HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad pysslar ni med?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 13

Pass
Member

92 Posts

Posted - 2003/05/27 :  19:45:29  Show Profile Send Pass a Private Message
Xover! Just, betänk exempelvis den populäre Sam Tellig på Sterophile...soffpotatis var ordet.
Det krävs sittfläsk och psykotisk envishet för att ägna timmar åt att utvärdera om den nya nätkablen verkligen rätt återgav det där metallplonket, 2.43 in på Front 242 "Tyranny For You";-)

Det finns inga genvägar...
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2003/05/27 :  19:55:21  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hejsan!

Jobbar som datatekniker och på fritiden samlar jag LP-skivor.
Behöver dock lära mig mer om Hifi för att spela de små liven fullt ut och därför besöker jag detta eminenta forum minst ett par gånger om dan.

Mvh/

Comus
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/05/27 :  19:58:26  Show Profile Send Xover a Private Message
Exakt! den bästa hifin kommer från soffpotatisar det tror jag att alla kan hålla med om, rökande och krökande 50+ ingar det finns inga unga gurus.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/05/27 :  20:01:26  Show Profile Send Terminator a Private Message
Läser företagsekonomi i Uppsala och inriktar mig mot Ryssland. Har tränat Shito-ryu karate i drygt 5 år och tog mig till 3 kyu. Nu tränar jag mest min hund .
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/05/27 :  20:07:47  Show Profile Send Xover a Private Message
Det verkar vara en bra kombination det där med ekonomi och kampsport speciellt om man skall till öststaterna.

Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2003/05/27 :  20:09:21  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Jag är 24 år, bor just nu i Malmö.
Är ursprungligen från Haparanda i norraste norrland :)
Mina stig gled mot Umeå vid ungefär 8 års ålder och där bodde jag i krokarna fram tills för 2.5 år sedan. Vart less och bestämde mig för att prova nya banor :) Så det blev Malmö!

Har varit datanörd sen ungefär 13-14 års ålder.
Har gått ut 9:an i grundskolan.

Har jobbat professionellt med datans sen 19 års ålder.

Jobbar sen ett par år tillbaka som Systemadministratör och Nätverksutvecklare för ett it-säkerhets/hostingföretag i Köpenhamn.
Mest inriktat på storskalig drift av mestadels Unixsystem av diverse dialekter men även en del Windows och övrigt krimskrams.

Sen i övrigt har jag tränat lite Ju-Jutsu som ung och även lite Wushu.
Nuförtiden är det konstiga arbetstider vilket gör att hemkomst vid normala tider ter sig ganska främmande ;)

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/05/27 :  20:16:11  Show Profile Send Xover a Private Message
Jämarns! jag måste börja träna vad skall man börja med? stavgång, nä jag är lite blyg, hopprep, nä jag är lite för tjock.

Risken är bara att min hifi blir sämre om jag börjar träna, jag har ju sett vad som hänt med Mark Levinson han är både gammal och vältränad.
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2003/05/27 :  20:24:19  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Jobbar som produktchef på ett företag i dagligvarubranschen....
Den fritid som finns går till en stor del åt till den sida, www.highendnews.com, som vi sakta men säkert försöker bygga upp........=)

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/05/27 :  20:25:07  Show Profile Send Merkurius a Private Message
peder47: Luleå säger du!? Jag kommer förresten från pite så vi e ju nästan grannar då Jag var uppe och lyssnade hos bossanova för några månader sedan, brukar du möjligtvis hänga där? Det var några snubbar som satt där när jag lyssnade och en kille som tog kort. Han var flint om jag minns rätt, eller så var det mycket tunt ljust hår, är det du möjligen? eller vet du vem jag menar? Jag har för mig att det är samma kille som figurerat i HF för några år sedan, synnerligen Naim-skadad person

Majjen03: Du skämtar väl.....? hur hinner du med så många kampsporter och dyl. vid vilken ålder började du egentligen???
Go to Top of Page

Herrmann
Member

73 Posts

Posted - 2003/05/27 :  20:33:54  Show Profile Send Herrmann a Private Message
Biokemist enligt pappret från högskolan i Karlstad, men jobbar med att köpa in och testa och installera utrustningar åt ett läkemdelsföretag i Mlamö.
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/05/27 :  20:53:16  Show Profile Send David A a Private Message
Egenföretagare, driver ett Bageri tillsammans med farsgubben.
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2003/05/27 :  20:56:16  Show Profile Send jos a Private Message
ahh.. Front 242 va länge sedan... Ska ta och plocka fram "Back Catalouge" tror jag..
Go to Top of Page

peder47
Member

587 Posts

Posted - 2003/05/27 :  20:59:44  Show Profile Send peder47 a Private Message
Merkurius: It´s a small world ....otroligt..!!

Bossanova,japp jag brukar hänga där ibland...Janne (ägaren) köpte sitt första lite seriösare system av mig några år innan jag flyttade till Oslo...nu tillbaka igen so my business keeps running .

Var in till Janne igår och fick mig en kopp kaffe samt lite snack,alltid lika trevligt.

Det är Erik du menar, jo jag vet vem han är ,han var nämligen kassör i *Öronvax,musikföreningen som jag startade 1994 ....du läste säkert om oss i HF och HM samt kanske tom besökte de Hifimässor som vi anordnade -95,-96 och -97.

Vi var ungefär ett 80-tal medlemmar,nu avsomnad sen ngr år.

Och du HAR rätt,nog kan man säga att Erik är Naim-skadad alltid ....men det blir väl så när man hittat sin *bag* så att säga .

