När jag kom in så fick jag iaf en bra plats rakt i mitten. Ljudet var en besvikelse om man kollar prislappen på deras fetaste prylar måste jag säga. Men allt som allt gjorde dom inte bort sig. Jag tykte det var lite vasst för min smak vilket jag tyckte var konstigt då dom faktiskt hade ett större och bättre rum än många andra. Vad prylarna heter har jag inte koll på men det var den där dyra/stora golvaren och en väldans massa slutsteg.
Därimot krell dom lät väldigt illa och dom hade också ett bättre rum än många andra krell skall nog inte dema på sina egna högtaöare enligt iaf minst en person.
Quad hörde jag lite snabbt men dom hade inte något som stack ut om man säger så helt ok men inte något extra
Det lät helt ok faktiskt men det imponerade inte tyvär.
Rummen var under all kritik måste jag säga så kanske berodde det på det eller inte ens kanske. "Donald Norths" högtalare lät jävligt bra måste jag säga. Då fast rummet var dåligt.
Mässans överlägset bästa rum enligt mig var helt klart "ascendo" som var en stor högtalare med banddiskant (skall slänga upp bilder sen)
Något som verkligen imponerade var finska amphion den lät mycket bra och spöade både donald north och coltrain faktiskt. Den går på ca30k i sverige =))
Därimot så sa hsvip som lyssnat mycket på den på ljudmakarn att den är gjord för att inte vara så kännlig mot rummen och det kan ju verkligen spela stor roll när rummen var så dåliga som vissa var.
Dom hade inte något fokus alls och kunde inte placera vart högtalarna stog vilket iofs är bra (att du inte kan peka ut högtalarna då). Men jag tycker nog att det var lite luddigt och inte alls något för mig. Men kanske kan man ha någon form av absorbenter som fixar det vad vet jag =))