HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Denon DP-37F skivspelare. Någon som har en aning?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/08/11 :  02:01:09  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Jag plockade just fram en gammal skivspelare ur min garderob:

DENON DP-37F

En riktig retro pryl som jag faktiskt inte använt på några år! Blev plötsligt intresserad av mina gamla vinylplattor, och plockade därför fram den igen. Riktigt bra ljud faktiskt!

Undrar om någon här har kunskaper om denna skivspelare? Jag vet faktiskt inte ett dyft om den egentligen utom att den härstammar från det glada 80-talet. Jag föredrar att kunna säga något om min utrustning om någon frågar, men på nätet finns inte mycket förutom att den säljs begagnad på en del ställen i Japan...

Om någon har en aning, posta på! Tacksam för allt vetande...

Den ser ut så här:

[url]http://www.retroaudio.ru/turntable/DP-37F.shtml[/url

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/08/11 :  02:04:03  Show Profile Send EAR a Private Message
Hej har nått svagt minne men kommer inte ihåg mer än att den var direktdriven.
<<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>>

Nostalgi är kul
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/11 :  11:23:30  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Jag plockade just fram en gammal skivspelare ur min garderob:

Jasså minnsan! Är du oxå den typen som aldrig säljer eller slänger gammal hifi utan istället stoppar in den i garderoben . Jag är rädd för att oxå tillhöra den kategorin audio entusiaster

Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/08/11 :  13:16:26  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Jo, jag är nog av den typen. En del hifi är ju för vacker för att säljas så det blir att man samlar på sig allt möjligt...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000