HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny cd-spelare, vilken?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/11 :  18:52:12  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
gillar trä? nej, mina saker är juh i silvermetall, bara fjärren som är i trä..

Musical Fidelity blir det nog kanske, eller Arcam...

isch va svårt..

men jag har så svårt att testa iom att jag inte är över 18 än+ att jag bor där jag bor...

Easy Come, Easy Go
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/14 :  13:23:11  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
en Audio Analogue Paganini då?

värt att köpa?

Easy Come, Easy Go
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/08/14 :  13:28:43  Show Profile Send drgreen a Private Message
paganinin är oxå helt ok! Mkt vacker klang å så...nu finns det en cdfix till salu på hifimagasinet.com för 9lakan om du kan sträcka dej så långt..ev ngt att fundera på?

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/08/14 :  13:39:23  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Har en Arcam 72T, det är säkert en bra spelare. har ej testat så många. men det var ingen större Aha upplevelse då jag kopplade in den i jämförelse med min gamla Rotel AX930. Kan ej påstå att skillnaden var slående(nypris för Roteln för 3 år sedan ca. 2700:-)

Den lät iaf bättre än Cambridge CD500 i butiken på samma utrustning då jag provlyssnade.

Jag tror den är bra, kommer bättre till rätta med bättre kringutrustning, det tror jag är största akilleshälen för mig just nu. Ska uppgradera både stärkare och kablar och får då förhoppningsvis ännu mer drag ur mina Pro Ac kloner.

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/14 :  13:51:29  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
quote:

paganinin är oxå helt ok! Mkt vacker klang å så...nu finns det en cdfix till salu på hifimagasinet.com för 9lakan om du kan sträcka dej så långt..ev ngt att fundera på?

okej, hehe, nu har jag tre st bra kandidater, men jag vetesjutton om jag får ihop 9kkr, hmm, "låna" av mamma å pappa kanske hehe??=)

8kkr har jag nästa månad garanterat, då får vi se vad som händer, + att man fyller å då vet man ju aldrig!=)

får se om cdfix:en finns kvar då..

Easy Come, Easy Go
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2002/08/14 :  13:54:24  Show Profile Send drgreen a Private Message
tyvärr när man kommer upp i min ålder så kan man inte räkna med ngt ekonomiskt tillskott när man fyller som jag gör i nästa vecka..möjligen frun kan vara lite snällare å tillåta ett nytt "litet" högtalarköp? (hoppas hoppas)

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/14 :  13:57:46  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
hehe, sant, men jag som "litet" barn får kanske nåt extra tillskott=) dock mest av föräldrarna, jag börjar känna mig gammal, bhuhuhuh...

Easy Come, Easy Go
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2002/08/14 :  15:03:25  Show Profile Send drgreen a Private Message
fast du borde ju ha mor å far föräldrar i livet? det är ju bra att du tagit tag i högtalarplaceringen först iaf..där kan ju stora gratisvinster göras (större IMO än cd/kablar men inte alltid utbytbara..öh fattade nån det?).

Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/08/14 :  15:50:34  Show Profile Send kungpingvin a Private Message

Om du brukar spela rock så glöm Copland, låter tyvärr för bedrövligt så fort det kommer en distad gitarr med i spelet. Förträfflig däremot på aukustisk musik och med all säkerhet även med klassiskt och liknande.

Audio Analogue cd har jag aldrig lyssnat på men om de låter som deras övriga sortiment så tror jag du är fel ute där med. Varm klang men alltför trött. Vissa kanske invänder och säger att då blir du inte lyssningstrött i alla fall, men det är precis vad jag blir pga att det låter så tråkigt

Samma trötthet tycker jag även gäller Thule när jag har lyssnat på det.

Kolla gärna Cyrus, de spelar skojigt. Arcam ska väl också vara en pigg spelare. Min Rotelkombo sparkar ordentligt vilket jag uppskattar.

Mina omdömen gäller utifrån min musiksmak och mina öron. Musiksmaken är blandat elektroniskt, rock, hårdrock och en del mjukt aukustiskt, öronen ser väl ut som de flestas

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/08/14 :  16:13:14  Show Profile Send yalpa a Private Message
hehe...nu har varenda känd spelare blivit rekommenderad här, det är bara att börja plocka hem grejjer...

