvare. 3D, "stage", finess, detalj, ja allt satt som gjutet.

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000