Author |
Topic  |
|
sulan
Member

158 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 18:52:45
|
har nu varit runt i ett gäng affärer runt i kring sthlm och kollat på allt möjligt. mycket trevligt att lyssna lite här och var. mitt mål var att först och främst finna ett par välljudande stativare, vilket jag sannerligen gjorde
funnit....
best sound på odenplan avance 3 signature
vad mer ska jag säga.... precis vad jag letat efter... fick lyssna igenom en rad olika affärers sortiment, men till slut satt den mitt i krysset. mitt leende växte ju mer musik vi spelade. trots medelmåttigt lyssningsrum så var musiken där. rösterna värmen allt var där framför mig, i mig... inte alls som alla de andra högtalarna som folk plockat fram åt mig... de lät kantiga, iskalla, analytiska. rösterna ihoptryckta, nasala och pipiga. helt fel enligt mina preferenser. musik ska vara varm och realistisk. trots jag bad om värme och känsla fick jag bara högtalare som var mer eller mindre torskar på detaljer och iskall diskant/mellanregister.. jag skulle vilja se den koncerten eller spelningen som dessa vilseledda föräljare varit på om det är vad de visade upp som de tror är musik.... nix pix.... reference audio gick definetivt fetbort...
med avancen öppnade allting sig. jag riktigt mös. äntligen var det någon som fattade vad jag menade. rösterna var plötsligt där, stämmorna flöt naturligt längs varandra. akustiska gitarrer lät öppna och naturliga, inte som nerdistade elgitarrer....
nej, man skulle kunna säga att jag såg ljuset. till slut fann jag en i mina ögon realistisk högtalare. en högtalare som reproducerar musiken som den skall höras och som den hörs när den spelas live, framför en... så enkelt var det...
lyssnade härefter för nöjes skull på qrs stativare... kanon de med... det var helt enkelt som avancen upphöjt några nivåer.... helt klart sjukt jävla bra som fan... underbar närhet med detaljer som inte stack en i ögat.... men 45000 nja...
snälla, gör en själva en tjänst och lyssna lite på denna otroligt prisvärda högtalaren... musik som det skall vara. kullll

|
|
yalpa
Member

1208 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 19:29:42
|
det kan ju inte gå fel med Scan speak element...jag fattar inte att folk inte köper dem...kan det vara reklamen med nakenbruden som sabbade det seriösa intrycket? Det är väl bättre element än i ProAc 2.5 och kostar bara hälften?
Förresten, nån som kan plocka sönder filtret på signatur 7 och kolla värdena? det verkar vara en del folk som har hemmabyggen med samma element, including me iofs är jag supenöjd med ljudet, skulle bara behöva ett monsterslutsteg för att rappa upp basen och ett annat rum...
|
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 19:41:51
|
Kul när man hör sådana här historier!
Vad kostar de?
- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - - |
 |
|
sulan
Member

158 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 20:51:54
|
högtalarna går lös på i sammanhanget blygsamma 10900:- men då får man 500 kg musikglädje och känsla på köpet
|
 |
|
yalpa
Member

1208 Posts |
Posted - 2002/08/10 : 21:06:32
|
ja, plus stativ för minst 2lök...
har du fått lyssna på golvarna? speciellt den med dubbla basar ser bra ut, undrar bara vad man ska ha för slutsteg för att driva en sån? skulle vara underbart om man kunde köra med tre slutsteg, ett till varje element...  
|
 |
|
|
Topic  |
|
|
|