| Author |
Topic  |
|
|
Putteman
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 10:15:33
|
Tjenis
Ska skicka iväg en skivbeställning idag tänkte jag. Jag har förstått att jag måste testa Eva Cassidy och även lite jazz med Lisa Ekdahl, men behöver hjälp med vilka plattor jag ska testa. Får man be om ett par snabba svar vore det jätteschyst, då beställning som sagt skickas i eftermiddag.....
Med Eva Cassidy kan jag tänka mig vilken platta som helst, bara säg till vilken ni tycker är bäst så blir det den.
Med fröken Ekdahl så är det antingen "Back to earth" eller "When did you leave heaven" det får bli.
Trist när man bor i en stad där det inte finns någon skivbutik med ett riktigt stort sortiment.......  |
//Putteman "Mannen som blev en gris..." |
|
|
Farbror Barbro
Member

95 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 10:46:37
|
Inga tips om Eva. Av lisa tycker jag "When did ..." är bättre. |
 |
|
|
Gebex
Member

884 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 11:06:19
|
| Eva har en "best of platta" som är utmärkt. |
 |
|
|
Putteman
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 11:06:25
|
Tackar så ödmjukast.
Någon om Cassidy då? |
 |
|
|
Rydberg
Member

4520 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 11:08:02
|
| Live at Blues Alley är bättre än Songbird imho, har båda själv... så den förstnämda är alltså mitt tips. (Eva Cassidy) |
I'm not a complete idiot, some parts are still missing.
|
Edited by - Rydberg on 2003/06/27 11:09:02 |
 |
|
|
Putteman
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 12:06:31
|
Ojdå Gebex, skrev mitt förra innan jag såg ditt......
Hittar ingen som heter typ Greatest eller Best of eller så. Vad heter samlingen?
Hittade nu på lunchen "Songbird" och lyssnade på den. Hur skön musik som helst ju! När det nu påstås att "Live at blues alley" är ännu bättre så bådar det ju verkligen gott. Har tyvärr en idé om att jag ej brukar köpa liveplattor av någon artist som första inköp, ger inte riktigt artisten rättvisa tycker jag på något sätt. Vilken icke live ska det vara då, är just "Songbird" en bra start kanske? |
 |
|
|
Rydberg
Member

4520 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 12:52:49
|
| Eva cassidy gör sig mycket bra live, så jag tycker nog du ska köpa Live at Blues Alley iallafall, annars är nog Songbird den mest sålda. |
|
 |
|
|
Patrik
Aston Martin

613 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 12:57:28
|
| "Eva by heart" är en annan härlig skiva som rekommenderas varmt som introduktion till Eva Cassidy. |
[green]It's all about the music![/green] |
 |
|
|
Putteman
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 13:21:44
|
Tackar för hjälpen! Beställningen skickad enligt nedan.....
Cassidy Eva - Live At Blues Alley Cassidy Eva - Songbird Zelmani Sophie - Time To Kill Ekdahl Lisa - When Did You Leave Heaven Isaak Chris - Heart Shaped World Zelmani Sophie - Sing And Dance Eagles - Very Best Of
Får väl bli Eva By Heart nästa gång det är dags då.
Tackar och bockar för hjälpen! |
 |
|
|
Rydberg
Member

4520 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 13:56:53
|
Ser ut som en fin inköpslista.
Får önska dig god lyssning  |
|
 |
|
|
Putteman
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 14:08:39
|
| Jo man tackar för det! Det är ju fredag idag, så man skulle haft dom hemma nu. Fredag kväll, grilla lite med tjejen, ta en öl eller tre till grillningen. Flytta in, sätta på lite schyst musik, och plocka fram en lite rökig whisky. Varför inte en Bowmore eller en Laphroig? Mohaha. Tur att man har lite skivor sedan tidigare! :-) |
 |
|
|
Rydberg
Member

4520 Posts |
Posted - 2003/06/27 : 14:10:23
|
Lät ju som en trevlig utveckling på en kväll..... |
|
 |
|
|
Putteman
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/07/07 : 10:18:56
|
Jag fick min beställning listad ovan i fredags, så i helgen så har jag lyssnat en del. Nöjd med alla skivorna faktiskt för en gång skull, men de absolut bästa köpen var ju fröken Cassidy. Fy fasen vad rysligt bra. Ramlar rakt in bland dom 20 bästa skivorna i samlingen, och kanske nästan bland dom tio......
Suveränt trevligt. Alla som har hört talas om Eva Cassidy, men inte lyssnat, UT OCH LYSSNA!!! Gäller förresten även ni som inte har hört talas om henne.
Det stod ju lite om henne i häftet till Songbird. Sorglig story det där. Fasen vad många som dör i förtid, man får ju nästan dödsångest ju..... |
 |
|
| |
Topic  |
|