Kul i alla fall...
Peder

Våga vara *openminded*
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/05/27 :  21:10:08  Show Profile Send JMlab a Private Message
Jag är en 51-årig veteran har varit igång med hifi sedan 60-talet till och från
Har ett gott öga till Goda viner och god mat samt gamla engelska sportbilar och "antika"armbandsur Jag bor och är verksam som Fastighetsmäklare i södra Sverige och har som jag felaktigt blivit anklagad för INGET INTERSSE I PL-AUDIO!!!!!!!
Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/05/27 :  21:14:49  Show Profile Send Kemppi a Private Message
Hej.

Är från Umeå och jobbar som svetsare på Degernäs Mekaniska. Mkt kul arbete där man inte behöver oroa sig för att bli lat. Styrketränar inte längre men känner att ifall kroppen ska stoppa för tung-smide så är det nog dax att börja igen.

Tack och hej från mig!

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

Belker
Member

504 Posts

Posted - 2003/05/27 :  21:19:50  Show Profile Send Belker a Private Message
Industridesigner, 31.

Hej på er!
/Mårten
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/05/27 :  21:24:38  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:
har som jag felaktigt blivit anklagad för INGET INTERSSE I PL-AUDIO!!!!!!!

Tjena JMLAB!!! Vem har trott att du har intressen där??
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/05/27 :  21:35:17  Show Profile Send Merkurius a Private Message
peder47: när man läser ditt inlägg inser man hur länge och hur mycket du hängt med.

Den dära Janne var riktigt trevlig att snacka med, även fast jag gjorde det klart i början att jag inte tänkt köpa något så fick jag ändå sitta där och lyssna några timmar... på en lördag dessutom.

Jag har läst om mässorna öronvax (du) anordnat, men jag var bara 13 år då och visste fan e mej inte ens vad ett slutsteg var, och att ni spelat på vinyl där!?, då hade jag bara trott ni varit tokiga

Lev och må!

Edited by - Merkurius on 2003/05/27 21:35:44
Go to Top of Page

FranzH
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/05/27 :  21:47:07  Show Profile  Visit FranzH's Homepage Send FranzH a Private Message
Jag är 25 år och pluggar till systemvetare på Handels i Göteborg. Jag har även läst lite kemiteknik på Chalmers.
Vid sidan av studierna jobbar jag deltid som valutahandlare på en av bankerna här i Göteborg, datorlärare på studenternas hus samt egenföretagare med inriktning datorkonsult.

Driver sajten https://www.car.info
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/05/27 :  21:49:53  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Oj, en trader till.... Kul då är vi två!!
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/05/27 :  21:54:52  Show Profile Send DasKapital a Private Message
Skriv upp mig som blivande trader...
En håller på med valuta, en med aktier, så bra att jag skall bli en whizz-kid på att värdera derivat då!
Hoppas att det finns lite jobb när väl går ut skolan...

Ino Audio for life
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/05/27 :  21:58:57  Show Profile Send hal a Private Message
Naturvetare i grunden. Geovetenskap, biologi, kemi. Tröttnade när jag läste jämviktslära tog ett sabbatsår som blev 20 år och mer...
Är sedan 15 år egen företagare i säkerhetsbranschen. Ni vet inbrottslarm, CCTV, passersystem etc.
Gjorde ett s.k lappkast.
Är vetgirig och gillar därför det här forumet skall t.om skaffa en vinylsvarv nu.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/05/27 :  22:02:24  Show Profile Send Pjotre a Private Message
45 punkter upp på Nasdaq i kväll....
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/05/27 :  22:03:06  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej igen Xover!

Man är inte äldre än vad man gör sig, det finns sådana som är 25 år och redan är gubbar! Du skall se dagens värnpliktiga i 20 år ålder marchera detta är direkt pinsamt.För några veckor sedan skulle jag och ett kompani 20 åringar gå några mil i hyggligt tempo, således tog jag det extremt lugnt, då ni ungdomar är så bortskämda. Efter några kilometer säger mannen bakom mig att jag måste gör halt då vi nu går i 4 st täter. Jag fick ge dem flera raster innan vi äntligen kom fram.
Veckan efter gick jag med en pluton hemvärnsmän samma sträcka nu var jag själv tvungen att ta rast.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/05/27 :  22:03:57  Show Profile Send matså a Private Message
Bor i Löddeköpinge.Jag heter Mats Åström och är 36 år gammal. Arbetar för ett företag som heter Regis. Vi sitter på Kulturen och registrerar Kulturens samlingar in på en Datorbas som heter Carlotta. Just nu är det ca 90 000 poster i Carlotta. Det vi registrerar nu eller rättar sagt kompletterar är borgliga möbler, vi har hållt på med glas, smöraskar, silver, ostforma, flamsk osv. Trivs väldigt bra med mitt jobb fast det inte är så bra betalt.

Som person är jag väldigt blyg, men det har blivit lite bättre. Jag tror ofta när tjejer eller killar (gymnasiefolk) skrattar så tror jag att det är åt mig. Vet att man är äldre men i mina tankar så känns det fortfarande att man är tonåring och mobbingstiderna. Var inte bättre själv, för när jag blev mobbad så mobbade jag på de som stod under mig. Skäms det gör jag idag.

Därför tog jag tillfället i akt till hifiträffen den 9 augusti för att dels träffa folk som gillar hifi(konstigt om de skulle vara medlem på hififorum och inte gillar hifi), dels om någon tar med någon high End apparat för att lyssna på en sådan (har aldrig hört high end) och dels om man kunde få riktiga vänner.

Min fotosida på flickr

Edited by - matså on 2003/05/27 22:17:11
Go to Top of Page
Page: of 13 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000