HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur orkar ni moderatorer?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/08/08 :  21:50:23  Show Profile Send David A a Private Message
Lyfter på hatten åt detta utmärkta forum!
Och måste oxå få fråga hur ni moderatorer orkar hålla igång, sover ni aldrig? Går ni i skift med varandra och jobbar på dagarna eller?

"THE LEADER IN AUDIO ENGINEERING"

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/08 :  21:52:43  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Lyfter på hatten åt detta utmärkta forum!
Och måste oxå få fråga hur ni moderatorer orkar hålla igång, sover ni aldrig? Går ni i skift med varandra och jobbar på dagarna eller?

Ja, det undrar jag oxå! Lyfter oxå på hatten för ert enorma engagemang!!!

Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/08 :  21:57:24  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Tar av mig hatten helt när jag stiger in här.

Bra jobbat!

John

Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/08/08 :  22:05:16  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej M ( oderatorerna)!

A lyfter på.... ögonbrynen av förvåning inför det faktum att A inte redan
har blivit portad, avstängd och utvisad.

Perfekt avvägning!!( än så länge, ed ;).

Mvh A
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/08/08 :  22:51:06  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Tackar för de vänliga orden!

Passar på att göra reklam för vår nya funktion "Private Messages" som ni hittar långt ner på förstasidan. Ganska bra funktion för internkommunikation.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/08/08 :  22:55:34  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Får slinka in och tacka också. Det spenderas många timmar per dag här för mig del.

Fint att ni lyfter på hatten - men behåll resten av kläderna på va?

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/08 :  22:56:37  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Passar på att göra reklam för vår nya funktion "Private Messages" som ni hittar långt ner på förstasidan. Ganska bra funktion för internkommunikation.

Jag provade just denna funktion. Verkar fungera utmärkt!

Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/08/08 :  22:58:02  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Huj hoj hej! Tackar också för berömet. Alltid kul att det är uppskattat det jobb vi lägger ner! Nu bör vi här då påpeka att Sladd, Timbre och Mikael2 drar ett tungt lass för att utveckla denna sajt till vad vi och ni vill att den skall vara... Epkpeng och jag har ju mer en "övervakande" roll...

Man bör ha ett lämpligt jobb (sittandes framför datorn) och en förstående hustru... (jodå sladd )så funkar det rätt bra att ha koll på det som skrivs...

Kul att ni trivs här och finner sajten intressant och spännande!

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/08/08 :  23:14:10  Show Profile Send EAR a Private Message
Hej Moderatorer
Har själv just idag varit med i två månader(en av de första tror jag)
Efter en lite trevande start kan man väl säga att det är full rulle nu
Detta har blivit ett kanonforum och det är bara att lyfta på hatten och buga djuuuuuuupt.Seriöst är bara förnamnet.
<<QUAD-Klubben Vi har rätt Ni har fel>>

Nostalgi är kul
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/08 :  23:19:08  Show Profile Send Timbre a Private Message

Vi måste nog vara riktiga hifinördar för det verkar som att alla inblandade tycker det här är riktigt kul...
Stämningen är det sannerligen inget fel på!
Mycket tid och arbete syns inte utåt.
Då menar jag Mikael2, vår "knappexpert"...
Hoppas alla trivs på forumet, speciellt nu när det snart blir Arkenstämning i luften.
Tack för ett upplyftande hattlyft!

Timbre

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2002/08/09 :  10:52:50  Show Profile Send escape a Private Message
Hifinördar är väl bara förnamnet ;-) Undrar i stillhet hur vissa av er över huvud taget har pengar att kosta på era anläggningar så som ni har gjort *hmm*. Tycker att min "signature" stämmer bra i det här fallet, man känner sig väldigt liten ibland *S*

Har också reflekterat över att det inte verkar finnas några fruntimmer på forumet, är de helt enkelt inte intresserade av musik eller är detta prylbögeri specifikt för "oss" män? Vill minnas att Jonas Bryngelsson tog upp detta i en ledare för några år sedan, någon som kommit på en bra förklaring? ;-)

<gräset är alltid grönare i andras pipor>
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/09 :  11:01:31  Show Profile Send Flint a Private Message
Flint lyfter också på stormhatten och blottar sin bländande Flint.
Kul det här.

Till escape.
Undrar om du inte borde göra allvar av din pseudonym på en gång.
Ingen bra start. Se till att fortsättningen blir bättre.

Edited by - Flint on 2002/08/09 11:31:1
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/08/09 :  11:58:38  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Hmm, vad är det i Escapes inlägg som väcker anstöt...???
Har jag missat något..???

Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:08:50  Show Profile Send j.persson a Private Message
quote:

<snip!>
Har också reflekterat över att det inte verkar finnas några fruntimmer på forumet, är de helt enkelt inte intresserade av musik eller är detta prylbögeri specifikt för "oss" män? Vill minnas att Jonas Bryngelsson tog upp detta i en ledare för några år sedan, någon som kommit på en bra förklaring? ;-)

<gräset är alltid grönare i andras pipor>

Fruntimmer? Prylbögeri?

Tala för dig själv, jag är visserligen inte av kvinnligt (här stod det tidigare "manligt", jag är RÄTT förvirrad ibland! ) kön, men jag är inte prylbög. (Möjligtvis nörd )

Att benämna de av kvinnligt kön "fruntimmer" är kanske ett bra sätt att avskräcka de tjejer/kvinnor som skulle kunna vara intresserade... alla av kvinnligt kön jag pratat med anser att "fruntimmer" är ett synnerligen nedvärderande invektiv!

Men jag vet inte heller varför de inte är så hifiintresserade, eller teknikintresserade i allmänhet. Fast sambon erkänner att hon hör mer av vad som finns på skivorna sen vi flyttade ihop!

