Author |
Topic  |
|
yahriel
Member

468 Posts |
|
JockeEL84
fd ignatz

122 Posts |
Posted - 2003/06/16 : 17:00:14
|
Jag har både ägt och lyssnat på L1! Köpte min för 1500:- begagnat. Betala inte mer, tycker jag. Jag sålde f ö för ca 1500 oxå, det var en deal med lite olika byten och rep-kostnader med i bilden.
Om jag jämför med den NAD 3020 jag använde som försteg innan blev det förbättringar över hela linjen med L1:an. Men det är å andra sidan att lägga ribban lite väl lågt, tycker jag, sedan jag köpte det KLG-försteg jag har i dag. Där är det i och för sig en prisskillnad åt andra hållet men om alternativet är att lägga 2700 på en L1:a borde det löna sig att "spara" ett tag till. Skulle du däremot få ner priset är det en annan sak... Även Hi-Fi World hyllade (kanske lite starkt ord!) L1 när den var ny och som regelbunden läsare suktade jag efter den i flera år och kunde inte låta bli att hugga den när jag såg annonsen. Hade kul i flera månader sedan... Gillar f ö små lådor som inte skriker design/livsstil så den passade mig ganska bra! Å direkt outright dålig är den inte. Köparen av mitt ex fick dock problem med jordbrum tillsammans med sina Vincent många-klass-a-watt-monoblock men med slutsteget i Nad 3020 var det inga sånna dilemman så om du köper är det nog bra att ha en hygglig uppfattning om vad du vill använda för slutsteg. |
 |
|
John
Member

583 Posts |
Posted - 2003/06/16 : 17:14:42
|
Ett annat rörförsteg jag sett (och suktat efter en tid) är Past Audio, ett lite äldre (ingen aning hur gammalt), svart fyrkantigt och djuuupt (om ni fattar hur jag menar).
Ligger nu på 1300 pix... (i Sthlm) Är faktiskt riktigt nyfiken på det. Nån som vet nåt?
Har själv köpt en integrerad, men jag har nån bekant som möjligen eventuellt kanske skulle vara intresserad. Eller nån av er?
/en john med en puccini |
Hörlursfrilla! |
 |
|
yahriel
Member

468 Posts |
Posted - 2003/06/16 : 18:25:44
|
Om jag köper L1:an blir det Proton AA-2120 som får agera slutsteg... har icke råd att köpa nytt slutsteg ovanpå eventuella preamp inköp... |
 |
|
yahriel
Member

468 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 12:05:18
|
Vilken model av Past Audio är det? Tyckte C9 såg väldigt trevlig ut.

En länk: http://pastaudi.freeyellow.com/page1.htm
En nyare variant av Past Audio rörförsteg:
 |
Edited by - yahriel on 2003/06/18 12:08:20 |
 |
|
John
Member

583 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 12:44:55
|
Nix, ingen av ovanstående, tror att de är MYCKET dyrare. Hittar ingen bra bild, men det ser ut lite som monoblocken här:
 Dock var det inte i skylten igår!!! Men det har kommit och gått lite i skyltfönstren. Var in en gång och kollade lite och det sitter en suprakabel till strömmen bl.a. mvh /en john |
Hörlursfrilla! |
 |
|
|
Topic  |
|