Author |
Topic  |
|
Basnarkoman
Member

75 Posts |
Posted - 2003/07/09 : 21:34:40
|
Några tips:
Alice in Chains - No Excuses Dream Theater - 6 o clock (Härliga highs och mids, inte så dynamiskt, men detaljerat och fina transienter.) Dream Theater - A change of season (samma som ovan) Faith No More - hela King for a day (Extremt skön i hela registret) Good Charlotte - lifestyle of the rich and famous, boys and girls(faktiskt, riktigt bra att testa hur livfullt systemet låter, låtar som när man hör dem så vill man dra på hur mycket som helst, har en del djupbas, det tror man inte, men lyssna själv, så får ni se. Inte mycket detalj i övre registret, men extremt lättlyssnat.
Har ni några tips?
|
Edited by - Basnarkoman on 2003/07/09 21:35:01 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/07/09 : 22:37:57
|
Usch, Change of Seasons gillar jag inte. Uschligt trumljud Men visst, bra ljud i övrigt.
Andra vettiga metallskivor:
- Pantera - Far Beyond Driven
- Metallica - Load (jo, faktiskt
)
- Within Temptation - Mother Earth
- Face Down - Mindfields (lika bra som svår att få tag på)
- Rammstein - Mutter

|
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
audiologen
Starting Member
31 Posts |
Posted - 2003/07/31 : 15:46:44
|
Min särklassiga favorit:
Faith No More, album of the year Stripsearch sitter som en,  Ashes to ashes, grymt bra
En av de bästa skivorna what so ever! Hifi? Japp grymt bra |
 |
|
stargazer
Member

445 Posts |
Posted - 2003/07/31 : 16:31:40
|
Fler välljudande Metal-alster:
Rage Against The Machine: Rage Against The Machine (debuten. ojoj va bra) Megadeth: The World Needs A Hero Manowar: Warriors of the World (finns som SACD också) Hammerfall: Legacy of kings AC/DC: Back in black (OK, inte metal men ändå. fullkomlig. original på vinyl eller remastrad på CD) Deep Purple: Machine Head (inte metal heller, men kanon på vinyl eller remastrad cd)
|
 |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2003/08/02 : 17:37:47
|
QUEENSRYCHE-EMPIRE Helt grym både musik och ljudmässigt  
   |
 |
|
Wacko
Member

210 Posts |
Posted - 2003/08/11 : 15:12:10
|
TooL - Aeinma lyssna på den trummisen ojojojojojojojojjojoj |
 |
|
Wickad@Borås
Starting Member
3 Posts |
Posted - 2003/08/13 : 20:48:57
|
Tool - Undertow, bara att njuta av grymma musiker och grymt välproducerat ljud.
|
vecc
Member

458 Posts |
Posted - 2003/08/13 : 23:14:17
|
Favoriter inom genren, ingen speciell ordning. Kunde nog slängt in 100 låtar till, men det blir bara stökigt :)
Hamadryad - Amora Demonis Enchant - Under Fire Pain of Salvation - Beyond the Pale 7for4 - Tokamat Cynic - Veil of Maya
/Vecc
|
Edited by - vecc on 2003/08/13 23:14:40 |
 |
|
redestad
Member

264 Posts |
Posted - 2003/08/14 : 00:14:49
|
Kul att se någon tipsa om Cynic, trodde knappt det var nån annan som lyssnade på detta, kortvarig existerande, men banbrytande band. Fick vänta någon månad på deras enda skiva, Focus, men det var det värt. Progressivt, hårt och tekniskt samt även välljudande, dock inget direkt "klipp" i ljudet, skulle inte göra något med lite mer "kött".
God lyssning! |
 |
|
emp
Member

