HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audio Innovations Försteg L-1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/06/16 :  15:33:21  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Någon som ägt eller lyssnat på detta försteg? (Audio Innovations L-1)
Hittade det på annons på Hifimagasinet... fick 4/5 av WHAT HIFI 1993.

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=6726

JockeEL84
fd ignatz

122 Posts

Posted - 2003/06/16 :  17:00:14  Show Profile  Visit JockeEL84's Homepage Send JockeEL84 a Private Message
Jag har både ägt och lyssnat på L1! Köpte min för 1500:- begagnat. Betala inte mer, tycker jag. Jag sålde f ö för ca 1500 oxå, det var en deal med lite olika byten och rep-kostnader med i bilden.

Om jag jämför med den NAD 3020 jag använde som försteg innan blev det förbättringar över hela linjen med L1:an. Men det är å andra sidan att lägga ribban lite väl lågt, tycker jag, sedan jag köpte det KLG-försteg jag har i dag. Där är det i och för sig en prisskillnad åt andra hållet men om alternativet är att lägga 2700 på en L1:a borde det löna sig att "spara" ett tag till. Skulle du däremot få ner priset är det en annan sak...
Även Hi-Fi World hyllade (kanske lite starkt ord!) L1 när den var ny och som regelbunden läsare suktade jag efter den i flera år och kunde inte låta bli att hugga den när jag såg annonsen. Hade kul i flera månader sedan... Gillar f ö små lådor som inte skriker design/livsstil så den passade mig ganska bra! Å direkt outright dålig är den inte.
Köparen av mitt ex fick dock problem med jordbrum tillsammans med sina Vincent många-klass-a-watt-monoblock men med slutsteget i Nad 3020 var det inga sånna dilemman så om du köper är det nog bra att ha en hygglig uppfattning om vad du vill använda för slutsteg.
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/06/16 :  17:14:42  Show Profile Send John a Private Message
Ett annat rörförsteg jag sett (och suktat efter en tid) är Past Audio, ett lite äldre (ingen aning hur gammalt), svart fyrkantigt och djuuupt (om ni fattar hur jag menar).

Ligger nu på 1300 pix... (i Sthlm) Är faktiskt riktigt nyfiken på det. Nån som vet nåt?

Har själv köpt en integrerad, men jag har nån bekant som möjligen eventuellt kanske skulle vara intresserad. Eller nån av er?

/en john med en puccini

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/06/16 :  18:25:44  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Om jag köper L1:an blir det Proton AA-2120 som får agera slutsteg... har icke råd att köpa nytt slutsteg ovanpå eventuella preamp inköp...
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/06/18 :  12:05:18  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Vilken model av Past Audio är det? Tyckte C9 såg väldigt trevlig ut.

En länk: http://pastaudi.freeyellow.com/page1.htm

En nyare variant av Past Audio rörförsteg:

Edited by - yahriel on 2003/06/18 12:08:20
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/06/18 :  12:44:55  Show Profile Send John a Private Message
Nix, ingen av ovanstående, tror att de är MYCKET dyrare. Hittar ingen bra bild, men det ser ut lite som monoblocken här:

Dock var det inte i skylten igår!!! Men det har kommit och gått lite i skyltfönstren. Var in en gång och kollade lite och det sitter en suprakabel till strömmen bl.a.
mvh
/en john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000