HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Belle & Sebastian vs Lambchop
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2003/07/07 :  23:26:29  Show Profile Send redestad a Private Message
Dett är inte meningen att bli en "vem är bäst tråd" utan jag vill bara ha lite jämförande åsikter och synpunkter kring dessa två gruppers musik och ljudkvalitet.

Har bara "Is a woman" (mycket lugn och skön skiva med toppenljud) med Lambchop och blev nyfiken på B&S när jag såg att Allmusic liknade dessa två.

Är intresserad av alla synpunkter kring B&S, och även Lambchops andra skivor. Gärna (o)likheter, tempo, kvinnlig/manlig sång osv, berätta helt enkelt allt som är värt att veta om musiken och inte minst ljudkvaliteten. Såg tidigare någon tråd där B&S påstods leverera mycket och djup bas, stämmer detta? Trevligt i så fall.

Hälsningar

redestad

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/07/08 :  00:05:48  Show Profile Send svejk a Private Message
Jag har Vhat another man spills och Nixon med Lambchop gillar båda mycket Vhat håller jag som bäst. Kolla in Brute ett Vic Chesnut band råare än Lambchop mycket mycket bra. Belle och Sebastian har jag för mig är ganska "poppiga" var länge sedan jag hörde dem kan ha glömt.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2003/07/08 :  00:16:44  Show Profile Send marcus a Private Message
Det är ingen likhet mellan grupperna förutom texterna som är med "glimten i ögat".
Det är inte så bra ljudkvalité på B&S och bas finns knappt överhuvudtaget.
Go to Top of Page

Apex
Member

108 Posts

Posted - 2003/07/08 :  01:06:53  Show Profile Send Apex a Private Message
Kan inte säga mkt om B&S:s ljudkvalitet, och heller inte hur de låter jämfört med Lambchop, men däremot kan jag berätta att de gör helt fantastisk musik.

Feminism is the radical notion that women are people.
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/07/08 :  12:05:35  Show Profile Send Jadde a Private Message
Det är två helt olika band, gubbpop mot sockerpop
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/07/09 :  12:12:01  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Det Allmusic säger om "similar artists" ska man ta med typ ett lastbilslass salt, minst. Ibland verkar de verkligen ha noll koll.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000