127 Posts |
Posted - 2003/08/14 : 03:19:03
|
Verkar vara populärt med Tool. Tool - Lateralus. |
 |
|
chubben
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2003/08/21 : 13:33:40
|
Lyssna definitivt på Avantasia |
 |
|
Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts |
Posted - 2003/08/21 : 16:21:43
|
Queensryche - Empire Alice Cooper - Brutal Planet Guns n Roses - Use Your Illusion 1 & 2 Kiss - Creatures Of The Night, på LP eller den remastrade CD-versionen (världens tyngsta trummor?) |
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten) |
 |
|
ypolt
Member

91 Posts |
Posted - 2003/08/24 : 17:06:43
|
Inte lika hård musik som de flesta av er rabblat upp, men ändå lite rock: Nickelback - The State. Vissa av låtarna låter lite murkigt på min anläggning, men då har jag inte en så jättegrym anläggning heller Testade köra på lite mer high-end grejor och måste säga att jag riktigt njöt av musiken  |
Frågar man inget så får man ingenting veta. |
 |
|
Barf
Starting Member
14 Posts |
Posted - 2003/08/28 : 23:15:06
|
Ett annat tips för den som vill höra en bra produktion OCH grym musik är är Queens Of The Stoneage - Songs For The Deaf, århundratets bästa roch/pop/stoner/flum punkt slut!
|
/Mvh Peter |
 |
|
Chopper
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 00:28:15
|
All Tool är kanonljud på, och att det en av är rockhistoriens bästa trommisar och sångare gör inte saken sämre. Corrosion Of Conformity- Wiseblood är en bra skiva med kanonljud och mycket mangel, fast det är den enda jag kan rekommendera med dom, en del annat är iaf skittråkigt. Cop shoot Cop- Ask questons later är tung och mina högtalare pallar iaf inte med dom. Förresten en av de allra bästa konserter jag varit på( Roskilde -93) Audioslave har både bra ljud och Chris Cornell ÄR bra å då kan vi ju samtidigt ta Soundgardenskivorna. Rage against the machine har andra ju oxå rekommenderat men våra egna Clawfinger ska vi inte glömma. Såg dom på 2000 decibel i våras och det var den största behållningen av den metalfestivalen. Både tyngre och mer alerta än alla andra. Minst lika bra som första gången jag såg dom -93. Dessutom är skivorna välinspelade!! Norska Motorpsycho kan både vara tunga och balladvackra på gränsen till pop och jazz. Ljudet på Timothys monster är stort med massor av basmattor. Dimmu Borgir låter ju inte heller så illa på hög nivå och rätt hårt emellanåt. Dimmu |
 |
|
långhåret
Member

296 Posts |
Posted - 2003/09/11 : 12:50:21
|
SixFeetUnder, har ju rätt grymt mycket bas... (tänkte på plattan där dom gör covers på massa gamla hårdrocksklassiker.
mortician-alla plattor, fetare överbas får man leta efter?
Judas Priest, dom remasterade 
Iron Maiden-Dance of death, kanske har grymt ljud? 
|
Musik... Vad skulle man göra utan det? |
 |
|
pLu
Starting Member
11 Posts |
Posted - 2003/10/12 : 16:57:42
|
Hm... svårt att välja, men några tips är:
Tool - Ænima (Danny Carey är en djävul på trummor - http://dannycarey.org/) Kyuss - Blues for the Red Sun (_the_ stoner rock album, stäm ned gitarren och koppla den till en basförstärkare) Meshuggah - Destroy Erase Improve (Future Breed Machine!) Sepultura - Roots (arga killar) The Dillinger Escape Plan - Irony Is a Dead Scene (galet)
Någon nämnde albumet Machine Head så då får jag väl nämna gruppen Machine Head (the more things change...). :-) |
 |
|
StefanL
Member

1020 Posts |
Posted - 2003/10/16 : 15:14:24
|
Håller med chopper ,AudioSlave - Show Me How To Live ,fyller hela rummet och låter bra :) NightWish är också bra ljud och som artist. |
Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet |
 |
|
|
Topic  |
|