Author |
Topic  |
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 20:11:08
|
Neriks. Ingen fara. Det är OK men lite bör man nog varna för riskerna.
Har du tänkt på om du är vänster eller högerörad. Låter kokko. Jag vet, men en gång lyssnade jag i lurar och skiftade höger och vänster kanal. Det ändrade ljudbild totalt. Jag testade lite fram och tillbaka och kom fram till att jag var mest analytisk på vänsterörat. Det här var i tonåren så jag bör inte ha haft någon nedsättning. I alla fall inte enligt dom test man genomgår i plugget.
Flint's VVS & RÖR-service Tätar alla gallerläcko |
 |
|
icarus
Member

76 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 20:20:19
|
Beroendeframkallande är det minsta man kan säja om HiFi forum.Har i princip suttit uppkopplad varje dag under min 9 veckors semester (modem)ute i en liten by i småland . Väntar bara på telefonräkningen ! Vet inte hur jag ska klara av att börja jobba igen på måndag. (RYSER) Man får vål smita ner till datorn på jobbet under kaffepausen !
mvh Icarus
Ta vara på den tid du har på jorde |
 |
|
neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 20:25:46
|
quote:
Har du tänkt på om du är vänster eller högerörad ...
Flint,
Kul observation ! Tyvärr har jag faktiskt inte tänkt på det. Din observation är dock så pass intressant att den bara måste prövas så fort min hörsel blir bättre 
|
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 20:33:31
|
Icarus Jag tycker att herr Rosengren ska ta sig i hampan och börja rulla ut sin vinda med bredand åt alla som han lovade. Han passar nog i bläställ. Denna urbota id**t, vad har han för hållhake på Person som gör att kan hålla sig kvar i maktens boningar. Kan det vara en klubb med röda tapeter? Under tiden kan vi ju fakturera honom teleräkningarna. Jag kör kabel vilket jag är glad för. Nähäää, nu blev det politik.
Neriks Jag väntar på rapport så fort öronen ger 100 igen.
 |
|
neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 20:41:57
|
quote:
Neriks Jag väntar på rapport så fort öronen ger 100 igen.
You got it, sir ! I'll send you my report as soon as I have conducted the test, sir ! ...
|
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 20:47:50
|
Bra neriks. Jag litar på dig.
 |
|
malare
Member

273 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 20:52:28
|
Till alla er som sitter ute i någon by på landet.
Försök att bygga upp ett eget radionät. Här i Gagnef så håller vårt lokala Elverk på att bygga upp ett radionät som har en hastighet till användarna av ca. 2Mbit. De började med försök för drygt ett år sedan och sedan har det växt till fler delar av kommunen. Jag var nog den förste att koppla upp mig på det här och det har jag inte ångrat en sekund.
Chefen för Gagnefs Elverk var en sommar på semester i Härjedalen och upptäckte där att det fanns något som heter Herjenet så han bestämde sig för att höra efter om det fanns intresse på hemmaplan. Titta på http://www.gagnef.st om bredband så finns där lite information (även http://www.herjenet.se). Det ska även finnas bredband på radiolänk på Österlen.
Är man tillräckligt många inom en lagom stor radie så kan man bygga upp ett eget nät. Man måste givetvis också ha tillgång till en anslutning till internet som är tillräckligt snabb för att klara antalet kunder. Sen är det väl bara att göra kalkyler för att se om man kan få det att gå ihop.
Mvh. Per Målar |
 |
|
paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts |
Posted - 2002/08/11 : 02:47:12
|
quote:
quote:
även jag tycker att adsl är mer än nog...
Jag håller med! Jag har visserligen en ADSL koppling på 2 MBit (i båda riktningarna) och några fasta (äkta) IP-addresser till förfogande vilket är riktigt bra ibland. Har därför mitt hemma-nätverk åtkommlig via Internet vilket gör att jag alltid kan komma åt det utifrån. All trafik tunnlas p.g.a säkerhetsskäl, utom "surfet" förstås ...
då sitter jag ju bara på telias snikvariant, men bor man ute i obyggden så gör man
MVH: Andreas Erixon Arnqvist
paradis_oscar@hotmail.co |
 |
|
John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts |
Posted - 2002/08/11 : 09:13:37
|
Jag föreslår att eftersom dom som sköter denna site har dragit ner oss i träsket så borde dom få gottgöra allt lidande. Lagom till Arken borde dom starta en tråd för att organisera ett möte där vi kan träffas live och få ett avbrott i vår virtuella misär. För dom som är rädda för att gå ut utan datorn med sig och för dom som får kraftig abstinens kanske ett par öl kan dämpa dom värsta plågorna. Vad säger ni? Ska inte dessa forumlangare ta ansvar för vad dom orsakat oss oskyldiga fina snälla människor som lider all världens kval och som har blivit undernärda av att vi slutat äta och surfar hellre och behöver stjäla på nätterna för att få ihop till uppkopplinskostnaderna? 
