Author |
Topic  |
|
srv
Member

377 Posts |
Posted - 2003/07/05 : 22:10:01
|
Har smått börjat att fylla på med DVD konserter. Senaste blev AC/DC's Stiff Upper Lip. J-vlar vilket hålligång. För Er alla som diggar dessa "Dagisrockare" köp denna DVD. En sällan skådad livekonsert från München. Över 20 låtar som börjar med en urladding och fortsätter tills publiken är totalt slutkörd, de ger allt för publiken. Wow! Mvh, SRV P.S Jag är själv ingen fan, men fick en rek. av denna och kan bara instämma...........D.S |
Texas Flood........ |
|
widen76
Member

221 Posts |
Posted - 2003/07/06 : 12:26:04
|
Den DVDn blir nog mitt nästa köp. Har sett en DVD-rip av den och den live-spelningen är grym, instämmer helt. AC/DC Live at Donington från 91-92 är hittils min måttstock. |
Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link |
 |
|
widen76
Member

221 Posts |
Posted - 2003/07/06 : 16:09:43
|
Det som saknas på DVDn är "High Voltage" och "Jailbreak", två låtar som nästan är obligatoriska! |
Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link |
 |
|
Putteman
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/07/07 : 09:52:24
|
Jag har också den, och kan bara instämma om dess förträfflighet! Kan ju också fresta med att jag såg Stiff Upper Lip Tour på Ullevi när dom var där.
Dagens fråga, vad rockar mest, dvd´n eller ha sett hela härligheten live? Enormt, otroligt ballt, jävla röj osv. Inget superlativ räcker till för att beskriva känslan att vara en av drygt 50 tusen som står och rockar. Ojojoj. |
//Putteman "Mannen som blev en gris..." |
 |
|
widen76
Member

221 Posts |
Posted - 2003/07/07 : 20:56:41
|
quote: Dagens fråga, vad rockar mest, dvd´n eller ha sett hela härligheten live?
Jag kan ryckas med av DVDn, man får ju ett enormt bra ljud via stereon. Kan dock säga att ljudet på Scandinavium senast var ytterst behagligt, mycket bra tryck och gitarrer som "punschar" i magen istället för skär i öronen. Emellanåt kan jag tycka att gitarrerna var lite för tama och avrundade, lite mer dist hade gett lite bättre flyt, t.e.x "hells bells" kräver lite mer. AC/DC är svinigt bra live och DVDn har fångat detta perfekt. |
 |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
Posted - 2003/07/08 : 00:21:11
|
Den rockar hårt kollade den idag faktiskt. Men jag drömmer fortfarande om när jag såg dem i Örebro konserthus 77 det var ös och jävla omtumlade den tokspelande grabben i skoluniform och sladdlös gitarr! |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
 |
|
Putteman
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/07/08 : 08:47:05
|
Jag såg dom i Scandinavium också, borde varit -96. Men det var fasen inte behagligt ljud. Usch och fy vad stryk hörseln fick den gången. Synd när dom fläskar på för mycket när det är inomhus. |
//Putteman "Mannen som blev en gris..." |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2003/07/10 : 14:16:21
|
"Den rockar hårt kollade den idag faktiskt. Men jag drömmer fortfarande om när jag såg dem i Örebro konserthus 77 det var ös och jävla omtumlade den tokspelande grabben i skoluniform och sladdlös gitarr!"
Då såg du la "Gud",dvs Bon Scott i högform,eller? Skulle gärna hört dem då men var endast 1 år vid tillfället.Mvh Kristofer |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2003/07/10 : 14:17:27
|
Tycker faktiskt att No Bulls från Madrid är bättre musikmässigt. Mvh Kristofer |
 |
|
srv
Member

377 Posts |
Posted - 2003/07/10 : 23:01:01
|
Whiskyman; Är tacksam om du skriver lite mer om No Bulls, blev intresserad eftersom du säger den är bättre. Vilken turné? År? Bild/ljudkvalié? Enl. Ginzas hemsida är den en Dolby Digtal 5.0? Om den är bättre, kanske man skaffar den med. Eller är dessa två "för lika"? Mvh, SRV |
Texas Flood........ |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 10:35:51
|
Whiskyman; Är tacksam om du skriver lite mer om No Bulls, blev intresserad eftersom du säger den är bättre. Vilken turné? År? Bild/ljudkvalié? Enl. Ginzas hemsida är den en Dolby Digtal 5.0? Om den är bättre, kanske man skaffar den med. Eller är dessa två "för lika"? Mvh, SRV
Nej jag tycker inte att dessa är "för lika". Det är mer drag i No Bulls från Madrid.Om man vore tvungen till att välja mellan dessa två så skulle jag alla gånger välja No Bulls från Madrid. Dock så är produktionen bättre från Stiff Upper Lip,men som sagt det är mer drag i No Bulls enligt mig.Mvh Kristofer |
 |
|
srv
Member

377 Posts |
Posted - 2003/07/13 : 23:03:19
|
Tackar för infot Whshyman. Mvh, SRV |
Texas Flood........ |
 |
|
cosmonaut
Starting Member
8 Posts |
Posted - 2003/07/17 : 04:44:29
|
En lysanade DVD men det finns inget som slår känslan av att stå längst fram vid scenen och uppleva det live.
Jag har haft lyckan av att se dem tre gånger. 96, 00, 01 Är det någon som vet om det finns någon DVD från Let there be rock turneen -78. Den finns på video. |
People who have nothing to do have to much to do with nothing |
 |
|
|
Topic  |
|