HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Krell 450 Mcx monoblock
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/13 :  08:49:16  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Vid sitt besök hade den gode Björn vänligheten (?) att släpa med sina bestar till monoblock.

För att göra en historia väldigt kort: När man kopplade in 450 i stället för Advantage S250 så ändrade sig nästan allting till det bättre.

Sicket pulver i basen! (med Neptunusen kunde vi givit huset sättningar...) Vilken 3-D!!!!! Och diskanten sen!!!!!

På de mer sansade Krellprytlar jag jämfört mot S250 har skillnaden varit mindre. Mycket mindre och framför allt i diskantområdet har ingen klått S250:an. Nu hördes ingen skillnad däruppe och resten av registren, tja, a walk in the park för Krellen.

1. var det skillnad? - Ja
2. var det till det bättre? - Ja
3. är det värt pengarna? - titta i plånboken, om där finns en hög motsvarande 5 par(!) S250? Finns det så är svaret ja.

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/08/13 :  09:25:06  Show Profile Send j.persson a Private Message
När du skriver så där vågar jag inte lyssna på en sån Krell... tro jag ... jag är svag för Krell och de mindre modeller jag har haft nöjet att avprova, låt vara med vinprovarmetodik, har lämnat ett mycket gott intryck.

Låter farligt. För plånkan då alltså.

mvh,
Jonas Persso
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/08/13 :  09:34:06  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Mmm, Krell X låter mycket trevligt...
Tänk då vad trevligt en FPB-300 uppgraderad till en FPB-400 cX skulle låta ihop med t.ex. ett par Avanti...

Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/13 :  09:47:47  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Du hade en färdiguppgraderad till salu för 60?

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/08/13 :  09:48:49  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Dream on...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000