HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Morello stämplar ut.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Morello
Member

928 Posts

Posted - 2002/08/11 :  19:30:50  Show Profile  Visit Morello's Homepage Send Morello a Private Message
Hej och hallå!

Vill bara medela forumets göster och administratörer att Morello nu skriver sitt absoult sista inlägg och hoppas det får stå kvar.
Kan ju vara bra så att inte folk tror att jag drunknat i badkaret eller fått en stöt från någon rörstärkare

Det har varit en på många sätt trevlig tid på forumet. Framför allt har jag lärt känna ett antal trevliga männiksor.

Forumet är tydligen inte en plats för objektiva och vetenskapliga debatter, varför jag lämnar forumet. Spelreglerna faller mig helt enkelt inte på läppen; tvivelaktiga axiom är välkomna, men inte objektiva sanningar.

Jag tror Sladd och Pjotre nådde sitt mål i den sista kabeldeabtten.

Jag ber specifikt Sladd att radera mig från medlemslistan samt låta detta inlägg vara kvar.

Med vänliga hälsningar\ J. Morello

Joe Morello

"It was never supposed to be a hit. It was supposed to be a Joe Morello drum solo"

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/11 :  19:42:06  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Så gick det med det. Trist, men jag förstår dig.

För den intreserade är det denna tråd han talar om:
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=1451

Hörs senare/ John

Edited by - John Stalberg on 2002/08/11 19:48:4
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/11 :  19:44:40  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Tråkigt att du lämnar oss men det är ett beslut som var och en måste få fatta. Vare sig Pjotre eller jag hade något mål med den debatt du hänvisar till. Jag har försökt vid flera tillfällen, på flera sätt och via fler kanaler att förklara varför det hela tiden blir trubbel. Vi har inte nått varandra där och nu är det väl inte så mycket att orda om längre.

Lev gott, läs hififorum ibland och du - definitivt inga personliga hard feelings!!

Många kommer att sakna dina kunskapsfyllda inlägg.

mvh

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

storyboard
Member

134 Posts

Posted - 2002/08/11 :  19:58:39  Show Profile Send storyboard a Private Message
Tråkigt att så många kunniga lämnar forumet. Men ta en paus, Morello. Kanske får du nya krafter!

Mvh
Nikla
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/08/11 :  20:07:54  Show Profile Send EAR a Private Message
Hej MORELLO
Mycket tråkigt att du beslutat dig för att lämna forumet.Du har varit ett uppfriskande inslag i debatterna.Som jag upplever det har det varit mest mellan dig och JORMA det har stormat och det är ju tråkigt för alla parter när några inte kan komma överens.På detta finns inga vinnare bara förlorare tyvärr.
Mats

Nostalgi är kul
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/11 :  20:09:59  Show Profile Send Timbre a Private Message

Hifi-livet kan ge upphov till många skilda åsikter och debatter.
Viktigast av allt, är ändå att vi går vidare med vänskapen i behåll.
Både för oss själva och för vår hobby.

Hälsningar
Timbre

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/08/11 :  20:43:37  Show Profile Send celef a Private Message
Trist att de få verkligt kunniga väljer att hoppa av! :-(

Funderar själv oxå på att hoppa av, men endast pga av de numera urusla nerladdningstiderna som är rena katastrofen! Inte som att simma i sirap, det är mer som att simma i betong! Uruselt!! :-(

Gäsp! Hastigheten på denna site är ju numera bedrövlig! :-
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/11 :  20:49:11  Show Profile Send Flint a Private Message
Celef
Funderar själv oxå på att hoppa av, men endast pga av de numera urusla nerladdningstiderna som är rena katastrofen! Inte som att simma i sirap, det är mer som att simma i betong! Uruselt!! :-(

Dom käcka bilderna har sitt pris

Morello.
Tänk om angående att lämna forumet. När du märker att det är stopp i en diskussion, avsluta den bara helt enkelt. Eftersom du och jag kunde bli sams igen så borde det gå att ordna på andra fronter med. Vi var ju lite "obotliga".

Edited by - Flint on 2002/08/11 21:09:5
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/11 :  20:56:45  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Morello,

Jag har läst många av dina inlägg med stort intresse. Verkligen trist att du, med din kunskap, hoppar av . Jag kan bara hoppas att du väljer att komma tillbaks ...

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/11 :  21:12:48  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Morello har utan tvivel ett stort kunnande, men spårar tyvärr ur ibland inom områden där han inte har detta kunnande eller praktiska erfarenhet. Och att gång på gång dra in Peter Belt riktat mot mig har gjort att jag har kännt mig tvungen att bemöta dessa "objektiva" inlägg. Och då har det helt enkelt spårat ur. Om Morello kunde hålla sig till det han kan, och inte sysslat med dessa påhopp, så hade jag heller aldrig haft någon orsak att bemöta honom. I DIYgruppen har han helt klart haft en hel del kunskap att tillföra.

