HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tindersticks?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/23 :  23:43:39  Show Profile Send Jadde a Private Message
Vad tycker ni om denna lite smått anemiska grupp? Jag var själv en av de skeptiska till en början, hade problem att ta till mig Stuarts röst, som ju inte är den vackraste i denna världen.. Men men, jag gav dem lite tid.. Inte någon av deras låtar är särskilt glada men många gör mig ändå rent fånigt lycklig - trots att de är fulla av sorg, allvar och vemod. T ex "Another Night In", If You're Looking For A Way Out", "Tiny Tears", "City Sickness", "For Those...", "No More Affairs". Till dagens datum har jag köpt alla Tindersticks plattor och ska äntligen se dem live nu i september.

Bästa plattan?

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/06/26 :  16:50:02  Show Profile Send Texianen a Private Message
tindersticks är bra att vara olyckligt kär till, det är stundtals riktigt eländigt men bra medikament till vidöppna sår dock.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/06/28 :  19:34:05  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Jag känner inte deras musik sen förut, men efter att ha tjuvlyssnat på nätet, så tycker jag att de låter jättebra!!
Det finns inte FÖR många band i den här genren sen förut … som i så många andra.
Definitivt värt att kolla upp och beställa, kanske redan nästa gången!
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/06/30 :  00:29:32  Show Profile Send Jadde a Private Message
mm, du borde pick-one-up ta deras andra platta först, helt underbar samt ofta väldigt billig, runt 80 spänn.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/07/13 :  20:47:48  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Hej Jadde!

Jag ska beställa den på måndag, plus ett par cd till, som jag har fått tips här på Forumet.
Men naturligtvis kollar jag lite också efter andra källor innan jag bestämmer mig. (Inte alltid nödvändigtvis de vanligaste informationskanalerna.)
Smaken kan vara ändå rätt så olika. Så även om jag skulle rekommendera mina allra bästa skivtips, så är det inte säkert att det skulle bli lyckad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000