Jag tänkte införskaffa mig en Technics anläggning inom en snar framtid. Anläggningen som jag funderar på
SU-C1010 (preamp) SE-A1010 (poweramp) Högtalare
Nån som ha nån aning om vad dessa kostar plus schyssta högtalare?
I början tänker jag nog använda min DVD som cd-spelare tills jag har fått råd till en annan.
Den andra frågan jag har är om man kan bygga på denna anläggning så man kan få ut Sourround ljud ur anläggningen (om man kopplar in DVDn). Kan man inte skaffa nån "Digital Sourround Processor" eller nåt och få ut sourround ljud?
Mitt/mina råd är följande: 1. Lyssna på lite olika modeller högtalare och få en känsla för vilken typ du föredrar. 2. Kolla begagnatmarknaden om det dyker upp något du gillar. 3. Köp dom som passar in(pris, prestanda, utseende etc.) 4. Här kan du börja kolla in lite elektronik till dom, försök att få låna hem och testa i lugn och ro! 5. upprepa punkt 2 och 3.
Varför just den Technics kombon? Hur stort är ditt rum?
Ja, det går att bygga på den anläggningen till surround genom att skaffa en surround reciever som kopplas via pre-out för frontkanalerna till en ledig ingång på det vanliga försteget.
Mvh/Mats "The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation