HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vart finna CD-omslag?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/03 :  08:23:38  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Som bekant är det ju tillåtet att kopiera sina CD-skivor för enskilt bruk, något jag sysselsätter mig med ibland. *host* Dock är det lite trist att inte ha några omslag på dessa bilstereo-kopior varför jag undrar om någon här har en bra länk, till en sajt där man kan ladda ned de flesta omslag?

illbatting
Member

83 Posts

Posted - 2003/07/03 :  08:43:18  Show Profile Send illbatting a Private Message
jag sökte på "cdcovers" på google o det finns massor,dock rekomenderar jag dig att skaffa en scanner för om man vill ha bra covers så blir bilden gigantisk,jag brände lite förut o scanna mina cdfodral med typ 1200dpi o det blir rackarns bra om man har en bra skrivare,finns även bra prog för att få bilden att bli lagom stor för fodralet utan att behöva tänka mycke o såna prog gillar jag =D cdrlable har jag för mig programmet hette

oops did i do that!?!?
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/07/03 :  08:43:36  Show Profile Send Roq a Private Message
Hej fridefors.
Testa www.cdcovers.cc Har inte använt den länken på länge - det kan ju ha ändrat sig men tidigare så fanns där väldigt mycket omslag, även lite ovanligare...
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/07/03 :  08:50:53  Show Profile Send Roq a Private Message
Hmm, verkar tyvärr inte vara lika bra längre... Gjorde några testsökningar på The Merry Thoughts och A Split Second som inte är så vanliga grupper. Jag har tidigare hittat omslag till dessa grupper på den här siten men inte nu
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/07/03 :  10:51:05  Show Profile Send n0p a Private Message
cdcovers.cc blev väl stängda av industrin i början på året har jag för mig.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/07/03 :  11:40:04  Show Profile Send poppop a Private Message
Jag har en negativscanner för 17000... Men det är svårt att pula in skivomslagen i den...

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

sound4pleasure
Member

180 Posts

Posted - 2003/07/03 :  14:14:00  Show Profile Send sound4pleasure a Private Message
fridefors:

Använd WinMX, där hittar Du det mesta! Sök på pictures.

http://www.winmx.com/

Lycka till!

- Just Another Foolish Stringbender -
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000