Efter en hel del letande så har jag äntligen hittat ett par stativare som jag tycker om och tänker beställa ett par imorgon. Frågan är vilka stativ som passar utöver Revels egna som jag förstått är väldigt lätta och därmed riskerar att välta välter. Om det inte vore för den stora botten på högtalarna så vore det enkelt att hitta ett par men man vill ju helst att så stor del av högtalaren som möjligt har kontakt med stativen och inte "hänger utanför".
Högtalaren skruvas fast i Revels stativ så jag har svårt att tro att de välter. Jag har ett par Atacama som jag hade tidigare och det fungerar bra, de "trekantiga" som kan fyllas med sand. John Atkinsson testade M20 med Revels egna stativ och Atacama men sade inget om ostadighet, bara att det ena var litet högre än det andra. Högtalarna är så tunga att de står stadigt även om de delvis kommer utanför stativets plattform (20 kg per högtalare). Det är bra att placera några bollar med Blu-Tac (häftmassa) mellan stativ och högtalare. Det dämpar vibrationer och "klistrar" också fast högtalaren vid stativet.