HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny anläggning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mono
Member

53 Posts

Posted - 2003/05/25 :  01:14:28  Show Profile Send mono a Private Message
Hej behöver tips på helt ny annläggning.
Med det menar jag ny cd, ny förstärkare och nya högtalare.

Har inte en aning om vad jag ska köpa har sån besluts ångest.
Ska man välja stativ eller golvare?
design och välljud är ett måste.
Läste om elac stativare i nyaste hifi/musik och tycker dom verkar vara intressanta men är det nån som vet var man kan provlyssna ett par sådana? och om det är nån som har provlyssnat dem


tack på förhand mvh mono aka robin

Ät gul snö, det kan vara öl

mono
Member

53 Posts

Posted - 2003/05/25 :  01:15:43  Show Profile Send mono a Private Message
jo just det glömde en sak,
Mina förra högtalare var ett bara ap black diamond och jag undrar hur mkt ska man gå upp i pris för att få en riktig kick av ljudet?

Ät gul snö, det kan vara öl
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/05/25 :  01:43:50  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Hur mycke pengar talar vi om?

mvh.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/05/25 :  11:33:39  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Om du klarar dej utan fjärrkontroll lyssna på en Edison-60 förstärkare,kanske tillsammans med ett par Sonus Faber högtalre dom har modeller i olika prisklasser,tänk bara på att förstärkaren bara har 3st.ingångar men den låter för pengarna väldigt bra.
Lycka till
Mvh
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/05/25 :  12:09:03  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
mono, jag tycker det känns som om man bör gå upp till 11-12 000kr för stativare eller uppåt 16-20 000 för golvare... (egentligen tycker jag att man borde gå upp till amphion xenon när det gäller golvare... men då blir det 27400kr i svart/silver eller 32000kr i träfanér)

kolla upp quad på elektronik-sidan... grymt prisvärda grejer tycker jag... om du vill ha transistorstärkare & inte rör d v s.

//jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/05/25 :  15:44:43  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag kan rekomendera engelsk elektronik, tex Roksan,Naim,Cyrus för att få en bra signal till dina högtalare och få ett trevligt varmt och musikaliskt ljud..
Högtalare..ja det beror helt på vilken typ av musik och smak..Jag tycker man kan få ett mer luftigt ljud ur en stativare, men inte alltid så kraftig bas som en med större låda ( utan att gå upp i prissklass ordentligt). Monitor Audio,Totem,Sonus Faber m.m. gör bra stativare så kolla runt och LYSSNA,LYSSNA,LYSSNA...
Lycka till/Martin
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/05/25 :  21:33:50  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Jag skulle ha gott på Cyrus förstärkare och CD. Annan bra elektronik är ju rotel... Högtalare: Antingen NHT eller Ino om jag kunde få tag i några av de sistnämnda. Men högtalare är ganska klurigt, det finns mycket skit på marknaden, även sånt som är jättedyrt kan vara knas. Försök att få låna hem högtalare om möjligt. Jag har själv varit med om högtalare som låtit kanon i butiken har varit kass hemma och tvärtom.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000