Author |
Topic  |
Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 14:02:56
|
Jag är snart 25, och planerar inte att bli äldre än så... Jobbar som projektledare på ett företag inom mobiltelefoniindustrin. Är i botten Utvecklingsingenjör ifrån Högskolan Halmstad. Trodde att jag skulle bli konstruktör när jag blev stor, tji fick jag.. Jag håller istället i trådarna och jobbar nästan uteslutande med människor. (på gott och ont...) Trivs i alla fall som fisken i vattnet.
Största fritidsintresset är musik och hifi. En inlajnstur är heller aldrig fel.
Den senaste uppgraderingen är en Musical Fidelity X-A1 som skall njutas av hela helgen lång. :o)
De som är lite insatta vet dessutom att jag är en Carlssonentusiast av stora mått! |
Klubbmästare för Audiogrupp Väst Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...
Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
|
 |
|
zip
Member

117 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 14:09:16
|
Efter att ha läst steggs inlägg ett par rader upp inser man att världen faktiskt är rätt liten ...själv är jag 27 år och jobbar normalt som fagottist i Gävle Symfoniorkester, men är sedan januari tjänstledig för diplomstudier i Malmö. Vi måste ha jobbat ihop någon gång  /Zip |
 |
|
stegg
Member

109 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 14:29:09
|
Zip Visst har vi det!! Vi har språkat ett par gånger. Sitter oftast brevid Thorvald i orkesteren, och spelar billiard i pauserna. (Jag kommer eventuellt att sitta hela nästa spelår i Gävle, måste bara komma överens om ditt&datt.) Vi sees   Mvh |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 15:18:40
|
stegg och zip, någon har sagt att yrkesmusiker brukar ha ett ljumt hifiintresse. Måste naturligtvis va´ fel...
Lite nyfiken blir man, vilka är era favorithögtalare... |
 |
|
Hedjohan
Starting Member
48 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 15:26:33
|
Forskare i teknisk psykologi, vilket innebär att man kan rättfärdiga förvirring. Nyinflyttad Stockholmare och önskar att lägenheten kunde inrymma stora komponenter. |
 |
|
Merkurius
Member

1750 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 15:34:00
|
Hedjohan: Så du har makten att avgöra om någon är knäpp och sedan skicka den personen till psyket   |
 |
|
Hedjohan
Starting Member
48 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 15:37:31
|
Näpp, möjligen makten att skicka dit mig själv men även det är tveksamt. |
 |
|
Merkurius
Member

1750 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 15:39:49
|
quote: vilket innebär att man kan rättfärdiga förvirring
Vad innebär det då?! Nu är jag förvirrad  |
 |
|
rejvgudrun
Member

562 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 15:44:13
|
Goddagens
Jag heter Vit Vesely. Ett kvarts sekel gammal. En ynka restuppgift kvar till min fil kand i Grafisk Teknologi. Frågan om den någonsin kommer att bli klar eftersom jag har hållt på peta i den i över tre år. Just nu söker jag jobb i reklambranschen, men som alla vet är det jäkligt trögt.
DAN>>>Vill du ha en praktikant???
Bor med min underbara sambo i hålan Borlänge. Som är ganska neutral när det gäller hifiinvesteringar.
yäyä... |
________________________ PRAGA MATER URBIUM |
Edited by - rejvgudrun on 2003/05/28 18:49:29 |
 |
|
stargazer
Member

445 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 15:51:29
|
Stjärntittaren arbetar som Projektledare på ett IT-företag. Bosatt i vackra (jepp) Luleå och har nått den aktningsvärda åldern av 35 år.
Torskade dit på Hifi ca 1990 då jag hörde en Linn LP12:a första gången... minnen, minnen 
2 barn och en lindrigt HiFi-intresserad fru har onekligen begränsat såväl musiklyssnande som investeringsmöjligheter senaste 3 åren, men jag kämpar vidare... Dubbel bokföring 
Lämnade in Lottokupong nyss, dyker väl in på Bossanova Audio på Måndag... |
 |
|
stegg
Member