------------------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorm
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/11 :  21:26:45  Show Profile Send Flint a Private Message
Kloka ord Jorma. Du och jag ska prata jordning någon gång framöver.
Ta initiativet och bli sams med M.
Det är lätt. Jag har provat.

Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/11 :  21:31:09  Show Profile Send matson a Private Message
Ta en paus istället och återkom när det känns rätt! Du vet att din kunskap värdesätts av många på forumet(däribland mig).
Mycket olyckligt om du försvinner helt(från forumet alltså)!

Om du inte återkommer hotar jag med att börja "hajpa" 47Labs och Jadis!

Mvh/Mats
"The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/11 :  22:14:52  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
quote:
Morello har utan tvivel ett stort kunnande, men spårar tyvärr ur ibland inom områden där han inte har detta kunnande eller praktiska erfarenhet. Och att gång på gång dra in Peter Belt riktat mot mig har gjort att jag har kännt mig tvungen att bemöta dessa "objektiva" inlägg. Och då har det helt enkelt spårat ur. Om Morello kunde hålla sig till det han kan, och inte sysslat med dessa påhopp, så hade jag heller aldrig haft någon orsak att bemöta honom. I DIYgruppen har han helt klart haft en hel del kunskap att tillföra.

Morellos kunnande är så stort att du inte kan avgöra vad han kan och inte kan i många fall. Du tar ofta hans analyserande av dina produkter som om det var dig själv det gällde. Du har svårt att skilja på diskusionen om produkterna och på personliga påhopp.

Jag känner till dina "mätningar" på dina kablar. Jag har själv gjort mätningar på dom. Dessutom har jag gjort blindter med dom utan positivt resultat. I själva verket ligger kabeln bredvid mig på bordet då jag tog ner den förut idag för att kolla. Det är lustigt på något sätt men jag tror att jag vet mer om kabelns filterverkan än vad du gör. Du har testat på en föränderlig signal. Klart som korvspad att man kan få diffusa resultat då. Sådana saker förstår Morello med lätthet. Och du tror att du kan avgöra var Morello brister i kunskap gällande dessa saker.

Jag brukar försöka att undvika sådana inlägg som jag just har skrivit men när du ska sitta och försvara dig in i det sista och Morello som just har gått ut och stängt dörren efter sig blir in i det sista utnämnd till syndare för era käbbel så rinner bägaren över.

Ja, jag försvarar Morello. Jag har en enorm respekt för hans kunskap och det ska fan inte sitta någon och avgöra vad han kan och inte kan som inte ens kan presentera enkla mätningar på sina produkter. I normala fall kanske det inte gör så mycket, men det här är inte den stunden.

John

Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/08/11 :  22:15:01  Show Profile Send n/a a Private Message
Kom igen nu Morello... Det blir tråkigare utan dig...

<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>>
...Mohaa [U.P] Herr Engel..
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/11 :  22:30:25  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
John Ståhlberg, jag tänker inte fortsätta att älta det här med mätningar med dig eller någon annan. Du har ett PM i från mig i din inbox.

Jorm
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/08/11 :  22:39:46  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej!

Om bara alla kunde haja att, det ju är denna:

.... grovtjocka Annakonda* till skärmad nätkabel alla borde ha,
-så skulle bråk och gruff kunnat undvikas :(

* Lika bra eller bättre samt för 16kr/m inkl moms, är den dessutom betydligt billigare än alternativen.

Mvh A
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/08/11 :  22:43:02  Show Profile Send norman a Private Message
quote:

quote:

Morellos kunnande är så stort att du inte kan avgöra vad han kan och inte kan i många fall. Du tar ofta hans analyserande av dina produkter som om det var dig själv det gällde. Du har svårt att skilja på diskusionen om produkterna och på personliga påhopp.

Jag känner till dina "mätningar" på dina kablar. Jag har själv gjort mätningar på dom. Dessutom har jag gjort blindter med dom utan positivt resultat. I själva verket ligger kabeln bredvid mig på bordet då jag tog ner den förut idag för att kolla. Det är lustigt på något sätt men jag tror att jag vet mer om kabelns filterverkan än vad du gör. Du har testat på en föränderlig signal. Klart som korvspad att man kan få diffusa resultat då. Sådana saker förstår Morello med lätthet. Och du tror att du kan avgöra var Morello brister i kunskap gällande dessa saker.

Jag brukar försöka att undvika sådana inlägg som jag just har skrivit men när du ska sitta och försvara dig in i det sista och Morello som just har gått ut och stängt dörren efter sig blir in i det sista utnämnd till syndare för era käbbel så rinner bägaren över.

