Author |
Topic  |
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2003/07/12 : 13:27:06
|
Hej! Vad tycker ni om Supra EFF-IX och Clou Cables Blue Jaspis? |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2003/07/13 : 15:03:16
|
Jag har hemma EFF-ISL just nu och tycker väll den har en ganska dålig ljudbild i sidled.. Och supra saknar en del värme och liv i sina kablar.. Men dom är väll rätt prisvärda, om än inte några höjdare i ljudkvalitet.. Jag skulle nog hellre rekomendera Clou eller en Kimber Tonik för 860:-/1 meter |
 |
|
hifirocker
Member

1303 Posts |
Posted - 2003/07/13 : 17:23:24
|
JAG upplevde EFF-ISL som en bra kabel, mkt jämn frekvensåtergivning. Däremot är det möjligt att den inte är lika bra på att plocka fram ljudbildens djup, bredd och höjd jämfört med dyrare kablar, men för pengarna är den riktigt bra. Men jag rekommenderar dig att köpa EFF-ISL för att sedan modda på bullet plugs. Då får du mer av djup, bredd och höjd i ljudbilen. |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2003/07/13 : 17:46:00
|
Jag jämförde Supran mot Kimbers PBJ hemma hos mig, och i början kändes det som det fans mer detaljer i supran. Men efter ett par byten och lyssnande så stod det klart att supran var sämre på alla punkter..
Och skulle man sätta Bullets på PBJ, ja då hoppar man kanske upp ännu mer i skillnader.. Nu kostar PBJ lite mer än supran, men det är inte många hundralappar. |
 |
|
€riC
Member

266 Posts |
Posted - 2003/07/13 : 17:47:48
|
Det är väll ganska onödigt att köpa EFF-ISL om han ändå ska byta kontakter, skillnaden på EFF-IX och EFF-ISL är väll just kontakterna? Dyrare på ISL modellen (?). Supra EFF fins även på lösmeter. 100kr/m. |
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/07/13 : 17:58:56
|
Supran är bra för sitt pris och bättre ändå med Bullet plugs. |
Bravo  |
 |
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2003/07/14 : 09:49:51
|
Tack för alla svar. Det är värdefulla åsikter. Fler synpunkter. Någon som lyssnat på Blue Jaspis? PS. Det enda jag hört av dessa märken är Supra ply 3,4S som jag nyligen hade hemma för test som diskantkabel. Det blev alldeles för ljust i mitt system. Jag blev förvånad över vilken stark effekt den hade, rena tonkontrollen, det kändes som om man höjde diskanten flera decibel jämfört med standardkablar. Men det var förstås i mitt system och baskabeln var av ett helt annat märke och konstruktion (solid core). |
 |
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/07/14 : 09:53:10
|
Jag testade dessa mot varandra för nått år sedan. Skillnaderna var inte sååå stora, faktiskt. Så mycket minns jag. Har dessutom för mig att det skillde en del i basområdet, men kommer inte ihåg åt vilket håll eller till vilken kabels fördel...
Så det var inte så mkt hjälp kanske? ;-)
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
 |
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2003/07/14 : 11:54:52
|
Jodå, alla åsikter mottages tacksamt. "Inga stora skillnader" sätter jag upp under viktig information  |
 |
|
Aton
Member

2048 Posts |
Posted - 2003/07/14 : 11:58:15
|
Jag tänkte gå till Radiolagret (Göteborg) imorgon och se vad de har för interconnects. Någon som har koll på deras kabelsortiment? (De har stängt idag och har haft semesterstängt två veckor.)
Edit: Martin H: Har du något mer specifikt att säga om Kimber Toniks egenskaper? Låter som en drinkingrediens  |
Edited by - Aton on 2003/07/14 12:00:49 |
 |
|
marbrink
Member

2873 Posts |
Posted - 2003/07/14 : 12:03:01
|
Jag har Supra EFF med bullet plugs och en kimber Hero. Supra EFF på lösmeter och bullet plugs är väl förmodligen den mest prisvärda signalkabel man kan köpa i sverige. Men kimber Hero som är modellen över kimber PBJ klassar Supra EFF med bullet plugs på alla punkter. |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2003/07/14 : 15:27:12
|
Kimbers alla kablar tycker jag ger ett avslappnat ljud med bra ljudbild i alla ledder...Dom har en väldigt behaglig återgivning av musiken, det känns aldrig vasst pga utav kabeln och basen brukar vara torr och kontrollerad..
Jag tycker Kimber har ett väldigt bra sortiment och ger bra pris/prestanda.. Det kan offtast vara lönt att gå upp några hundralappar när det gäller signalkablar..Men som alltid så är det matchning som gäller...
/M |
 |
|
|
Topic  |
|