Utan att jag påpekade det dessutom...

mvh
Jonas Persson

Edited by - j.persson on 2002/08/09 12:19:0
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:13:48  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:

Tala för dig själv, jag är visserligen inte av manligt kön, men jag är inte prylbög.

Hej!

Det där får jag inte ihop riktigt...

Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:15:56  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Å vad e d för fel med ordet fruntimmer nu då...ett gammalt klassiskt svenskt ord..

Har jag absolut inga problem med att använda...men det kanske är olika i olika delar av landet...

Däremot finns det gott om gnällkärringar på detta forum...

Å prylbög...ja d är och förblir jag tills jag dör...

Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:17:04  Show Profile Send j.persson a Private Message
quote:

quote:

Tala för dig själv, jag är visserligen inte av manligt kön, men jag är inte prylbög.

Hej!

Det där får jag inte ihop riktigt...

Hahahahaha!

Nä, jag förstår det, jag har tidigare varit känd för att vara förvirrad, dock inte i dessa sammanhang tror jag, men nu ser det ju illa ut... tror jag ska redigera mitt inlägg lite!

Hehe, tur att det finns vakna människor... kanske skäggiga damen som är framme... hehe..

/Jonas, som faktiskt är av manligt kön, men kan ha svårt med negeringarna ibland

Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:21:25  Show Profile Send j.persson a Private Message
quote:

Å vad e d för fel med ordet fruntimmer nu då...ett gammalt klassiskt svenskt ord..

Har jag absolut inga problem med att använda...men det kanske är olika i olika delar av landet...

Jag, som är man (tror jag ) har inget problem med ordet - många tjejer har det dock.

En del äldre kvinnliga bekanta kan man kalla "käringen" på skämt, men då får man i allmänhet något väldigt hårt i huvudet direkt efteråt!

/Jonas P.

Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:27:02  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Åjajade...hoppas hursomhelst oxo att vi får hit fler brudar, bruttor, babes, bimbos, kärringer o fruntimmer..det blir lite tråkigt med bara dig här som representant för det täckta könet...

Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:48:01  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Ang fruntimmer....

http://www.ordbruket.com/webcross/artiklar/fruntimr.htm

Thomas

"När hon sade att hon älskade mig rörde jag inte en min, för jag var redan glad" - Jan Stenmar
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/09 :  13:07:37  Show Profile Send Flint a Private Message
Jag vänder mig mot ordet prylbög. Det syftar till att någon har en sjuklig böjelse för materiella ting. Jag tror att vi alla har den böjelsen men den är inte sjuklig. Den är en följd av överlevnadsinstinkten. Att samla i ladorna. Nu lever vi i en tidsålder av ganska god ekonomi för dom flesta. Samlarinstinkten är den samma som den alltid har varit eftersom den är genetiskt framodlad. Om vissa personer lägger sitt överskott på kablar och andra på aktier och en tredje på veteranbilar tycker jag är ointressant. Det är mina pengar. Jag gör vad jag vill med dom.

Starting member escape utstrålar bitterhet och bitterhet är självdestruktivt. Jag vet, jag fick en hjärtinfarkt av min. För min del håller bitterheten på att släppa och jag kämpar för att bli av med den men hjärtat blir aldrig vad det har varit. Gör dig av med din du med om du kan.
Sluta oxå röka. Det är inte heller bra för pumpen.

Edited by - Flint on 2002/08/09 13:40:1
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/08/09 :  14:19:03  Show Profile Send j.persson a Private Message
quote:

Ang fruntimmer....

http://www.ordbruket.com/webcross/artiklar/fruntimr.htm

Thomas

"När hon sade att hon älskade mig rörde jag inte en min, för jag var redan glad" - Jan Stenmark

Intressant att fruntimmer föregick dam i språkhistorian... ska jag ta upp när någon klagar på ordvalet!

Tänk vad man kan lära sig på ett hififorum...

mvh
Jonas Persson

Go to Top of Page

escape

247 Posts

Posted - 2002/08/09 :  16:11:08  Show Profile Send escape a Private Message
Om Flint (och ni andra) tog illa upp av mitt ordval så är det bara att beklaga. Tycker själv inte att jag använde några "fula" ord, ser dom mer som slang. Kanske pga min ålder? Men men, om det nu var någon homosexuell eller någon kvinna som blev ledsen så ber jag tusen gånger om ursäkt. Tycker inte att vi gör någon stor sak av det här...

vänligen //stoffe

Go to Top of Page

escape

247 Posts

Posted - 2002/08/09 :  16:14:41  Show Profile Send escape a Private Message
Känner mig för övrigt väldigt glad, röker inte och är starkt emot droger. Även denna gång rörde det sig om ett uttryck. En lite vitsigare variant på ordstävet som vi alla så väl känner till.

Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/09 :  16:20:53  Show Profile Send Flint a Private Message
Ingen fara escape.
Jag vet vart jag står. Jag tar kvinnor som partner. Dock icke
den ofullkomliga typen som går under benämningen feminist.
På senare år har jag dock märkt att en macka med kaviar
och en öl kan ses som en gott substitut. Mindre kladdigt.
Och definitivt tystare. Lägre dist.

Edited by - Flint on 2002/08/09 16:31:1
Go to Top of Page

escape

247 Posts

Posted - 2002/08/09 :  16:27:42  Show Profile Send escape a Private Message
Jag lyckade till och med bli bästa vän med min partner. Även om vi aldrig kommer att bli så goda vänner att hon förstår varför jag lägger mina csn-pengar på hifi istället för böcker och mat Det var för övrigt hon som började kalla mig för prylbög för några år sedan

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000