Ja, jag försvarar Morello. Jag har en enorm respekt för hans kunskap och det ska fan inte sitta någon och avgöra vad han kan och inte kan som inte ens kan presentera enkla mätningar på sina produkter. I normala fall kanske det inte gör så mycket, men det här är inte den stunden.

John

Kunde inte sagt det bättre själv. Tycker också det är mycket trist att de som är mycket tekniskt kunniga hoppar av...

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/08/11 :  23:04:54  Show Profile Send yalpa a Private Message
det är så stora vågor här att jag vågar knappt skriva...

funkar kabelhelvetet eller inte

om den gör det så spelar det ingen roll varför, eller hur? inte för oss vanliga dödliga iaf. som inte har fysikkunskaper från uppsala univ.

jag står inte på nåns sida i denna debatt eftersom jag inte förstår ett ord av vad de skriver, men behöver en bra nätkabel till min blivande cd och då skulle det vara kul att veta om kabeln funkar, nu känns det som att den inte gör det...

Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/11 :  23:15:11  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Ta det i en annan tråd helst. Det här är Morellos tråd och det blir bara massa debatt.

Jag ska svara på dina frågor om du gör en ny tråd för dom. Inget illa ment men det vore synd att hålla på i den här tråden. Okey?

John

Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/08/11 :  23:18:38  Show Profile Send norman a Private Message
quote:

det är så stora vågor här att jag vågar knappt skriva...

funkar kabelhelvetet eller inte

om den gör det så spelar det ingen roll varför, eller hur? inte för oss vanliga dödliga iaf. som inte har fysikkunskaper från uppsala univ.

jag står inte på nåns sida i denna debatt eftersom jag inte förstår ett ord av vad de skriver, men behöver en bra nätkabel till min blivande cd och då skulle det vara kul att veta om kabeln funkar, nu känns det som att den inte gör det...

Z

vet inte om den funkar eller ej (tror inte det iof, alltså gör hörbar skillnad), tycker bara det är konstigt att man presenterar "mätdata" på den som i själva verket inte säger nånting.. det kan ju göra en lite skeptisk.. men du kan ju testa en på öppet köp.

Edited by - norman on 2002/08/11 23:19:2
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/11 :  23:25:18  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Om ni nu ändå ska hålla på och snacka skit om mätningar och om kabeln funkar, så kan ni läsa om nöjda kontra missnöjda kunder på mina hemsidor. Dom nöjda kunderna är ett litet urval bland dom som finns.
Dom missnöjda kunderna är 1 st som återlämnade en kabel efter 6 veckor och fick pengarna tillbaka. Och vid det här laget har jag sålt 400 kablar.

http://jorma.sansobalans.se/

Jorm
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/11 :  23:26:39  Show Profile Send Flint a Private Message
Johan Stalberg.

Ta det i en annan tråd helst. Det här är Morellos tråd och det blir bara massa debatt. Jag ska svara på dina frågor om du gör en ny tråd för dom. Inget illa ment men det vore synd att hålla på i den här tråden. Okey?

Undrar om vi inte ska lämna modererandet till moderatorerna.

Edited by - Flint on 2002/08/11 23:28:0
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/11 :  23:51:05  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
quote:
Undrar om vi inte ska lämna modererandet till moderatorerna.

Jag modererar inte utan vädjar att han med flera tar det i en annan tråd men säger inget om att att han inte får forsätta. Detta med vetskap om att risken är överhängande att denna tråd blir drabbad av ett hänglås. Hade jag varit moderator hade vi kunnat tuta på för fullt, det kan jag lova. Meningen var att om han ville höra vad jag har att säga(jag är ju den som kommer med oppositionella påståenden) så svarar jag gärna i en ny tråd då detta är något off-topic. Jag kunde uttryckt mig annorlunda men gjorde inte det. Sådant händer jämt och ständigt i all hast.

Vad säger du själv. Ska inte både du och jag låta moderatorerna sköta modererandet.

John

Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/11 :  23:53:15  Show Profile Send mag a Private Message

Tråkigt

Synd att du och Jorma ofta (alltid) i era duster och att båda är för stolta för att avsluta debbaten.

Kom gärna igen.

Ps på DIY är alla vänner Ds

Ps2 tror vi har samma bilsmak, har vi då samma hifi smak ? Ds2

Mv och saknade h

//Magnus

Edited by - mag on 2002/08/11 23:55:4
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/11 :  23:58:13  Show Profile Send Flint a Private Message
Johan

Vad säger du själv. Ska inte både du och jag låta moderatorerna sköta modererandet.

Absolut. Helt enig med dig. Jag rättar mig i ledet.

Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/12 :  00:01:52  Show Profile Send Flint a Private Message
Jag tycker att Jorma och Morello ska bli sams.
Det tjänar vi på allihopa.

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000