109 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 15:56:07
|
Timbre Njaaaa..musikers ljumma hifiinteresse beror ofta på prioritering. Dyra instrument är en orsak, prioritering på skivhögen en annan. Sen är väl musiker som folk flest, inte så värst interesserade av hifi. Tyvärr. Favorit högtalare? Själv har jag ett par ALR- Jordan note 3. Bra högtalare. Nöjd ett tag till...(tills jag får råd med..) Mvh
|
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 15:56:22
|
"Lämnade in Lottokupong nyss, dyker väl in på Bossanova Audio på Måndag..."
Slit med dig fladdermusen (BAT-förstärkarn alltså... )! |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 16:04:11
|
Ja, jag var på studiebesök med en skolklass på Konserthuset för ett tag sedan och missade naturligtvis inte chansen att få en liten pratstund med några violinister. Instrumentbiten var en stor del av kakan. Banklån, privatlån och hjälp från släktingar. Vilka priser... ! |
 |
|
Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 17:37:36
|
Dags att sälla sig till skaran i denna explotionsartade tråd!
Pluggar elektro på LTH, tanken är att någon gång bli färdig civilingenjör!
Men snart är det dags för sommarjobb som förhoppningsvis leder till uppgradering av anläggningen !
|
 |
|
bengt_peter
Starting Member
48 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 18:32:48
|
Detta var en trevlig tråd. Har ofta undrat vem som döljer sig bakom alla fantasifulla namn.
Själv är jag advokat och delägare i en mellanstor advokatbyrå i västsverige. Byrån sysselsätter idag åtta jurister, varav fem är advokater, fördelat på tre kontor. Vi arbetar med all sorts juridik främst obestånd, konkursrätt och allmän praktik. Själv är jag byråns "svarta får" och jobbar mest med brottmål, oftast som offentlig försvarare.
Mina kollegor är smått blåtokiga på mig eftersom jag sprider mina Hifi&Musik och Hembiotidningar lite överallt på kontoret. Kritiken mot detta brukar dock tystna när de själva vill ha köpråd. Har ett förflutet i Hifibranschen innan jag sadlade om till juridiken. Åldern är 42 år och är uppväxt med punkrock, en musikform som fortfarande ligger mig mycket varmt om hjärtat. Dock inte till allas förtjusning.....  |
 |
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 19:16:22
|
jatttelite: vilken dist kör du jag kör Gentoo lite till och från. |
www.selleri.de
|
 |
|
Jakob_S
Member

665 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 19:35:01
|
Blir 22 i höst. Är en arbetssökande(sedan idag) fåntratt(sedan länge). Har drömmar om läkaryrket. Intresserad av: vackra kvinnor, god dryck, god mat & naturtrogen ljudåtergivning. Ja, jag styrketränar & spelar fotboll. Nej, jag är inte stor som ett hus & korkad.
//Jakob |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
 |
|
ud
Member

894 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 19:35:57
|
Jag är en 56a som fick ta det som blev över när alla berömda diton fått alla sina förmågor . Jobbar som IT-tekniker med hårdvaran mest.
/Urban |
torsdag 11 oktober 1956 - tisdag 26 januari 2010 |
 |
|
trolleri
Member

70 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 19:41:03
|
22, pluggar matte, programmerar mest om dagarna dock.  |
- I'm a head of my self |
 |
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 19:46:05
|
Herre jisses... Detta måste vara rekord i Hififorum.nu:s historia.... Tråden som fullkomligt exploderade från igår eftermiddag.... 7 sidor på ett dygn..... 
Himla kul att få lite "kött och blod" bakom alla nicken.... |
 |
|
Xover
Member

122 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 19:55:47
|
Sådär ja, då har jag anmält mig till en distanskurs i karate, undrar vad en dräkt kostar jag har storlek XXXL det kanske inte ens finns.
Nu kan jag också lägga till att jag förutom, förtennar kopparföremål och samlar på gamla tekniska apparater samt reser en del,också tränar en kampsport.
Utbildad är jag också så att det räcker är musiker spelar gitarr och är utbildad av diverse gurus. |
 |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 19:59:30
|
Xover glöm inte att du inte får ha för fin och välljudande anläggning. För om du vill bli världsberömd med ditt spelande så måste du lida. Köp en billig stereo från Siba och lid. |
Min fotosida på flickr
|
 |
|
Xover
Member

122 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 20:34:03
|
Jajamen, jag har redan en Mustek dvd med 5.1 koaxutgång kopplad till en hemmabioanläggning från Nesco gick på en bra bit över 695 SEK med högtalare. Ringde kollega i resebranchen nyss han har kommit över en gigantisk förtenningsutrustning för badkar tillverkade av koppar, dessa behöver också förtennas. |
 |
|
Neodynium
Member

2170 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 21:07:59
|
Alla kan väl inte ha tuffa jobb!! Så jag får väl komma in med något inte så förbaskat tufft jobb.. 
Jag basar över cirka 35 tjejer i ålderna 18 - 60... städtjejer!! Kommunalt dessutom!! Inte lätt alltid att ha möten och få något bestämt om vi säger så..  
|
 |
|
Xover
Member

122 Posts |
Posted - 2003/05/28 : 21:25:06
|
Jag har inte något jobb överhuvudtaget det frågades om vad vi pysslade med så jag har svarat på det i huvudsak, jag såg det inte som frågan var ställd som en "vad har du för yrke och anställningsfråga".
Jaha ja, nu gick solen ned jag måste lägga på mer ved jag håller på med att förtenna ett par gamla grytor dom skall på auktion på lördag. |
 |
|
Topic  |
|