HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Mäta högtalare...vågar man?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2002/08/14 :  23:42:07  Show Profile Send n/a a Private Message
Vågar man gå till en hifibutik och dra fram måttbandet och börja mäta högtalaren? Jag ska nämligen hjälpa till att bygga en högtalare som liknar Nautilus 803(blir en utmaning)
Då är det ju så klar mig dem ska skicka in i hifibutiken med måttband i högsta hugg
Vågar man göra det eller?

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/14 :  23:52:12  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Vågar man gå till en hifibutik och dra fram måttbandet och börja mäta högtalaren? Jag ska nämligen hjälpa till att bygga en högtalare som liknar Nautilus 803(blir en utmaning)
Då är det ju så klar mig dem ska skicka in i hifibutiken med måttband i högsta hugg
Vågar man göra det eller?

Det är väl klart! Det skulle jag har gjort ... Min fru blev visseligen lite generad en gång när vi gick på bio och jag hade med mig en tumstock för att mäta lite

Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/15 :  00:21:07  Show Profile Send Flint a Private Message
Det är väl klart! Det skulle jag har gjort ... Min fru blev visseligen lite generad en gång när vi gick på bio och jag hade med mig en tumstock för att mäta lite

Skitkul
Vad mätte du? Bioduken.

Chrille
Klart att du ska gå in och mäta lådan men börja inte plocka sönder den
och rita av filtret. Jag tippar att gränsen går där.

Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/15 :  00:25:25  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Vad mätte du? Bioduken.

Flint,

Jag mätte höjdskillnaden mellan de olika stolsradera i biografen eftersom jag ett tag hade planer på att köpa biostolar till min hemmabio. Kom dock på att jag alltid får träsmak i häcken när jag går på bio så det fick slutligen bli några sköna fotöljer istället ...

Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/15 :  00:29:34  Show Profile Send Flint a Private Message
Neriks

Ett förnuftigt val. Och hustrun är fortfarande hustru trots tumstocken?

Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/15 :  00:45:43  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Flint,

Ja, för tusan ! Hon jobbar dock för närvarande på annan ort vilket gör att jag saknar henne ganska mycket ... även om hon gillar att åka till IKEA och så på helgerna

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts

Posted - 2002/08/15 :  01:49:27  Show Profile Send johan.björklund a Private Message
quote:

quote:

Flint,

Ja, för tusan ! Hon jobbar dock för närvarande på annan ort vilket gör att jag saknar henne ganska mycket ... även om hon gillar att åka till IKEA och så på helgerna

Fest i helgen ??

Ha det bäst
Joha
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000