| Author |
Topic  |
|
illbatting
Member

83 Posts |
Posted - 2003/06/14 : 03:16:31
|
| det gäller att rappa på,satt några timmar o fick fram en binge skivor som jag velat ha en längre tid...när man börja närma sig att trycka kassa så gick ju givetvis servern ner bara att börja om nonstans,tror jag skiter i cdon from nu dock =D |
oops did i do that!?!? |
|
|
peter_gbg
Member

529 Posts |
|
|
illbatting
Member

83 Posts |
Posted - 2003/06/14 : 03:31:33
|
jo får nog göra det...cdon va inte mitt första val men då dom hade en del uddasivor "hemma" tänkta jag att jag skulle te dom + en massa annt därifrån =) |
oops did i do that!?!? |
 |
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/06/14 : 06:18:07
|
CDON har bara gjort mig besviken en gång, och det var då de nyss kommit igång (var det 2000 månne? 2001?) - den beställningen har jag fortfarande inte fått, och vid det här laget kan jag nästan börja tänka mig att den inte lär komma heller... 
Numera tycker jag de är bäst av de svenska skivaffärer jag sett på nätet. Billigt, stort utbud, snabb leverans. Ginzas utbud står sig tyvärr slätt i jämförelse. Att CDONs server går ner är väl inget som tillhör vanligheterna, vore det det skulle jag också undvika dem...
De senaste gångerna jag beställt har det blivit från utlandet - http://www.play.com - riktigt låga fullpriser! Nackdelen är att man får gambla lite för varje skiva man beställer, skivorna skickas från Jersey och kan därför fastna i tullen. Hittills har jag sluppit betala tull på någon försändelse, men förr eller senare händer det nog  |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
|
s.m.f
Member

1003 Posts |
Posted - 2003/06/14 : 11:14:08
|
| Ayn - Samma hände mig i början av dnon:s karriär fick aldrig skivorna. Har inte gett dem en ny chans efter det, lite orättvist kanske? Men Ginza och amazon funkar ju bra. Sen finns ju diverse ställen med "smalare" utbud. |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
 |
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/06/14 : 11:35:30
|
s.m.f., alla företag har sina barnsjukdomar - CDON är som sagt riktigt bra numera! Har beställt därifrån totalt 6-7 ggr tror jag, och förutom den där första gången har det kostat lite och levererats snabbt. Så ja, lite orättvist är det att inte ge dem en ny chans Och även orättvist mot dig själv, du missar ju att göra bra köp  |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/06/14 : 12:40:38
|
| Jag har beställt från Ginza och cd.on på nätet ett storta antal gånger (jag beställer minst en gång i veckan), och inget av företagen har någonsin gjort mig besviken egentligen. Bra priser och snabb leverans! Brukar hoppa hit och dit beroende på vilket av företagen som har de skivor jag vill ha. |
 |
|
|
Niclas_L
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/06/14 : 13:41:32
|
| Det absolut billigaste stället att handla på är http://www.cd-wow.com.hk och http://www.cd-wow.com utbudet är inte så super stort men dom har alla stora titlar. Priserna ligger på ungeför 100kr inkl frakt. Jävligt billigt. |
 |
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/06/14 : 13:50:59
|
Niclas_L, varifrån skickas skivorna om man beställer från CD-WOW? Det ser ut som ungefär play.com-priser, men om det skickas från England och inte från Jersey så är detta ju att föredra  |
 |
|
|
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2003/06/14 : 13:57:15
|
| CD-WOW såg ju mkt intressant ut! |
 |
|
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/06/15 : 12:41:28
|
| I vilken valuta är priserna HK$? Säger inget för mig!! |
 |
|
|
Niclas_L
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/06/15 : 13:18:43
|
Ayn: jag är inte säker men på paketen man får står det malmö men om dom skickar därifrån vet jag ej. Jag har iaf aldrig åkt på tull.
Pick-me-up: HK$ står för HonkKong dollar, 1HK$ ~ 1SEK.
Grejjen med dom två "olika" affärerna är att i England blev det ett sånt liv pga de låga priserna. Därför har dom den .com som priserna är i pund och lite dyrare och .com.hk som står i Hong Kong dollar men det är exakt samma affär och de skickas från samma ställe osv. |
Edited by - Niclas_L on 2003/06/15 13:20:37 |
 |
|
|
dax
Member

644 Posts |
Posted - 2003/06/15 : 16:25:05
|
CDON har funkat fint för mig! Första gången kom dock inte en skiva som var restad, men jag fick info om detta. Senare beställningar har också inneburit restade skivor, men de har dumpit ner i brevlådan efter någon vecka! |
Do not stagedive at home alone! |
 |
|
|
peter_gbg
Member