John
P.S. Har ni sett hur dom riktar sig till barn med alla dessa smileys och roliga figurer!             
Dom drar sig inte för något. Dom försöker få trevlig stämning här också för att vi ska känna att det är kul att surfa hit. Dom borde skämmas och jag hoppas att dom åker fast snart. 
|
 |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/08/11 : 09:30:56
|
quote:
Jag föreslår att eftersom dom som sköter denna site har dragit ner oss i träsket så borde dom få gottgöra allt lidande. Lagom till Arken borde dom starta en tråd för att organisera ett möte där vi kan träffas live och få ett avbrott i vår virtuella misär. För dom som är rädda för att gå ut utan datorn med sig och för dom som får kraftig abstinens kanske ett par öl kan dämpa dom värsta plågorna. Vad säger ni? Ska inte dessa forumlangare ta ansvar för vad dom orsakat oss oskyldiga fina snälla människor som lider all världens kval och som har blivit undernärda av att vi slutat äta och surfar hellre och behöver stjäla på nätterna för att få ihop till uppkopplinskostnaderna? 
John
P.S. Har ni sett hur dom riktar sig till barn med alla dessa smileys och roliga figurer!             
Dom drar sig inte för något. Dom försöker få trevlig stämning här också för att vi ska känna att det är kul att surfa hit. Dom borde skämmas och jag hoppas att dom åker fast snart. 
låter som en bra ide... iofs så har jag inte bestämt mig om jag skall åka ner =)
Men det är ju väldigt lockande måste jag säga.
//jonas
"imposible is only imposible untill its not" //Jean-Luc Picar |
 |
|
ChaLy
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2002/08/11 : 09:42:45
|
Ang. hörselproblem.
Jag hade öroninflammation för ett tag sen och hörde ett krasljud, varvid det började rinna blod ur mitt högeröra. Inte så mysigt. Tror jag har liiite nedsatt hörsel på höger efter den incidenten. Ärrbildning på trumhinnan eller nåt.. Tråkigt.
|
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/11 : 10:01:12
|
ChaLy
Beställ en tid för undersökning så får du veta hur det ligger till, Den typen av skada läks med största sannolikhet men det är lika bra att kolla så du slipper fundera på det i framtiden.
Jag hörde en gång ett radioprogram om gamla tiders kyrkklockstämmare. Deras öron fick vad dom tålde och det med råge. En man var så pass döv så att det inte gick att prata med honom på vanligt sätt, men stämma klockor det kunde han. Hörseln är ett makalöst instrument.
Idag svarvar man visst öppningen på klockan och stämmer med elektronisk stämapparat.
Flint's VVS & RÖR-service För en varmare ljudmiljö
Edited by - Flint on 2002/08/11 10:12:4 |
 |
|
neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts |
Posted - 2002/08/11 : 11:17:53
|
ChaLy,
Håller med Flint! Beställ tid hos doktorn!
|
 |
|
ChaLy
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2002/08/11 : 18:38:55
|
Neriks & Flint:
Jag gick givetvis till doktorn då det hände och han kollade lite. Han sa att det kunde bli ärrbildning på trumhinnan, eftersom den sprack, men han sa också att det antagligen inte var något som jag skulle märka markant. Eftersom jag absolut inte känner av någon hörselnedsättning i vardagen så kan det inte vara så farligt... Jag tycker mig kunna märka det ibland, om jag t.ex. spelar väldigt, väldigt lågt med hörlurar och det är knäpptyst runtomkring. Men det är inget jag tycker mig behöva uppsöka läkare för... Hade det varit värre så kanske dom hade kunnat fixa nåt...
|
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/11 : 20:41:42
|
ChaLy Då är det bara att elda på och ånga vidare.
|
 |
|
Topic  |
|