HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips till Renaissance 90
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/06/17 :  10:04:21  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Har ett par Infinity Renaissance 90 som jag är mycket nöjd med. Dock ett litet problem, högtalaren bokstavligt talat äter effekt, 87 db känslighet plus att basen (en 10-tummare med dubbla talspolar) dippar ner mot 1.5 ohm! Som det är nu driver jag dem med ett Advantage A300 och det är i klart underkant! Frågan är nu, vad skulle ni rekommendera till dessa högtalare. Har själv gått och fingrat lite på ett begagnat Mark Levinson 331 eller 332 men det skulle vara roligt med lite tips. Runt 30000-35000 hade jag tänkt lägga på ett begagnat steg, vad får man här egentligen. För den som vill "byta ner sig" finns ett Advantage A300 att byta med (givetvis lägger jag pengar i mellanskillnad). Kan även sälja A300:an löst för den som vill lägga ett bra bud.

Viktigt är givetvis en effektkub som heter duga (90-gradiga hörn).

Jocke

Riktiga förstärkare går på 3 faser!

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/06/17 :  10:55:51  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag skulle nog satsa på en strömstark gammal Krell.
Go to Top of Page

nokia
Member

145 Posts

Posted - 2003/06/17 :  12:11:33  Show Profile Send nokia a Private Message
Tjenare!!
Jag känner en kille här i Östersund som har ett par Perreaux P400 monoblock.. Otroligt strömstarka och väljudande.. Har lånat dom och kört mot mina Ren90.. Han ska ha kring 27000:- för dom, han velar lite om han ska sälja dom eller inte.. Du kan ju PM mig om hans telnr..

Go to Top of Page

CC
Member

3984 Posts

Posted - 2003/06/17 :  12:18:56  Show Profile Send CC a Private Message
Något trevligt steg från DP = Dynamic Precision
En begagnad DP under 30 lappar kan man finna om söker ett tag, rekomenderas starkt

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000