HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 mirage...290is
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

walle85
Member

64 Posts

Posted - 2003/06/17 :  18:58:02  Show Profile Send walle85 a Private Message
e det nån som vet nåt om denna högtalare, ja förrutom specifikationerna dom har jag, jag äger alltså dessa o jag gillar ljudet, men jag tycker att basen e en aning klen, inte för att jag e en basnarkoman men i jämfört med de andra registren så kan den kännas dämpad, fast det konstiga e att om jag går upp i sängen (det e en taksäng som står ovanför soffan som jag lyssnar i) så e basen betydligt kraftigare, nån som vet hur man ska åtgärda detta.

walle85
Member

64 Posts

Posted - 2003/06/18 :  17:37:30  Show Profile Send walle85 a Private Message
ingen som vet nåt om denna, ahap det var ju synd för mig då.
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/06/19 :  00:24:24  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Basen upplevs nästan alltid kraftigare i rummets vinklar (hörn, tak/golv).
Prova med att placera högtalarna där du ska lyssna, gå sedan runt i rummet och lyssna.
Där basen låter starkast ska du placera högtalarna för att få starkast bas vid lyssningspositionen.
Detta tillvägagångssätt gäller egentligen för subbar, det blir ju lite problematiskt när det gäller 2 st högtalare, men principen är den samma.
OBS att du får MEST BAS på detta sätt INTE BÄST LJUD .

Fungerar inte detta är det bara att testa så många högtalarplaceringar som rummet tillåter, och använda det du tycker låter bäst.
Lycka till!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

walle85
Member

64 Posts

Posted - 2003/06/19 :  12:46:41  Show Profile Send walle85 a Private Message
tack för tipset, men jag har faktiskt löste den delen, o det e att köra med subben på när jag kör musik, o det funkar faktiskt helt ok,
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000