HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Inköp av DAC
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Elusive
Member

78 Posts

Posted - 2003/07/12 :  16:06:44  Show Profile Send Elusive a Private Message
Känns lite trist av behöva skapa en tråd kring ett inköp av en extern DAC men jag hittar ingen återförsäljare som säljer produkter i min prisklass (<= 3000kr). M-Audio SuperDac 2496 har nämnts på forumet men det finns ingen svensk återförsäljare. Utlandsköp?

Helst av allt skulle jag vilja ha tag i en Cambridge Dac3, då den säkerligen passar bra ihop med A500 från samma företag.

Nå mina kära forumvänner, hjälp mig hitta en DAC...

PelleW
Member

311 Posts

Posted - 2003/07/12 :  16:49:15  Show Profile Send PelleW a Private Message
megadeth säljer en DAC3 under säljes. Har själv nyss köpt en och den fungerar mycket bra. Byggkvalitén invänding ser snyggt ut, med tre separata transformatorer och ett städat kretskort. Rekommenderad av mig för det priset!

-Pelle
Go to Top of Page

gorkamorka
Member

136 Posts

Posted - 2003/07/12 :  16:59:06  Show Profile Send gorkamorka a Private Message
hur ska jag formulera mej..

till vilken kvalitetsgrad av cd-spelare kan denna (dac-3) göra en förbättring? sitter med en marantz cd-63kis mk2 låter ganska bra som den är men skulle denna dac inebära en förbättring???
Go to Top of Page

Elusive
Member

78 Posts

Posted - 2003/07/12 :  17:17:24  Show Profile Send Elusive a Private Message
Megadeth ville inte skicka sin DAC3 med posten då han saknade kartong. DAC:en kommer inte att användas tillsammans med en CD-transport utan skall istället kopplas till datorn.
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2003/07/12 :  18:12:11  Show Profile Send 24U a Private Message
Synd att jag inte hittat min balanderade CD ännu, då hade Du fått köpa min DAC3:a. Skall hålla utkik efter Ditt nick när min CD är i hamn... Vad gäller kartong, har väl varenda ICA-handlare bananlådor??? Stoppningen fixas säkert på samma ställe. Jag flyttade min i bananlåda plus ihopknölade tidningar.

Lycka till!

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/07/12 :  18:47:14  Show Profile Send oliver a Private Message
Köp en Behringer DEQ 2496 den kostar 4,400 brukar gå att få för 4000 köp på Musikbörsen för 99 kr i månaden i ett år under den tiden bör du hinna spara i hop den extra tusenlappen.Du får så mycket mer än en DAC.
/////// Sven-Åke

Skeptiker
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/13 :  02:01:33  Show Profile Send Bravo a Private Message
Hej "Elusive"!

Nyinkommet på Esoterisk hifi 12/7 "Cambridge DAC-3 Balanserad mm ???:- 1200:- Beg : sök under "Prislista"
se http://www.esoterisk-hifi.se/customer/start.html

MVH och lycka till

Bravo
Go to Top of Page

Elusive
Member

78 Posts

Posted - 2003/07/13 :  13:15:57  Show Profile Send Elusive a Private Message
Tackar så jättemycket bravo. Har mailat dem, och lär väl höra ifrån dem imorogon.

Go to Top of Page

rqu
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/07/13 :  14:09:48  Show Profile Send rqu a Private Message
Gå till http://www.hifimagasinet.com/sokannonser.asp och sök efter Cambridge, jag hittade ett antal DAC:ar för väldigt få pengar!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000