529 Posts |
Posted - 2003/06/15 : 17:43:19
|
Verkar som om vinsten man gör genom att handla på andra sidor än ginza är ganska liten. Åker man på tull dessutom.......:) Enda nackdelen med ginza är att deras sortiment inte är det största. En sak är i alla fall säker. Jag köper aldrig mer skivor i affär. Finns ganska mycket pengar att tjäna. /Peter |
Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743 |
Edited by - peter_gbg on 2003/06/15 17:44:55 |
 |
|
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/06/15 : 19:45:07
|
Köper heller aldrig plattor i butiker numera. Eftersom jag företrädelsevis köper heavy metal av olika slag, så finns det inte så många bra butiker med bra utbud heller. Nätet är det som gäller!
Men jag ska villigt erkänna att jag syndade förra veckan och köpte Soilworks senaste alster på Åhlens. 205 kronor, arghhh (man blir ju ruinerad).
 |
 |
|
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/06/15 : 21:31:27
|
Håller med dig peter_gbg!
Hur många andra kan ståta med personlig telefonservice än Ginza? I N G E N! Dessutom supertrevligt bemötande varje gång man ringer till dem.
Förut kunde Skivhugget skaffa fram ALLT som utgavs, om läget är som förut är de också jättebra att göra med.
Bengans har jag altlid haft stor respekt för, dem är ju berömda i gemet!
|
 |
|
|
Niclas_L
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/06/15 : 21:42:29
|
Jag tycker också ginza är rätt bra men får du dom senaste skivorna för 100 spänn styck där? Eftersom vi inte snackar om hifiprylar för mycket pengar så tycker jag inte servic är värt så jättemycket.
Om jag kan köpa dubbelt så många skivor på cd-wow så gör jag hellre det än snacka med ginza på telefon =) |
 |
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/06/15 : 21:51:08
|
Oj, har ni slutat köpa skivor hos lokale skivhandlaren helt? Det har inte jag - lokale skivhandlaren för mig är främst Uppsala Skivbörs, som pysslar uteslutande med begagnade skivor (eller här och där nån ny skiva som de säljer för nedsatt pris) - det är deras förtjänst att min skivsamling ökat dubbelt så fort som innan jag flyttade hit 
Begagnade skivor kan man ju köpa på nätet också - jag har fått tag på en hel del sällsynta godingar från personer som jag fått kontakt med genom Skivstället - http://www.skivstallet.nu |
 |
|
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/06/16 : 15:58:27
|
Jag börjar bli rätt irriterad på CDON, i snitt varannan skiva jag beställer blir restnoterad och med lite tur så får jag dom efter en månad ifall de kommer alls. Grr...
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/06/16 : 16:28:28
|
Hej Niclas_L!
Har de lika många skivor på extrapris som Ginza har? Ibland till en bråkdel av priset vad en ny kostar. Det tror jag inte … men kanske du vet det bättre.
Så klart ska man köpa nya skivor där de är billigast, men själv köper jag nästan aldrig fullprisskivor utan försöker hitta bra plattor med kraftigt reducerade priser.
|
 |
|
|
Niclas_L
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/06/16 : 17:43:36
|
| pick-me-up: nja deras rea priser brukar ligga på ca 70 kr per skiva så då kan ju ginza vara billigare. Men jag handlar också på ginza ibland eftersom dom som du säger har kanonreor. =) |
 |
|
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 23:32:55
|
De utländska lågpris-säljarna som nämts ovan hade tyvärr smalt till extremt smalt sortiment Hongkong-företaget verkade i princip bara sälja topplistemusik. Synd, det lät väldigt lockande. Man kan kanske köpa en och annan ny skiva där om inte annat. |
 |
|
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 08:58:20
|
"Jag tycker också ginza är rätt bra men får du dom senaste skivorna för 100 spänn styck där?"
Kanske inte, men vem vill ha "dom senaste skivorna"? Både ginza och cdon har bra sortiment och vettiga priser, det är i stort sett hugget som stucket vilken man väljer. Det beror på vilka skivor de har inne för tillfället. Ginzas webplats är lite bättre dock.
|
 |
|
|
Niclas_L
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 12:24:30
|
| Magnuz: jag tror det är rätt många som köper dom "senaste" skivorna. Det brukar vara dom som ligger på försäljningslistornas topp, personligen köper jag nästan inget av de "senaste" men jag hittar ändå lite skivor som jag köper där och då mycket billigare än någon annastans. |
 |
|
|
weezer
Member

568 Posts |
Posted - 2003/06/21 : 11:44:19
|
Ayn;
Play ersätter dina utlägg för tull och andra avgifter som kan uppstå i tullen, bara faxa dina kvitton till dem. Detta gäller iallafall när man köper DVD-filmer av dem. |
Edited by - weezer on 2003/06/21 11:44:39 |
 |
|
|
f95toli
Member

4209 Posts |
Posted - 2003/06/21 : 16:02:34
|
Jag tycker man kan variera sig lite. Vet jag exakt vad jag vill så beställer jag oftast via nätet men annars tycker jag Skivhugget är den bästa butiken, mycket trevlig personal som oftast kan svara på frågor. Nackdelen med dem är att de kan vara lite långsamma med att få in nya skivor. Sen finns ju också varianten att beställa för avhämtning i butik, nackdelen är väl att jag brukar passa på att leta efter andra skivor när jag väl är där för att hämta min beställning vilket gör att besöken kan bli dyra  |
 |
|
Topic  |
|