Hallå! Är det någon som känner till något om Heybrook TT2 skivspelare? Jag har hört lite på omvägar att chassit skall likna Linn LP12? Vidare så skulle det vara intressant att veta om den har phono kontakter eller om den har monterade kablar, samt om den har separat strömförsörjning. Tack på förhand! Zeke
Jag har hört att TT2 har en mer dämpad låda av samma konstruktion som LP12 (bra) men att spelaren inte är tillverkad efter lika små toleranser (dåligt). Detta är alltså något som sagts till mig, inget jag kan gå i god för. TT2 ÄR en betydligt billigare spelare än LP12! Jag tycker dock att verket är prisvärt och det är värt en hygglig arm och skillnader på pick-up:er framgår klart och tydligt. Långt bättre än den Rega Planar 3 jag hade tidigare.
Det finns en separat power supp. till den men kommer inte i håg vad den heter så här på rak arm. Den ska inte kosta så mycket, vet att jag sett den i second hand-spalterna i engelska tidskrifter. Vet ej om den är bra. Har själv funderat på om något av Origin Live:s motormod. skulle passa?
Vad det gäller kablar har jag ingen aning, har inte standardarm på min.
Tack Ignatz för det snabba svaret! Den verkar ju inte helt ointressant. Jag har en Rega Planar 2 just nu så då borde ett eventuellt byte vara en uppgradering. Zeke