| Author |
Topic  |
|
|
HEGE
Member

753 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 00:57:26
|
Hejsan!
Jag har bara lyssnat igenom skivan lite halvt, tycker dock det låter sisådär.
Det 20:e spåret "Who Am I" har jag redan fallit pladask för iaf.
Någon annan som också införskaffat skivan "The Raven"?
Det skulle vara intressant att höra lite andra synpunkter/åsikter om skivan, lr om Lou Reed rent allmänt.
Tack på förhand!
Mvh Henrik |
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
Edited by - HEGE on 2003/06/28 13:00:19 |
|
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 10:55:08
|
| Har inte hört skivan. Det jag undrar är vad som egentligen är grejen med Lou Reed. Han verkar ju för all del vara en intressant person och så, men musikaliskt? Jag har väl någon VU-skiva som är sådär, men vad har han egentligen gjort för musiken? Är det mest ur något sorts intellektuellt perspektiv som Lou Reed är bra? Jag blev rekommenderad av en polare att lyssna på "New York", men har inte kommit mig för ännu. Finns det några andra tips på skivor man borde lyssna på för att bilda sig en uppfattning? Ska väl kanske nämna att jag förhåller mig rätt skeptisk till folk som dissar Beatles... |
 |
|
|
HEGE
Member

753 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 12:41:33
|
Heheh håller med dig Magnuz, Beatles är riktigt bra! Själv vet jag egentligen inte så mycket om Lou Reed. Jag tror han har en rätt hängiven publik, ifall man tittar på allmusic.com så har han iaf fått fin kritik för många av sina skivor.
Jag funderar på om musiken är lite för djup för mig. Jag uppfattar hans senste skiva till att han gjort om Edgar Allan Poes samlade verk till musik. På många av spåren på skivan så är det bara någon som pratar.
Det skulle vara kul att höra vad någon som verkligen diggar Lou Reed, har att säga om saken.
Såhär säger Bjurman om hans senaste skiva iaf. Läs och begrunda... http://www.aftonbladet.se/puls/cd/recension/0,1338,2000041302,00.html
Mvh Henrik |
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
 |
|
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/06/30 : 01:07:04
|
| Lou Reed är verkligen någon som jag kan rekomendera. En bra start är en samling eller ett av hans bättre skivor "Transformer" från 1972. |
Oops! I did it again |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/06/30 : 12:26:51
|
| Om man gillar live-plattor är "Rock n´roll animal" och "Lou Reed Live" från Lou´s storhetstid värda en lyssning! |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
|
mikaels
Member

160 Posts |
Posted - 2003/07/04 : 10:22:40
|
Ingen skivsamling värd namnet är komplett utan hans mästerverk: Berlin. Dessutom bör samlingen också innehålla en del Velvet Underground. Som så många andra artister var han dock som bäst när han mådde som sämst, dvs 70-talet, Transformer, Berlin, Rock 'n' Roll Animal m fl. Från 80-talet och framåt har han mest varit självupptagen, pretentiös och tråkig (men förmodligen i fin fysisk form...)
Numera bor han med Laurie Anderson, intressant par ;) |
- "Do you indulge in any form of worship?" - "Life. I love life, very much indeed. David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973
|
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|