Ta hem arcam cd72 för den känner de flesta till. Sen lyssnar du 2-3 dagar konstant och säger vad som är fel, utifrån det kan man ge tips. Som det är nu så är det tämligen meningslöst, dessutom har du väl fortfarande inte skrivit vad du har för förstärkare och vad du gillar för musik...

jag får känslan av att du inte har några direkta preferenser, när du i ett föregående inlägg skrev såhär "Musical Fidelity blir det nog kanske, eller Arcam..." de två spelarna ligger ju ljusår ifrån varandra spelmässigt, Arcam är ju "rough-boy" medan MF är polite och finkänslig...som att jämföra...inte vet jag...brrrr

det är en hel del pengar du ska lägga ut för att vara så ung, det kanske inte blir så kul att mitt i novembermörkret upptäcka att spelaren inte är vad du förväntade dig. Arcam är en spelglad rackare, om än något vass, testa den först som sagt...

spelglädje går före allt annat!!!...sony är inte att tänka på...cd-fix har jag hört ihop med amplifix med bra kablar, den är jävligt bra men även jävligt tråkig, noll engagemang i musiken, skulle du inte höra alla detaljer pga. att det är fest å folk babblar så skulle du glömma bort att den står där å spelar...samma sak gäller MF X-can.

Du är ung, köp inga pensionärsmaskiner...förlåt om jag trampar nån på tårna... eller om jag var för hård mot dig...hihi...

Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/08/14 :  17:14:59  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
vet inte om nån har sagt det än men...
regas billigaste cd är ett tips, väldigt engagerande och spelglad, om man sen kan så ut med det något plastiga utseendet så är den definitivt vär att lyssna på
tror att den ligger kring 8000, fast det går kanske att pruta ner lite ?
sen är den ju toppmatat och behöver 18cm på höjden enligt rega, där kan det bli problem om man har ett för trångt rack.

MVH:
Andreas Erixon Arnqvist

paradis_oscar@hotmail.co
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/14 :  17:39:51  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
quote:

hehe...nu har varenda känd spelare blivit rekommenderad här, det är bara att börja plocka hem grejjer...

Ta hem arcam cd72 för den känner de flesta till. Sen lyssnar du 2-3 dagar konstant och säger vad som är fel, utifrån det kan man ge tips. Som det är nu så är det tämligen meningslöst, dessutom har du väl fortfarande inte skrivit vad du har för förstärkare och vad du gillar för musik...

jag får känslan av att du inte har några direkta preferenser, när du i ett föregående inlägg skrev såhär "Musical Fidelity blir det nog kanske, eller Arcam..." de två spelarna ligger ju ljusår ifrån varandra spelmässigt, Arcam är ju "rough-boy" medan MF är polite och finkänslig...som att jämföra...inte vet jag...brrrr

det är en hel del pengar du ska lägga ut för att vara så ung, det kanske inte blir så kul att mitt i novembermörkret upptäcka att spelaren inte är vad du förväntade dig. Arcam är en spelglad rackare, om än något vass, testa den först som sagt...

spelglädje går före allt annat!!!...sony är inte att tänka på...cd-fix har jag hört ihop med amplifix med bra kablar, den är jävligt bra men även jävligt tråkig, noll engagemang i musiken, skulle du inte höra alla detaljer pga. att det är fest å folk babblar så skulle du glömma bort att den står där å spelar...samma sak gäller MF X-can.

Du är ung, köp inga pensionärsmaskiner...förlåt om jag trampar nån på tårna... eller om jag var för hård mot dig...hihi...

Z

kan vara för att jag inte har några refenrenser alls, iom att jag e helt NY inom hifi´n, så då är det inte så lätt att veta vad som låter hur å vad jag egentligen gillar.

