HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vincent CD-S1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2002/08/10 :  13:32:13  Show Profile Send n/a a Private Message
Vad tycker ni om denna spelare?

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/10 :  13:36:36  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jo

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/10 :  13:45:38  Show Profile Send Flint a Private Message
Inte helt fel. (typiskt Svenskt kraftuttryck)

Flint's VVS & RÖR-servic
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/10 :  13:56:44  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Vad tycker ni om denna spelare?

Verkar väl bra ...

http://www.infit.se/septon/?id=0&m=4&sp=1&p=5&md=161

Jag sitter och funderar på en ny CD-spelare och har sneglar lite både på S1:an och på S3:an (http://www.infit.se/septon/?id=0&m=4&sp=1&p=5&md=162). Jag är dock lite osäker på ljudkvalitén på dessa spelare eftersom jag egentligt vill ha en Mark Levinson No.37 eller No.390S. För tillfället har jag dock inte riktigt råd att köpa någon Mark Levinson så jag tänkte kanske köpa något billigare (men ändå väldigt bra) tillsvidare. I detta fall verkar S1:an och S3:an som klart intressanta alternativ ...

Jag har dock inte fått tillfälle att lyssan till varesig S1:an eller S3:an. Men det kanske någon annan på forumet har gjort?

Go to Top of Page

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2002/08/10 :  20:08:26  Show Profile Send marcus a Private Message
Jag har CD-S3 och tycker den låter toppen.

Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/10 :  20:37:36  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Jag har CD-S3 och tycker den låter toppen.

marcus,

Schysst bild ... Vad jämför du den med när du säger att den låter toppen? Skulle vara jätte-intressant att höra vad du tycker är styrkan med S3:an ...

Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2002/08/10 :  23:24:40  Show Profile Send Gebex a Private Message
Om du tycker att Vincent verkar bra så skall du kanske undersöka möjligheten att köpa från Tyskland. Priserna där var över 30% lägre när jag tittade på Vincent saker senast. Om du vill lyssna på den i Göteborg så kanske Hifistället har den uppställd. Han verkar tycka att Vincent stärkare är det bästa som har hänt någonsin.....

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/08/11 :  05:31:12  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Har lyssnat en hel del på den och jag tycker den låter riktigt bra. Jämför då främst med cdfix och arcam fmj spelaren.

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/08/11 :  05:31:51  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Spelaren jag syftar på är alltså s3an

Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/08/13 :  09:38:58  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Tusan också, jag har plötsligt drabbats av Vincentbasillen. Är sugen på en Vincent S3. Ni som äger dessa, har ni öppnat locket? Bilder? Går de att tweaka?

Snygg är den i alla fall, och ser välbyggd ut.

Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/08/13 :  10:14:54  Show Profile Send kungpingvin a Private Message

Vi satt några stycken hemma hos mig och gick igenom några spelare när jag jagade ny.
De var Vincent CD-S1. Linn Karik, Copland 288 och en moddad Rotel RDD 980 (separat dac och drive). Rotel vann hemma hos mig och jag fick lite senare tillfälle att köpa loss den av min kompis

Vincent då? En total andraplats fick den. Den spelade allt vi stoppade i den med gott humör, en schysst allroundspelare som är rejält byggd. Mitt ex var demokört och för de 6000 handlaren begärde kan jag rekommendera den för den musikaliska allätaren.

Musiken som testades var tex Radiohead, Björk, Mazzy Star (lugnt aukustiskt) och Tool (hårdrock).

Övrig utrustning som det spelades på var McCormack försteg, Cyrus slutsteg, AE 109 högtalare, signalkablar av Audio Research, Aurora och högtalarkablar från MIT.

/Jonas

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/08/13 :  10:28:36  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Har själv också drabbats av vincent bacillen! Jag är grymt sugen på en cd s3 och en 233 stärkare. Tyckte dom lät mycket bra för sitt pris, och vilken finish sen!

Någon som har provat att köra audiovector m serien och vincent prylarna? Det är nämligen så att min ena handlare har rotel, arcam och audiovector, och min andra har infinity, canton, dynaudio och vincent...

Jag har lyssnat på vincent combon tillsammans med qrs merkurius, infinty kappa 400 & 600 och Canton ergo RC-L och jag tycker den låter mycket bra. Betydligt bättre än amplifx/cdfix combon i mina öron. Sen så är vincent combon billigare också.

Ska provlyssna vincent combon med audiovector m3 signature också, och låter det så bra som jag tror det kommer att göra så köper jag direkt!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000