Dett är inte meningen att bli en "vem är bäst tråd" utan jag vill bara ha lite jämförande åsikter och synpunkter kring dessa två gruppers musik och ljudkvalitet.
Har bara "Is a woman" (mycket lugn och skön skiva med toppenljud) med Lambchop och blev nyfiken på B&S när jag såg att Allmusic liknade dessa två.
Är intresserad av alla synpunkter kring B&S, och även Lambchops andra skivor. Gärna (o)likheter, tempo, kvinnlig/manlig sång osv, berätta helt enkelt allt som är värt att veta om musiken och inte minst ljudkvaliteten. Såg tidigare någon tråd där B&S påstods leverera mycket och djup bas, stämmer detta? Trevligt i så fall.
Jag har Vhat another man spills och Nixon med Lambchop gillar båda mycket Vhat håller jag som bäst. Kolla in Brute ett Vic Chesnut band råare än Lambchop mycket mycket bra. Belle och Sebastian har jag för mig är ganska "poppiga" var länge sedan jag hörde dem kan ha glömt.
Det är ingen likhet mellan grupperna förutom texterna som är med "glimten i ögat". Det är inte så bra ljudkvalité på B&S och bas finns knappt överhuvudtaget.
Kan inte säga mkt om B&S:s ljudkvalitet, och heller inte hur de låter jämfört med Lambchop, men däremot kan jag berätta att de gör helt fantastisk musik.
Feminism is the radical notion that women are people.