HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Grendel, Transparent reference XL, Theta Miles, Av
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2003/06/18 :  00:18:53  Show Profile Send Pelle a Private Message

Sladd:

Ja det låter onekligen intressant det du har att säga om Grendel. Speciellt som jag står med en fot i bioträsket men gärna vill ha det bästa av båda världarna. Tack för svaret.

[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

peder47
Member

587 Posts

Posted - 2003/06/18 :  00:56:27  Show Profile Send peder47 a Private Message
Sladd

Såg zed51´ts kommentarer om vad Rebo skrivit. Tycker själv det är härligt att läsa vad du skriver,att du fortfarande har förmånen att kunna bli överväldigat entusiastisk över produkter i ditt system.Sk-t samma om du representerar ngr av dom själv,ingen ska ta ifrån dig din entusiasm och överväldigande upplevelse.

Det är att balansera på en stång att förestå ett hififorum samtidigt som du representerar högaktuella produkter,att det då och då kan bli övertramp i marknadsföringen får alla bjuda på tycker jag.Du GÖR någonting,fanns inte du (och Timbre) så fanns ju inte detta forum.

Det är alltid lätt att gå efter och hitta fel,fel gör vi alla...oftast av entusiasm.Då är det bättre att få hjälp än kritik och bakfalskt agerande.

Jag frågade en kompis förra våren som bara känt mig ett år, hur han skulle beskriva mig med tre ord (frågan ställdes för att jag själv nästa dag skulle beskriva mig på det sättet)...han svarade,det behövs bara TVÅ ord *Intensiv och Engagerad*, på gott och ont (min kommentar).

Jag har aldrig tänkt på mig själv på det sättet, men när han sa det så visste jag att han har helt rätt.

Tycker den beskrivningen stämmer in på dig med......

Intensiv och Engagerad....bara kul,Keep going,men det finns nog ingen som undgott Transparent och Advantage sen du *tog över*.

Kör hårt

Peder

Våga vara *openminded*

Edited by - peder47 on 2003/06/18 01:17:39
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/18 :  01:31:13  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Man bugar.

Som jag skrev i inledningsinlägget så är det förstås enklare att bli entusiastisk när man själv marknadsför en produkt, ni får också som jag skrev ha lite överseende. Ibland är det så bra och så rätt att man bara måste dela med sig.

När det gäller hifi och pengar så är det traditionellt så att bra nya produkter brukar få epitetet "bätttre än dyrare produkter". Det är lite intetsägande. När det gäller Grendel så är det något helt annat som hänt. Knock out. Detta träskmonster kommer att tugga i sig omgivningens konkurrenter och göra grus av dem. allihop. Så känns det när man lyssnat på en inspelad Grendel. Så - fast i lite mildare ordalag - står det också i High fidelitys test i nya numret.

Sedan kan man bara står för det man själv har lyssnat på. Jag har inte lyssnat på Chello t ex och inte mrk Levinssons nya kompakta line. men i läget 49 000:- har jag nog lyssnat på i princip det mesta som är i omlopp. Där finns överhuvudtaget ingen konkurrens. I det högre segmentet så spelar den både skjorta och bralla av Audio Research VT 100, Krell FPB 300, Advantage S 250, S 150.....

Sedan finns det de som spelat på den och har haft färska ljudminnen av mycket mer exklusiva smycken som håller den som jämngod, jag har dock ej själv haft möjlighet till detta. Helt klart verkar det i alla fall vara att karln måste ha blandat ihop korten i stugan i Alingsåsskogen. Så här bra skall det inte kunna bli för 49 lapp.

Sedan kommer de ännu större monstren till hösten, puh, jag har redan beställt. Nu pratar vi spel mot ett mål. Oavsett hur målet ser ut Överord? Jag?

De stora monoblocken är mycket riktigt tänkta för högtalare som har dubbla kontakter. Men vi bygger ett specialpar åt dig Mikael, det är lugnt

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/06/18 :  01:47:14  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Bra marknadsföring är det ju iallafall....

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/06/18 :  09:01:15  Show Profile Send Rebo a Private Message
Zed: Punkt 1 missade du lite på. 2an var rätt uppfattat och på 3an skrev jag inte kvaliteten utan prestanda. Jag tror mycket väl det kan vara så som sladd skriver, att Grendel är bättre än t.ex. FB300/S250. Men man får ändå ta det med en nypa salt tills det att man har provat själv.

Din AHA upplevelse och sladds entusiasm var det ej min åsikt att hacka på.

Edited by - Rebo on 2003/06/18 09:05:23
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/06/18 :  09:25:58  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Låter ju som man får låna hem ett Grendel från Ljudcenter snart..

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000