Author |
Topic  |
|
Lepra
Member

524 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 01:45:32
|
Vad är en sån värd, eller rättare sagt vad kan man få för en?
Den är tysktillverkad.
300? 500? 100? inte ens materialkostnad? |
Frozen Brains Tell No Tales |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
|
Lepra
Member

524 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 03:15:10
|
just det ja, glömde den tråden. Fast nu gäller det ju inte om den är bra eller ej utan vad man kan få för den. |
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 03:26:02
|
Ja, i den gamla tråden osade det hett.   |
Bravo  |
 |
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 07:37:05
|
Du kan nog inte räkna med mer än ca 500kr.
Pröva att annonsera i MOLT, LTS egen tidning. Då denna spelare har hyllats i tester där för sin neutralitet så kanske det gör den mer attraktiv där. Personligen har jag inte hört den så jag vet inget om den. Jag har personligen aldrig imponerats av Denons produkter. Tycker dom är ganska intetsägande.
..Eller var det ofärgade?? |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
 |
|
Lepra
Member

524 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 08:08:25
|
Får prova där. Bryr mig egentligen inte så mycket vad jag får för den vill bara bli av med den, eller jag, det är snarare min sambo som inte gillar den pga den vägrar spela hennes favvoskiva. Fast jag lär ju inte få byta för det tyvärr   |
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 08:37:54
|
Lepra Alt. byt sambo till en mer lättspelad. |
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 09:25:30
|
En LTS-medlem lär säkert slanta upp 1000 kronor, om den är HEL. Fast den verkar ju vara något defekt, så kanske är det något fel på den, och då kan du ju göra som personen som startade den förra tråden gjorde, fast tvärtom. Han hade ju hittat en i soprummet... Min 625:a som jag bara använder som CD-drive, sväljer hittills alla CD-skivor jag har matat den med. Den skivan du försöker spela kanske har något underligt kopieringsskydd som larvas? T ex vissa andra spelare verkar vara betydligt värre i det avseende, jag säger inga namn... |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
 |
|
Lepra
Member

524 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 16:14:46
|
Jag använder den som cd-drive jag med och det är en skiva som inte vill.
Flint det är ju inte helt lätt tyvärr, det är väl som The kristet utseende sjunger "lätta att lura, svåra att bli av med"     |
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 16:21:28
|
Lepra Kul, men försök...(skämt) |
 |
|
pekka.j
dead end - live end

425 Posts |
Posted - 2003/07/11 : 23:53:33
|
The kristet utseende måste väl för övrigt hållas för musikhistoriens bästa gruppnamn. Sedan blev jag igår nästan kär i gruppen Yeah Yeah Yeahs både för dess fyndiga namn, roliga attityd och charmanta sångerska... Mvh
|
Pekka Johansson _________________________ Lennon in the living room |
Edited by - pekka.j on 2003/07/11 23:56:48 |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/07/12 : 00:58:10
|
Fy-f-a-e-n-va trist att höra LTS-babbel om denna Denon-spelare. Hur många av er har gett den ett rättvisande test? Har ej lyssnat på spelaren ifårga men är nyfiken på hur så många kan bilda sig en uppfattning om en spelare som, så lämpligt, just LTS ser som en bra cdspelare. Jag fattar ingenting.
Jag gillar detta forum starkt. Men när ska vi skippa trender & börja lyssna på mer än det som nämns i svensk HiFi-press?
Det jag försöker säga är att vi är fett insnöade på det vi läser i svenska tidningar. Det är allt som ofta samma märken som rekomenderas, tråd efter tråd. Hur kan man rekomendera en cdspiller till grabbens, vart system, man aldrig hört. Huh? Ta sedan en titt i Stereophile, hur många fabrikat känner ni till där? Jag har prenumererat ett tag. Men jag ser/läser sällan nått om dessa fabrikat på detta forum. Är det för att dem är sämre, eller är det pga av att dessa inte annonseras tillräckligt flitigt i svensk HiFi-press? Jag hajjar ingenting. Varför rokkar inte Bladelius/JPC/INO i outländsk HiFi-press? Snälla berätta, jag vill veta. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/07/12 : 01:16:43
|
Hej "henricsson"! 
Du har helt rätt, det är Krell och Bladelius och några till det handlar om i stort sett på den svenska hifivärlden. Det har nog sina förklaringar av den svenska ankdammen, lågt hifiintresse där våra grannländer verkar vara betydligt mer i farten, och dålig ekonomi. Dessutom har ju marknaden övertalat folk att köpa hemmabiosystem, det är inte längre flashigt med tvåkanal. Läser man sedan utländska hifitidningar är det slående hur många märken som aldrig når hit, men marknaden är,som sagt, nog för liten.
Samtidigt har nog våra små märken svårt att nå ut till en omvärld som är så riktalig på märken. |
Bravo  |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/07/12 : 01:31:07
|
Hej bravo 
Finns få så lika trevliga inlägg att läsa som dina. Man blir på glatt humör helt enkelt.  
Jag ser gärna att svensk HiFi växer sig starkare. HiFi rokkz & då borde vi vara en del av det hela  Å andra sidan stör jag mig fett på att Stereophile sällan testar nåed som lämpar sig för en normal 10-års-lön  Det gör kanske inte svensk HiFi-press heller direkt. Men dom verkar försöka iaf. Det som jag ser som lite halvlustigt är att man ytterst sällan ser annan m-föring än de produkter som säljs i Svedala. Känns som att vi e lite robbotz.  Men än mer att det inte verkar säljas mycket mer än de produkter än dem som vi ser i tidningar, etc. Svensk HiFi är ev bäst utav alla! 
|
|
 |
|
Lepra
Member

524 Posts |
Posted - 2003/07/12 : 02:47:25
|
Men om en tidning som stereophile skulle prova utrustning för folk som "bara" är intresserade men inte oljeshejker så kanske de skulle tappa status? Förvisso så finns det ju redan en uppsjö tidningar som testar den "billiga" biten om o om igen.
Det kanske skulle få fart på intresset om man tog in lite "exotiska" märken, jag tänker då på design, för vem vill inte ha en udda stereo i vardagsrummet? det kan ju vara en början för någon att köpa en snygg stereo o sedan uppgradera.
Pekka Jo jag håller med när det gäller The kristet utseende, yeah yeah yeah har jag inte hört.
Angående 625:an så kan jag inte uttala mig om den är neutral eller inte, har ju inte jämfört den med något annat. Eller ärdet nåt man hör om man lyssnar på den? jag hör bara musiken och hur vet man förresten om en cd är neutral? för att höra det neutrala i cd:n så måste ju allt annat vara neutralt eller mäter man sånt?
Men nu är det ju inte det denna tråd ska handla om, jag har fått ett bud på 400:- o jag hoppas inte jag lurar killen om jag säljer den till han. |
Edited by - Lepra on 2003/07/12 03:06:08 |
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/07/12 : 04:26:23
|
Hej igen "henricsson"! 
Man tackar och bugar.  |
Bravo  |
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/07/12 : 11:57:00
|
Så lite så. 
He he, lite väl starka inlägg fr min sida igår. Med lite vin i kroppen e d lätt att gå till attack. Nåja, ni får läsa mellan raderna eller nåed!  |
|
 |
|
henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts |
Posted - 2003/07/12 : 23:13:15
|
quote: Det har nog sina förklaringar av den svenska ankdammen, lågt hifiintresse där våra grannländer verkar vara betydligt mer i farten, och dålig ekonomi.
Kvack, Kvack. Jag vill vara en groda. dom é fejtast.
|
|
 |
|
|
Topic  |
|