De gånger jag lyssnat på dom så har jag inte blivit så väldigt övertygad..Då lät dom vasst och lite tråkigt, vet dock inte om det bara var matchningsproblem men nja... Det finns en hel del bra kablar på marknaden och vissa passar bättre i vissa system än andra. Personligen fördrar jag Kimber,Totem,Harmonic Tech och i budget läget QED /M
Som alltid med kablage är det synergi som är nyckelordet. I min anläggning bytte jag från nordost black night till just tara rsc reference gen II mellan för och slutsteg (conrad-johnson och audio innovations) och det blev ett lyft fullt i klass med att byta från en marantz cd63KI till en linn ikemi!
Nu tror jag inte att det beror på att tara kablen är "bättre" än nordosten. Den passar bättre i mitt system i mitt rum inget mer, inget mindre. I ett annat system skulle säkerligen Nordosten passa bättre.
Enda sättet att köpa kablar är att lyssna hemma och se vad du tycker. Detta är sällan ett problem med kablar som ingen vettig handlare kan ha något emot att du lånar hem - det är ju inte direkt risk för att du skall ha sönder dem...
Tara var väldigt uppskrivna för tio år sedan eller så men sedan dess har hifi skribenterna hittat nya favoriter. Master och Master Gen II var länge referenser hos ett par av skribenterna på Stereophile (minns dock inte vilka).
Själv diggar jag taralabs väldigt mycket. Dess förmåga att få musiken att bli medryckande, basen attackvillig och fortfarande relativt djup. Kul kabel om man gillar lite mer ösig musik. Passar mig väldigt bra!
Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Just nu använder jag Tara Labs Master Gen II på både högtalar och signal sidan. Jag tycker att dessa kablar överlag är riktigt bra. Enda nackdelen som jag ser det är de inte fokuserar på det holografiska i musikinformationen. Möjligen så har de en liten avrullad diskant längst upp.
Hifi & Musik gjorde ett test av signalkablar i slutet av 90-talet. Där var mina kablar med och de fick ett ljudbetyg på 4+ av fem möjliga. Jag tror den kom på delad 3 (eller 4) plats av totalt 13 kablar. Det betyget är ju inte fy skam. Jag tror dessutom att danska High Fidelity har haft dessa som referens en gång i tiden.