HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Prisfråga och Surround
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

paulgilbert
Starting Member

39 Posts

Posted - 2002/08/10 :  23:23:25  Show Profile Send paulgilbert a Private Message
Jag tänkte införskaffa mig en Technics anläggning inom en snar framtid. Anläggningen som jag funderar på

SU-C1010 (preamp)
SE-A1010 (poweramp)
Högtalare

Nån som ha nån aning om vad dessa kostar plus schyssta högtalare?

I början tänker jag nog använda min DVD som cd-spelare tills jag har fått råd till en annan.

Den andra frågan jag har är om man kan bygga på denna anläggning så man kan få ut Sourround ljud ur anläggningen (om man kopplar in DVDn). Kan man inte skaffa nån "Digital Sourround Processor" eller nåt och få ut sourround ljud?

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/11 :  00:54:40  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Nån som ha nån aning om vad dessa kostar plus schyssta högtalare?

Vad menar du med "schyssta högtalare"

Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2002/08/11 :  09:57:06  Show Profile Send escape a Private Message
Vill minnas att jag sett den kombon för 8000:- Finns säkert billigare nu, det var ju ett par år sedan den kom. Håll ögonen öppna

Go to Top of Page

paulgilbert
Starting Member

39 Posts

Posted - 2002/08/11 :  15:25:26  Show Profile Send paulgilbert a Private Message

[/quote]

Vad menar du med "schyssta högtalare"

[/quote]

Jag menar att det inte ska vara några högtalare som man får med Kalle Anka typ.

Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/11 :  15:34:18  Show Profile Send matson a Private Message
Hej P!

Mitt/mina råd är följande:
1. Lyssna på lite olika modeller högtalare och få en känsla för vilken typ du föredrar.
2. Kolla begagnatmarknaden om det dyker upp något du gillar.
3. Köp dom som passar in(pris, prestanda, utseende etc.)
4. Här kan du börja kolla in lite elektronik till dom, försök att få låna hem och testa i lugn och ro!
5. upprepa punkt 2 och 3.

Varför just den Technics kombon?
Hur stort är ditt rum?

Ja, det går att bygga på den anläggningen till surround genom att skaffa en surround reciever som kopplas via pre-out för frontkanalerna till en ledig ingång på det vanliga försteget.

Mvh/Mats
"The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000