Author |
Topic  |
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 01:31:01
|
A
Jag har en textskrivarperiod och plitar om herr Rosengren. Han med bredband, you know. Kompet är färdigt och går i värsta räpppppstil. Sånt är lätt att fixa. Bara att kopiera och repetera repetera repetera repetera i all oändlighet. Texten är inte färdig men börjar så här.
Kabelrap, eller; The RosenBranch way.
Jag vakna en morgon, som vanligt rätt bakis Det banka på dörren och jag blev ju skakis Fick på mig en toffel och sikta mot min dörr Börja känna igen mig, hade vatt här förr
Vrider på vredet och vad fick jag se Där ute står Björn Rosengren med Mona breve Iklädda blåställ med verktyg i hand Å kepsar där det stod att Jag läser Land
’Midda’ herr Flint, här vare bredband, undan ur vägen, sa ”Grenen”, du tvärhand Vad blir det för käk å vart ska ja börja? Fy fan så du bor, vilken sagolik sörja
Mona hon flina, hon stod där så fager En böna från söder, men har hon blitt mager ’Re så ru ser ut, sa hon, du som e medel. Du som spar pengar och pröjsar me’ sedel
Jag svara, jag tror jag förstår var’u mena Vi bondläppar är ju förstås lite sena Jag är en gräsrot som röstar mä knäna Inte som ni, ifrån staden, modä’na
Vem tror du bryr sig, sa Mona och skela Med VISA och Diners man fixar det hela Jag titta’ på Böna som vikit sig dubbel I bakgrunden hördes ett hotande bubbel
Han sa, har’u nån mugg, min mage har vänt sig Snälla jag ber innan olyckan hänt mig Det var då som jag fatta att allt var en fabel Med bredband han mena att lägga en kabel
Jag peka med handen på dörren intill Sa’ där kan du kakka så länge du vill Men sikta på stolen och glöm inte locket Å kakkar du breve’ så torkar’u opp ’et.
Han stånka å stöna och prutta å fes Väl kommen ut såg han ut som en mes Värt en miljon sa han utan att blinka Man ska va glad att man ännu kan pinka
Osv….
Om moderatorerna finner texten anstötlig rekommenderas erase.
Edited by - Flint on 2002/08/16 08:06:0 |
 |
|
n/a
deleted

1623 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 02:02:23
|
Hej F!
Jo den var......... speciell ;)
Om du kör nästan hela rappen i ett konstant flöde och i trioler men då o då stannar upp och rappar långsamma enstaviga betoningar som sen "hämtas upp"* av "snabb-spolnings"/dubbla-hastighetens-rap à la E40/Busta Rhymes**, så blir den nog... än mer avsurd( tror A ;).
* Komma i kapp i texten. ** ... i Janet Jackson Duetten( den med morf-metall/vatten-videon( glömt låtnamnet, ed ;).
Mvh A |
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 02:06:32
|
Jo det blir att bromsa och gasa lite. Jag har släppt tanken på Trance och House. Tempot blir för högt för kärlkrampen och gikten. Med på Viddddeon vill jag ha originalartisterna RosenGren och Sahlin eftersom dom redan har mediavana. Inspelningen kommer att ske i min mörka ock skumma hall. Jag tror att det passar artisterna bra.
OBS skämt hela vägen. Åter till den allvarliga verkligheten.
Ämnet är; Dator som CD-transport ?!
Edited by - Flint on 2002/08/16 07:33:5 |
 |
|
j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 09:51:22
|
quote:
Hej j.p!
Jo, fast A menade enbart cd-audio, inte cd-rom som ju har checksummor. A´s tankesaga är.... ju nogrann mekanik.
Mvh A.
Stopp och låsningsfri bromsapparatur!
CD-audio har visst checksummor! Hur tror A annars att skivor med repor eller för den delen borrade hål kan läsas? De kan de ju... prova själv att borra hål i en skiva som du... inte är så fäst vid!
mvh, Jonas Persso |
 |
|
Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 10:07:07
|
Jonas har rätt (tror jag). Jag hade en bränd skiva som efter ca 1 år inte gick att spela i någon vanlig CD-spelare. Men det gick att kopiera den i CD-rom enheten även om det tog typ 5-10 ggr så lång tid som vanligt. Sedan gick det att bränna en ny kopia. Men den lät inte speciellt bra vilket väl kan bero på att checksummorna inte stämde, eller? Jag gjorde om proceduren en gång till med samma resultat.
Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P |
 |
|
n/a
deleted

1623 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 10:17:01
|
Hej j.p!
Okej rå  !!
Men det är någonting angående: quote: Det ingår en hel del information i denna ström av data som garanterar att informationen är intakt på andra sidan kabeln.
-som cdRom har men som cdAudio, inte har??
Mvh A.
Edited by - Audiomaniker on 2002/08/16 10:19:4 |
 |
|
j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 10:24:26
|
quote:
Hej j.p!
Okej rå  !!
Men det är någonting angående: quote: Det ingår en hel del information i denna ström av data som garanterar att informationen är intakt på andra sidan kabeln.
-som cdRom har men som cdAudio, inte har??
Mvh A.
Edited by - Audiomaniker on 2002/08/16 10:19:45
Nja, det funkar mest lite annorlunda. Det är egentligen samma sak.
I en (audio-)CD läses ju en ström av bitar kontinerligt. De protokoll som finns är avpassade till detta.
I en pese (PC!) eller liknande otyg läses ju ett block åt gången. Detta för att kunna implementera filsystem på ett vettigt sätt.
Häri ser man också svårigheten för en dumburk (PC!) att rippa en audio-cd - audio-cd har inga block alls, och inget protokoll alls för att "hoppa tillbaka till samma ställe". Dumburken å andra sidan har någon form av tidsdelningsystem som mest går ut på att Microsofts skräp (windows) ska få mest tid, och därmed "hinner" inte datorn läsa "nästa block" eller egentligen den nästkommande delen audio-data.
Då sker en repositionering, vilket kan bli lite hur-som-helst...
Hoppas saker och ting klarnar.
mvh, Jonas Persso |
 |
|
malare
Member

273 Posts |
Posted - 2002/08/16 : 11:30:14
|
Det finns något som heter "the Red Book" där alla standarder för hur en Audio-CD ska kodas finns beskrivna.
Jag har för mig att där står att en Audio-CD har en dubbel kodning. En Data-CD är en utveckling av Audio-CD'n och har ytterligare en kodningsnivå, alltså tre nivåer.
Mvh. Per Målar |
 |
|
Topic  |
|