HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sub problem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adell
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/05/24 :  15:28:52  Show Profile Send adell a Private Message
Hallå
Provade en audio pro sub focus som jag kopplade in till pre-out på min NAD c350. Problemet är att elementet i suben börjar självsvänga utan att det kommer något ljud. Rörelserna blir större och större och jag får stänga av den för att få stopp på den. Elementet börjar röra sig med större och större svängningar även när den inte är kopplad till stereon. Har någon nån idé vad man kan göra eller är det bara att reklamera?

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/05/24 :  15:34:27  Show Profile Send marens a Private Message
Det måste vara att den har en servostyrning som är felaktigt dimensionerad/inkopplad. Det är något fel på den helt enkelt så du får reklamera den.
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/05/24 :  15:49:22  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Ja börjar den "dra en vals" utan att ens vara inkopplad så är den defekt.
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2003/05/24 :  17:48:18  Show Profile Send orthanc a Private Message
Zvenzzon talar som en bok.

Du kanske skulle ha en sådan här http://www.worldsbestspeakers.com/bladder.htm istället för focusen?*s*

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000