Jag hade tänkt bygga ett par kloner men pga brist på arbetsyta/verktyg så skulle jag vilja köpa ett par i Stockholmstrakten (antingen byggda efter mina önskemål eller om du har ett par kloner över som motsvarar mina specifikationer).
Jag hade tänkt bygga med Engelholm Audio's klon-kit så jag vill ha sådana komponenter eller jämförbara.
Högtalarna vill jag ha fanerade i björkfaner förutom bottenplattan som jag vill ha helsvart. Internkablage har jag inte bestämt mig för ännu. "Tygfronter" och spikes/kuddar fixar jag själv.
Du kan få köpa mina lådor om du kan vänta tills juli, då jag kommer hem till sverige igen och kan lägga i bitumen och dämpull. Du får skaffa fram element själv + filter och internkablage. Jag har ett par färdigskruvade lådor (förutom frontbaffeln) som står i en verkstad i dalarna.
Jag kan kolla upp vad björkfaner kostar i sverige.
Men om du har vägarna förbi dalarna den närmsta tiden, så har du ett par lådor, nästan helt färdigsnickrade. Det som fattas är att lägga i bitumen och isolering. De är skruvade och limmade (förutom frontbaffeln) + att de är färdigfrästa. Inte mycket mer som skall till, om du klarar dig utan fanér.