HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Roskilde!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/06/30 :  22:45:32  Show Profile Send FCX a Private Message
Nå, hur tyckte nu ni andra som var på Roskilde att det var?
Jag själv, förövrigt första gången jag var där stormtrivdes

Ni kan väll rada upp vilken/vilka ni tyckte var den bästa konsären/konsärerna samt bästa låten/låtarna!

Jag rankar Maiden på första plattsen som bästa konsär!
Hade grymt bra plats och kunde se hela scenen på nära avstånd, wee,
gåshudsvarning!

2:a Metallica. Hade kommit på första platts om jag hade varit närmare scenen. Hamlade tyvärr någonstans i mitten Men det var grymt endå!

Bästa låten: ONE med Metallica!!

För övrigt, QOTSA´s konsär hade ju så jävla pissit ljud! Stod mit framför högtalarna. Höll ju på att fladra bort av all bas hehe. Högt var ordet!

MVH
Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!

kin
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/07/01 :  01:22:58  Show Profile Send kin a Private Message
Björks spelning var nog det bästa jag har sett i mitt liv. Sjukt skönt var det. Roligt också att hon kan göra det så bra live när studioalbumen är så långt från live man kan komma. QOTSA var helt okej men bleknar i jämförelse, jag tyckte också ljudet blev lite bättre efter hand i spelningen. Gahan var också bra. Jag skulle ha sett Tomahawk men deras ljud var så dåligt att det inte gick att höra vad de spelade.

Det ska vara FIRST [AND] LAST AND ALWAYS
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/01 :  11:33:11  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Tyvärr missade jag årets festival men förra året stod RHCP och
The White Stripes i en klass för sig: fantastiska konserter!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/07/01 :  19:49:25  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Björk var ju i klass för sig, men också Sigus Ros gjorde en mästerlig konsert.
Sen tycker jag Coldplay var bra, (fick rätt dålig kritik i min morgontidning som jag läste när jag kom hem) trots några halvbra låtar i mitten av konserten.
Sen framstod Chris Martin som den enda riktigt stjärnan i bandet, de andra såg ut mer som stela studiomusiker, men Chris han glänste och lyfte konserten några snäpp, avslutningen med "in my place" och "clocks" och "amsterdam" var magnifik. Den allra sista låten kunde de dock skippat.

QOTSA var bra, men precis som ni andra skrev, ljudet lät bedrövligt i början, sen blev det något bättre. Cardigans var helt ok här, när jag såg dem i sthlm för ca en månad sedan lät det skit rent ut sagt, men här var de klart bättre, trots Ninas totala brist på scenkarisma.

Metallica var kalasbra, rena nostalgitrippen.
Money Brother var också riktigt bra live, även om det inte riktigt är min typ av favoritmusik.
Skönt med bra väder också!
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/07/01 :  20:56:23  Show Profile Send iffe a Private Message
Roligt var det, men jag anar att jag inte delar er övrigas musiksmak riktigt ;)

Gentleman var iallafall i en klass för sig i ballroomtältet. Fruktansvärt drag, hela tältet gungade. Till och med min metal-kompis som inte alls gillar reggae erkände att det en schysst konsert. Youngblood Brassband var ett för mig tidigare okänt band som spelade jazz och funkbitar på blås och en kille som rappade/pratade lite då och då. Riktigt svängigt och bra. Metallica var det bra drag på, men jag orkade inte stå kvar mer än en timme. Maratonspelningar går bort för mig. Annars var jag rätt missnöjd med mycket jag såg, The Streets har jag visserligen sett tidigare och de funkar bara inte live. När dessutom mixningen var helt kass så man bara hörde basen var det klippt. Skulle även se Tony Allen, en nigeriansk afrofunkkille som verkade intressant på pappret men även där var det så dåligt mixat att det blev helt olidligt. Soundcheckar inte alla band på Roskilde eller?

Som alltid var det hemskt trevligt att dricka billig öl och umgås i campet, speciellt när vädret var bra så gott som hela tiden utom de första dagarna (vad där redan söndag morgon).
Go to Top of Page

jesper
Member

121 Posts

Posted - 2003/07/03 :  16:30:42  Show Profile Send jesper a Private Message
Youngblood brassband gillade jag också. Rätt skoj med rap till musik som spelas live! Andra favoriter är Massive Attack, Metallica och QOTSA. Ljudkvaliten speciellt i basen på Arena var dålig, men musiken hos Massive Attack kom fram bra andå. Någon/några har visst lämnat Massive Attack men de ät tydligen bra live fortfarande.

Squarepusher var bra också. Konstigt och bra samtidigt . Ibland flippade han ur lite väl mycket iofs, men som helhet var det ändå mycket bra. En skoj grej var att Beth Gibbons (sångerskan från Portishead) var där som publik och lyssnade!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000