Angående mina saker så är det dessa, Perception Audio för/slutsteg(Ecki/Fatang), Heco Argon 50, van den hul kablar(ska byta ut all akablar snart men ändå),

Vad jag lyssnar på, hmmm, ja allätare, men Jazz/akustisk/klassisk/vocal, (Tracy Chapman, placeras inom vilken gengre?)

ungefär så..

om det är till någong hjälp...

Easy Come, Easy Go
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit*

Edited by - Robin Fischer on 2002/08/14 17:43:1
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/14 :  17:46:37  Show Profile Send matson a Private Message
Du måste låna hem och jämföra Robin! Det blir rena gissningsleken att försöka föreslå något, då ingen här vet vad du föredrar....
Vad är "fel" med Yamahan som du har nu?

Mvh/Mats
"The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2002/08/14 :  17:51:36  Show Profile Send drgreen a Private Message
hehe tracy chapman...du kan få va min kompis
Alltså..det är ju inte lätt...den som tror att dom kan höra stora skillnader mellan cdspelare i samma typ av prisklass i t.ex en butik eller på en mässa hmm..överdriver nog lite. Man måste nästan ha hem spelaren i ett par dar eller prova den iaf under hyffsat kända förhållanden...tidningsrecensioner kan ju vara en hjälp för att se vad som kan vara intressant att prova vidare...men att lita så mkt på dom...näe (och man får aldrig glömma att smaken är ju som b...n-delad)

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/14 :  20:37:55  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Jag tar å testar nåt som jag tycker känns bra å ser om jag gillar ljudet, å låna hem ja en eller ett par modeller kan jag testa, men jag ska ju köpa begagnat senare i all afall så, jag får helt enkelt testa å köpa nåt sen se om jag gillar det eller inte, annars så får jag byta igen, är det inte så man skaffar lite erfarenhet?

drgreen, hehe, hennes skiva (senaste??) är ju störtskön...

Easy Come, Easy Go
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2002/08/14 :  20:51:44  Show Profile Send drgreen a Private Message
hm..jag har 4-5 st med tracy..vilken menar du? har det kommit ngn efter samlingsskivan?

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/14 :  20:54:38  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
nej jag vet inte vad den heter, den innan sammlingen skulle jag tro..

Easy Come, Easy Go
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/08/14 :  20:55:25  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Telling Stories kanske...?
Bra skiva...

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/14 :  21:06:38  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
CH, den heter Tracy Chapman

Easy Come, Easy Go
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2002/08/14 :  21:10:43  Show Profile Send drgreen a Private Message
talking about a revolution osv? får hem å kolla om det är den...

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/14 :  21:12:29  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Ja gör det, hör av dig ang helgen...:=)

Easy Come, Easy Go
Go to Top of Page

Gaddad
Member

126 Posts

Posted - 2002/08/15 :  07:36:20  Show Profile Send Gaddad a Private Message
Den som heter Tracy Chapman är första, från 1988 sen följer ytterligare fem album där senaste är collection(2001) som är en samling(därav namnet) telling stories(2000) kom innan den

Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2002/08/15 :  08:25:27  Show Profile Send Gebex a Private Message
Om du lyssnar på Jazz/akustisk/klassisk/vocal kan nog Audio Analouge Musica Filelity och kanske även CD-fix passa dej. De är alla mycket bra maskiner för den typen av musik. Enligt min uppfattning så färgar AAs minsta modell Paganini ljudet lite. Det är iofs en trevlig ljudbild som i mitt system passade ovanstående musik bra. Frågan är bara om den låter äkta. Arcams ljudbild på de enklare modellerna är lite mera framåt och passar kanske ännu bättre till Rock och liknande. Men som alltid så är det en fråga om vilken ljudbild man föredrar.

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/15 :  10:47:28  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
jag nämde ju även att om det blir arcam så ska den uppgraderas till cd 92t som är en riktigt bra maskin(säger man till mig???)

"Errare humanium est"
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/08/15 :  11:02:34  Show Profile Send kungpingvin a Private Message

Tjena Robin!

Med den musiksmaken så får jag väl ta tillbaka min sågning av Copland, den skulle säkert kunna passa dig som handen i handsken.

Jag som trodde att du knarkade elektrobas och svullna gitarrer

/Jonas

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000